bewust niet werkende moeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mach86, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Same here :p :p :p :p :p :p
     
  2. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha volgens mijn man was ik juist het broedstoofje (ik heb ook altijd hele warme buik)

    Weet je wat nu het leuke is ik plan mijn eigen man in dus ik ben ZIJN baas (officieel dan) :) haha ALTIJD leuk... soms wat minder als het druk is dan moet ik hem veel wegsturen..en ik mis hem natuurlijk wel..
     
  3. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    de dagen van je ei-sprong had je hem zeker uitgeroosterd ;)

    :D
     
  4. Ik zou heel graag een thuisblijfmama willen zijn, maar dat gaan we financieel helaas niet redden. Dit is niet alleen vanwege de 'luxere' dingen, maar omdat we anders heel weinig te besteden hebben.

    Ik blijf dus gewoon 32 uur werken, maar dan wel verdeeld over 3 dagen (supermarkt = lange dagen) en mijn vriend gaat er 4 of 5 werken, dat houdt dus in dat we ons kindje 2/3 dagen naar een kdv moeten brengen, zeker met pijn in ons hart. Maar helaas is het niet anders en moeten we het zo redden.
     
  5. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    kijk JIJ snapt hem helemaal :)
     
  6. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Het is vreselijk moeilijk om er weer terug in te komen.
    Ik blijf 4 dagen werken..maar dat is alleen maar omdat het anders financieel niet te doen is voor ons.
    Ik zou het liefst 3 dagen werken.

    helemaal thuis blijven...nee denk dat dat niks voor mij is.
     
  7. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    Ik ben ook een jonge thuismama...
    Wij hebben juist voor dit gekozen.. we studeerde allebei..
    Dat mijn vriend eerst goed door ging studeren, en ik thuis blijven... en daarna als mijn kindjes boven de 4 zijn, en Arie heeft zijn studie klaar en werkt fulltime .. dat ik weer ga studeren!
    Ik bedoel ik ben dan zelf nog maar 25 :) dus dan pas ik ook nog gewoon in een ROC KLASJE whahah
    ---- Waarschijnlijk ben ik dan ook een stuk gemotiveerde om me studie te halen :) dan nu :oops: ----
     
  8. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Jeetje wat kortzichtig ben jij :)
     
  9. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Veel zelf aangepraatte schuldgevoelens ofzo.
    Het valt me op dat de een tegen de ander zegt dat de een de ander van dit en dat beschuldigt terwijl ze er zélf juist over beginnen :)

    (zelf beschuldiging :p )
     
  10. Hypnose

    Hypnose Bekend lid

    26 dec 2007
    737
    0
    0
    Hier nog een thuisblijfmoeder, maar alleen omdat ik ook thuis werk :), anders hadden we het niet gered.

    Zodra kindje wat ouder is, wil ik gewoon weer een studie oppakken en gaan werken (buitenshuis). Maar ik wil de eerste jaren niet missen en heb die luxe gelukkig ook.
     
  11. mayke1980

    mayke1980 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Na de geboorte van Lynn ben ik ruim een half jaar thuis geweest. Eerst zwangerschapsverlof later ouderschaps. Ik vond het heerlijk om daarna weer aan het werk te mogen.
    Ik werk 2 dagen en zou best nog een dag extra willen werken. Ik vind het heerlijk om thuis voor mijn dochter te zorgen, maar geniet ook echt van mijn werk.
    De dagen thuis zijn toch heel anders dan op het werk. Ik ben absoluut niet voor het huishouden in de wieg gelegd. En kan er mijn dagen ook niet mee vullen.

    Als ik thuis ben ga ik er veel op uit, maar merk bij mijn vriendinnen die wel thuisblijf mama's zijn, dat hun wereld wel kleinder wordt. De gesprekken gaan dan alleen nog maar over de kinderen. Terwijl we vroeger over veel meer zaken konden kletsen.

    Iedereen moet voor zichzelf natuurlijk kiezen wat bij haar past. Ik zou het wel goed vinden als de overheid het moglijk zou maken dat vrouwen die langer thuis willen blijven bij hun kinderen, financieel wat extra ondersteuning zouden kunnen krijgen. Als je thuis blijft heb je natuurlijk geen oppas kosten maar ook geen inkomen. Opa's en oma's krijgen tegenwoordig een leuke vergoeding van de belasting dienst. Dit zou er ook voor thuisblijf mama's moeten zijn eigenlijk..

