wie ook niet zwanger na gericht klussen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Madelon84, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    hallo lieve meiden, ik word een beetje gek van mijn eigen onzekerheid en ik hoop dat jullie mij kunnen geruststellen..

    vorige ronde heb ik om de dag geklust, de dag voor ei, op dag van ei en 2 dagen achtereenvolgens na ei. dit weet ik dmv positieve ovutest.
    de 15de dag na ovutest werd ik ongi :cry:

    ik weet wel dat het langer kan duren, maar omdat ik zo gericht geklust heb, is het wel extra teleurstellend.. en word ik onzeker, en vraag me dingen af als: is zijn zaad wel goed etc.
    dus mijn vraag is wie van jullie heeft ook ovutesten gebruikt en die dagen gericht geklust en toch niet zwanger?
    en mijn andere vraag:
    wat kunnen de redenen zijn om toch niet zwanger te raken ook al is het zaad bij het ei?
    alvast bedankt.
    liefs madelon
     
  2. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij klussen ook altijd op het goede moment, dat weten we dmv ovulatietesten.
    Het geeft helaas geen garantie op een zwangerschap, alleen een kans.
    Het kan zijn dan het eitje niet goed genesteld is.
    Verdere oorzaken weet ik even niet.
    Succes!
     
  3. Pioen

    Pioen Fanatiek lid

    11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Wij hebben de vorige keer ook gericht geklust.. Ook niet gelukt helaas..
    T hoeft ook niet meteen te lukken he, de kans dat het eitje goed innestelt is niet zo heel groot. Gewoon doorgaan en.. veel geduld hebben ;)
    Moeilijk is dat hoor, maar goed, meer kunnen we niet doen...

    Good luck!
     
  4. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi madelon

    ik snap je helemaal!

    wij doen al 7 rondes ovutesten, en we klussen echt (en met plezier) meestal zo op dag 4,2,1,0 van ei.

    maarja goed getimed klussen is blijkbaar niet het enige dat telt!

    als deze ronde niet raak is (wat ik nu vrees aangezien temp met bijna 0.10 is gedaald) gaan we voor zaadonderzoek en ik wil deze week ook doorverwezen worden naar gyn

    (maar weet niet of ze dat tegelijk doen of eerst zaad willen afwachten)


    het voelt machteloos soms he..

    maar toch moeten we moed houden!

    liefs
    klingel.
     
  5. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    het voelt inderdaad machteloos!
    wat goed klingel dat je voor zaadonderzoek gaat. doen ze dat al voordat je een jaar bezig bent?
    heb je het soms niet moeilijk met goede moed houden? ik heb dat nu al, maar jij hebt het dus al 7 rondes op deze manier geprobeerd. mmm, ik moet echt wat positiever worden. ik ga meteen de erge dingen denken..
    kan ook echt jaloers worden op meiden die meteen na de pil zwanger zijn. slecht he :rolleyes:
     
  6. puck1234

    puck1234 Fanatiek lid

    25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    yep hier nog één elke maand klussen we gericht d.m.v ovutesten en temperaturen we zijn nu een jaar verder en 8 rondes goed getimed geklust maar helaas.
    ook ik heb de formulieren nu thuis voor de gyn echt frustrerend elke maand.
    ik moet nog 7 dagen wachten en ik houd mijn temp goed bij op internet z,n ff site en elke keer geeft die aan "high score" om zwanger te raken dit krijg je als je drie keer in de vruchtbare dagen en inclusief op de dag van je ei klust maar iedere maand weer een teleurstelling.

    succes groetjes puck
     
  7. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Of een eicel bevrucht wordt en innesteld hangt van een hoop factoren af. Helaas is dus gericht klussen handig maar geeft het niet 100% zekerheid op een zwangerschap. Wij hebben eerst 4 maanden (door een ineens langere cyclus) mijn ei gemist. Daarna op de dag en ook eromheen sex gehad. Helaas toen ook niet raak. De maand erop totaal niet bezig geweest met zwanger worden, temperaturen en testen (dit ivm met overlijden in familie en gewoon geen zin in een nieuw leven) Juist deze maand....raak. Proberen los te laten (ookal is dat erg makkelijk gezegd, ik wet het) is nog altijd het beste medicijn!
     
