bewust niet werkende moeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mach86, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn22

    Lynn22 Actief lid

    30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Ik heb zelf op een KDV gewerkt en ik vind dat het helemaal aan het kindje zelf ligt of je er goed aandoet om het erheen te brengen.
    Ik had kinderen die het echt geweldig vonden bij ons! :D Maar ook kinderen die het vreselijk vonden. :( Zelf ben ik vrij gevoelig en ik had echt met die kids te doen hoor, voor die kleintjes is het echt veel te druk, veel te veel prikkels, lawaaierig, veel gezichten, etc.
    Maar dat geldt niet voor alle kinderen. Het is gewoon naar je intuitie luisteren of je kindje er "geschikt" voor is.
    Sommige kinderen hadden echt behoefte aan rust, mama, liefde.
    Hoe wij ook ons best deden..
    Tja, ik vind die basis gewoon heel belangrijk en die wil ik voor mijn eigen vlees en bloed gewoon rustig, veilig en stabiel.
    Ik blijf wel 2 dagen werken ( eerst een half jaar helemaal thuis) omdat ik leuk werk heb en het me moeilijk lijkt om later weer in te stromen. Voor zelfontplooing en sociale contacten lijkt me dit ook goed en voor een klein beetje extra luxe zeker. Mijn vriend heeft een papa-dag en mijn moeder doet één dag. Vind het een fijn idee dat mijn zoontje straks lekker slaapt op mijn oude meisjeskamer :)
    En als 'ie straks een jaar of 2 is kan ik wel inschatten of hij het leuk zou vinden op een peuterspeelzaal of een twee ochtenden KDV, of het een kind ervoor is Ik denk dat iedere mama haar kind wel een beetje kan inschatten toch? En anders gaat ie daar lekker niet heen, is helemaal niet nodig.
    Ik zorg wel dat ie lekker onder de kinderen komt, ik begin al met babyzwemmen!
    Wat ik gewoon wil zeggen: het ene kind is het andere niet en je moet gewoon naar je gevoel luisteren, soms is het KDV superleuk voor een kind, voor een ander kind is het gewoon sneu
     
  2. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    er is niets verkeerd aan, maar niet mijn ding.
    En als je het traditioneel wilt noemen vind ik het ook goed hoor... ;)

    Laten we in ieder geval blij zijn dat iedereen tegenwoordig de keus kan maken, en dat de vanzelfsprekendheid dat de vrouw thuisblijft als ze moeder wordt weg is.
    Dat je als vrouw een keus hebt, en dat er voor de mannen ook mogelijkheden zijn.
     

Deel Deze Pagina