    Groetjes, Mayke
     
  12. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Blijkbaar vind niemand dit een eng idee? Of hebben de mensen die hier reageren dat ze thuisblijfmoeder zijn/worden een baan waar je zo weer in terug kan na er 5 jaar uitgeweest te zijn? Kan ook, maar ik vraag me wel af wat voor type banen geen ontwikkeling doormaken in die tijd, want volgens mij is dat toch in alle branches wel het geval?

    Ik vind trouwens dat een goede moeder zijn niets te maken heeft met binnen- of buitenshuis werken, dat zit hem in heel andere dingen. Iedereen kan een goede moeder zijn, of je nou helemaal niet buitenshuis werkt of 40 uur per week draait.
     
  13. Hypnose

    Hypnose Bekend lid

    26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ik vind het absoluut geen eng idee omdat je je tegenwoordig zo gemakkelijk kan laten omscholen :).

    Ik ben van plan om weer een studie op te pakken als kleintje wat ouder is en ik ben eigenlijk nooit bang voor de toekomst. Simpelweg omdat je niet in de toekomst kunt kijken!
     
  14. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik ben eigenlijk IT-er en ik weet dat als ik niks meer doe ik straks als mike groter is zeker niet meer aan de bak kom.
    Ik ben daarom sinds z'n geboorte en dus sinds ik thuismama ben bezig met zelfstudie.
    Gewoon op m'n eigen tempo.
    Op die manier blijf ik toch een beetje bij. (m'n man zit ook in IT, dus via hem blijf ik ook wat bij)
    Als mike groter is en ik wat meer tijd heb, begin ik met een hogere IT-opleiding en daarna kan ik eventueel weer aan de slag.

    Ik vind het geen eng idee.. Ik kan straks gewoon weer aan de slag.
    Desnoods op een servicedesk ofzo beginnen.
    Dan werk ik me wel weer op.
     
  15. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik vind het wel een eng idee....dat is ook een reden voor mij om te blijven werken. Ik heb een zware studie gedaan van 4 jaar...die me ook een hoop geld heeft gekost (mijn mams was niet in de positie om dat voor mij te betalen) ik werkte daarom 7 dagen per week en ging 5 dagen naar school...ik ben zoo bang dat ik mijn baan zou kwijtraken en nergens meer aan de bak kom.
    En ook financiel ben ik er niet aan toe om al mijn luxe te laten vallen. Ik vind het heerlijk om te kopen wat ik leuk vind en nu ook voor de kleine.
    Is misschien kortzichtig hoor...maar ik vind dat beetje luxe in mijn leven heel belangrijk en ben daar gewoon aan gewend.
    Nu scheelt het voor mij wel dat de kleine nooit naar een kdv hoeft. Ik werk 4 ochtendiensten van 7 tot 3 en mijn man werkt van 4 tot 12. En dan zou je zeggen dan zie je elkaar nooit...nee minder als een "normaal" stel maar je hebt elkaar altijd wat te vertellen ;)

    Nee ben tevreden met hoe we het geregeld hebben...ook al zou ik wel graag 3 dagen willen werken maar ja dat kan dus niet op mijn werk
     
  16. liss10

    liss10 Lid

    7 okt 2007
    94
    0
    0
    Een echt eng idee vind ik het niet om achter te raken. Zoals ik al schreef ga ik af en toe werken, en is dat planmatig onmogelijk, jammer maar helaas. Dan wordt het dus niets. Wat ook mee speelt is dat wij beide redelijk ver van ons werk af wonen, mijn vriend in continu-diensten en ik alleen ochtenddiensten. Voor mij zou dat betekenen dat ik om 5.30 de auto in moet, dus als mijn vriend ochtend of nachtdiensten heeft, moet er om 5.15 uur een oppas zijn. Dit is praktisch niet haalbaar en om hem/haar nou een nacht van tevoren bij oma en opa te brengen vinden wij een beetje overdreven om alleen maar in extra luxe spullen te kunnen voorzien.