  8. puck1234

    puck1234 Fanatiek lid

    25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    essie daar heb je helemaal gelijk in maar ik heb de knop om uit te zetten nog niet gevonden en helaas lukt het vrijen niet altijd dus daarom beter gericht een paar keer schieten dan een kans mislopen.
     
  9. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @madelon: ik heb de dok uitgelegd dat we ivm met onze leeftijden snel zeker willen weten of het wel zin heeft om 'zonder hulp' te klussen.

    ik be 32, mn vent bijna 40.

    daarbij heb ik er wel een paar maanden bovenop gesmoesd ;)

    @puck: wij doen precies hetzelfde dus!
    en allebei nog niet raak :(

    ik heb ook steeds de high score op FF...

    we weten dus wel dat er een eisprong is, dat is al heel wat opzich.
    maar voor de rest? of eileiders, baarmoeder, hormonen, zaad, zaadleider, enz het wel doen?

    heb jij alleen breifje voor gyn gekregen, niet voor zaad-check eerst?

    arghhhhhhhh geef ons allemaal toch gewoon een baby!

    ;)
     
  10. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Bij de bevruchting komt de helft van jouw genetisch materiaal bij de helft van zijn genetisch materiaal. Maar welke 50% van de genen er nou precies in dat eitje en zaadje zitten is elke keer weer anders.
    Daardoor heb je elke keer een "bouwpakket" wat nog nooit eerder is uitgeprobeerd. Dus, vooral in het begin, heb je bij elke celdeling een kans dat er iets kleins misgaat, waardoor het vruchtje niet levensvatbaar is.
    Dan wordt uit zelfbescherming dit vruchtje weer gelijk afgebroken, en raak je die ronde dus niet zwanger.
    In het begin heb je miljoenen celdelingen voordat het ook maar een beetje op een embryo begint te lijken, dus je hebt heel veel kans dat het bij 1 van die celdelingen misgaat.

    Dat is dan ook de reden dat je, zelfs al klus je precies op het goede moment, toch maximaal zo'n 15% kans hebt per maand om zwanger te raken.
    Daardoor kan het lijken, alsof het bijna onmogelijk is om zwanger te raken, maar dat is natuurlijk niet zo. Elke maand 15% kans en daardoor komt eruit dat de meeste vrouwen zwanger zijn binnen een jaar.
    Zelf heb ik ook het gevoel gehad dat het nooit zou lukken, en opeens zat ik stomverbaasd met een positieve test in mijn handen!
    Je moet echt onthouden dat maar minder dan 1% van de vrouwen echt nooit zwanger kan raken. De rest lukt het, maar niet allemaal even snel!

    Heel veel succes dames!
     
  11. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    miez wat een mooi antwoord!
    DANK
    en het stelt ook weer gerust...


    (maar 15% maal 8 rondes, dat mag wel eens hihih)

    ;)

    hoe lang ben jij bezig geweest?

    liefs
    klingel
     
  12. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
     
  13. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    miez bedankt voor je antwoord, hier heb ik echt wat aan..
    ik dacht dat de kans veel en veel groter was en dat die 15% gebaseerd was op het feit dat veel stellen "verkeerd" (dus de eisprong missen) vrijen.
    maar er is dus wel vaak een bevruchting?
     
  14. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Miez, wauw wat goed uitgelegd.