    Ik denk dat voor een aantal (aanstaande) moeders ook hun eigen ervaringen van vroeger wel mee zullen spelen wat betreft werkende moeder of thuisblijfmoeder. Ik heb 2 fulltime werkende ouders (gehad) en op een gegeven moment was mijn moeder mijn "echte" verjaardag vergeten omdat we het het weekend ervoor al gevierd hadden. Dat is mij altijd bijgebleven en denk dat dat ook wel een grote rol speelt in mijn/onze keuze omtrent het "thuisblijfmoederschap"
     
  17. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik denk dat jij geen idee hebt hoe het in goed KDV eraan toe gaat....Bovendien doe je net alsof het voor een kind vervelend is om naar een KDV te gaan. Maar je wilt niet weten wat kinderen er allemaal leren. En dat zijn hele andere dingen die jij je kind leert. En dat zou mijn kind niet willen missen. Je wilt niet weten hoe heerlijk het voor een kind is om naar het KDV te gaan.

    En het gaat niet alleen om het "iets te hebben vertellen aan tafel"....het gaat erom dat als je werkt je jezelf blijft ontplooien...uitdaging hebt. Gewaardeerd wordt als colllega, en niet alleen als vrouw of moeder.
    Je hersens laten kraken. Je wereld verruimen.
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Moesje ( en alle anderen die er een algemene stelling van maken dat KDV ofwel helemaal goed is, ofwel helemaal niet OK):
    Volgens mij zul je uiteindelijk per kind moeten bekijken wat OK is en niet. Jouw kind vindt het misschien heerlijk om naar het KDV te gaan, een ander kind vindt het verschrikkelijk. Het ene KDV is goed geregeld, het andere niet...

    Wij kiezen straks voor een gastouder, omdat ik de wisseling in leidsters niks vind en omdat onderzoek heeft uitgewezen dat KDV het eerste levensjaar niet zo geweldig is voor je kindje. Na dat eerste jaar wel, als de omstandigheden OK zijn (dus niet te grote groepen, voldoende leidsters, goed geschoolde leidsters).
    Maar omdat ik persoonlijk dus de wisselingen in leidsters niet fijn vind, zullen wij onze kids nooit naar het KDV sturen.
    Eventueel weer wel naar een peuterspeelzaal, maar dat zal afhankelijk zijn van onze kinderen. Ik heb er als kind vroeger van genoten en ging alle ochtenden in de week, ondanks het feit dat mijn moeder niet werkte. Mijn broertje vond het verschrikkelijk en is zelfs nog ietsje later naar de kleuterschool gegaan, omdat hij er nog even niet aan toe was...
     
  19. Willes

    Willes Fanatiek lid

    14 nov 2006
    1.121
    70
    48
    Toen ik nog zwanger was had ik ook de gedachte dat ik het liefste helemaal zou willen stoppen met werken. Maar dat bleek financieel gezien niet mogelijk.

    Nu ik eenmaal weer aan het werk ben (20 uur per week) moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook wel weer lekker vind. Even iets anders aan m'n hoofd.

    Alhoewel ik het nog steeds krom vind hier in nederland dat je 12 weken na je bevalling alweer aan het werk moet. Dat had van mij best wat langer mogen duren. Wat dat betreft loopt nederland dan weer ver achter op de rest van europa.
     
  20. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan toch een studie oppakken ofzo in de tijd dat je thuiszit, ik snap niet dat je de opvoeding van je kids aan iemand anders toevertrouwd.

    Ik zal dat denk ik nooit begrijpen omdat ik andere dingen in het leven belangrijk vind in het leven.

    Sommige vrouwen hier zeggen dat ze niet afhankelijk willen zijn van hun man maar mama zijn is een volledige baan hoor zeker met heel het huishouden erbij, mijn moeder heeft meer met ons gedaan als dat ooit met ons op school is gedaan daarom mocht ik al meteen een klas overslaan omdat mijn moeder teveel had gedaan. Dus het is niet zo je thuis niets kan leren met je juiste motivatie alleen maar meer.

    Zo zonde als je later terugkijkt als ze 18 zijn en je moet toegeven dat je je werk toch net even belangrijker vond omdat je iets wilde vertellen aan tafel. ipv het aantal luiers, flesjes e.d. (alsof ik dat weet als ik thuis zit maar goed...)
     

Deel Deze Pagina