    Wij hebben ook 2 jaar lang vrij geregeld geklust op de goede dagen. In het verleden 2 keer een zaadtest laten doen waar allebei de keren traag/zwak zaad uit kwam. De gyneacoloog zei dat het aantal zaad daar en tegen wel heel veel was en we dus wèl zelf zwanger konden worden.
    Net toen ik alle hoop had opgegeven ben ik inderdaad na precies 2 jaar toch zwanger geworden! Helaas wel een miskraam gehad... We pakken de draad weer op en hopen dat het dit keer iets sneller mag gaan.

    Grt Vanilia
     
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Ik klus al ruim 2.5jr op het goede moment, maar hier ook nog geen geluk.En waar het nu door komt?
     
  16. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Er spelen heel veel factoren mee.
    Ik heb een dvd van Moeders voor Moeders en daar word ook verteld dat, ook al klus je goed, er nog een geringe kans bestaat dat het lukt.
    De celdeling, gaat vaak fout, de innesteling gaat ook vaak niet goed.
    En dit gebeurd heel vaak volgens die dvd, maar merk je er zelf niet veel van omdat je gewoon ongesteld word, of wat later ongie word.
    Het blijft een kans.
    Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn!
     
  17. Diaan76

    Diaan76 Lid

    25 mei 2008
    7
    0
    0
    Schiedam
    Ik denk dat het pas lukt als lichaam en geest in balans zijn. Je kan dus wel denken dat je aan kinderen toe bent maar misschien is de reden dat het niet lukt het feit dat je er onbewust nog niet aan toe bent. Zelf zijn we ook al een tijdje bezig en het wordt steeds moeilijker om moed te houden maar toch hoor je vaak dat het lukt juist op momenten dat je er niet mee bezig bent of wanneer je volledig ontspannen bent, bijvoorbeeld op vakantie.
     
  18. mb01

    mb01 Actief lid

    14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb ook 3 rondes op het juiste moment geklust zonder zwanger te raken. En ik schiet ook meteen in de stress, bang dat er met mij of mijn vriend iets mis is. En ik weet ook dat die stress niet bevordelijkt werkt, maar ja, je kan je gedachtes helaas niet uitschakelen.

    Miez, ik ben heel blij met jouw uitleg, dit geeft hoop!

    Sterkte allemaal!
     
  19. germini

    germini Fanatiek lid

    29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Ook hier jammergenoeg na 10 rondes gericht klussen nog niet zwanger! :(

    @miez,
    Die 1%, als je dat zo leest, dan doet dat me wel ffies goed :D

    Je leest/hoort overal dat mensen vaak zwanger worden op het moment dat ze er niet mee bezig zijn. Geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen (er niet mee bezig zijn). Al ga ik op vakantie dan nog ben ik ermee bezig! Elk pijntje, kwaaltje voel je en wekt hoop!
    Gisternacht bijvoorbeeld werd ik vanuit het niets inenen heel misselijk, koude rillingen en ik slaap niet/nauwelijks (onrustig). Vandaag ook nog kotsmisselijk (en oververmoeid van het niet/nauwelijks slapen) Zwanger? Of tja....gewoon lullig weer een griepje! Wordt gek van al die valse hoop en ga dus ook maar uit van een griepje. :(
     
  20. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    @diaan76: wat je zegt klopt niet hoor. er zijn blijkbaar van allerlei redenen waarom het niet lukt, maar het is allemaal lichamelijk en heeft niets met je geest te maken of dat je er niet aan toe bent ofzo. het eitje en het zaadje gaan hun eigen gang. en dat je weleens hoort dat mensen zwanger raken als ze er niet mee bezig zijn, bv op vakantie zijn, is puur toeval. net zo puur toeval als dat hier velen zijn die in de eerste ronde zwanger raken, terwijl ze er heel erg mee bezig waren. dit staat echt los van elkaar.
    het enige goede van ontspannen zijn, is dat je misschien eerder sex hebt en daardoor dus ook eerder zwanger raakt. maar ook al ben ik er nog zo mee bezig, het hindert niet mijn sexleven. ik krijg alleen maar meer zin als we vrijen voor een baby. :p
     

Deel Deze Pagina