Bezoek en buurkinderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LisbethSalander, 13 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Ben benieuwd hoe jullie omgaan met het volgende want merk dat ik er dubbel in sta.

    Je hebt bezoek. Dit bezoek heeft haar kinderen bij die wat betreft leeftijd prima kunnen spelen met je eigen kind(eren) en er komen buurkinderen aan de deur om ook te spelen. Laat je deze buurkinderen dan binnen om met zijn allen te spelen of zeg je dat het nu niet uitkomt?
     
  2. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Met z'n allen spelen! Dat is toch prima? Zou ik echt geen probleem van maken
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ligt hier helemaal aan de gelegenheid, hoeveel mensen er zijn etc. We hadden laatst bv vrienden uit het buitenland op bezoek, we zouden met z’n allen later wat gaan eten etc, elkaar lang niet gezien; dan mogen die buurtkinderen een andere keer komen spelen. Maar als ons neefje hier is, komt een buurjongetje vaak ook wel even voetballen etc.
     
    Syane en Paardenbloem vinden dit leuk.
  4. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ligt een beetje aan de leeftijd (kind van 10 zou ik makkelijker wegsturen dan van 3) en de hoeveelheid kinderen. En hoeveel ruimte er is en of ze buiten kunnen spelen qua weer. En of de buurkinderen naar mijn inschatting een beetje matchen met de kinderen die op bezoek zijn.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  5. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zeg dat het niet uitkomt, dat ik bezoek heb. Al ligt het er misschien ook aan hoe ‘integreerbaar’ het bezoekkindje is. Deze is op dat moment een vreemde in een niet-eigen omgeving, terwijl mijn kinderen en het buurkindje ‘thuis’ zijn.
     
    lies276 en Uuz vinden dit leuk.
  6. Duda

    Duda Actief lid

    13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Ik zou zeggen dat het niet uitkomt, of als het weer het toelaat om ze lekker buiten te laten spelen. Maar mijn kinderen zijn dan 7 jaar oud, buiten spelen kan bij ons op het plantsoen en als we kinderen op bezoek hebben, komen ze van ver en komen ze ook niet vaak.
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben dan eerder geneigd om de buren niet te laten komen. Anders een groter risico dat de kinderen van de vrienden uit de boot gaan vallen omdat die op vreemd terrein zijn.
     
    fafa, MaMa, lies276 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hangt ervan af. Dl is 4 en zou dan alleen nog maar spelen met de buurkinderen, die ze kent. Dus wij kijken per situatie wat handig is. Als ze wat ouder is dan mag ze het zelf aangeven (als ze zelf geen speelafspraakje heeft gemaakt, ga ik haar niet dwingen te spelen met kinderen die toevallig op bezoek komen).
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het hangt af van zowel de betreffende buurkinderen, als van mijn kinderen als van de visite... Als ik denk dat het allemaal wel samen gaat spelen, dan prima. Echter als ik verwacht dat de visite er alleen en eenzaam bij zit, dan gaat het niet door.
    Maar sommige kindjes daarvan weet ik dat ze prima met elkaar kunnen gaan spelen. Of ik sein mijn kinderen in 'het mág.. máár... ik wil wél dat je ook met de visite speelt... of tenminste, daar komt het dan op neer ;) . Mijn visite is vaak ook visite die voor henzelf heel leuk is.
     
  10. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Dank al voor de meningen en inzichten!
    Ik ben zelf snel geneigd de kinderen die aan de deur staan weg te sturen maar achteraf denk ik dan waarom????
    Bezoek wat hier met kinderen komt verwachten dat ze met mijn kinderen kunnen spelen. Ik zou het zelf heel vervelend vinden als de visitekindjes het “derde wiel aan de wagen” worden. Zal het daarom niet zo snel proberen maar zonder proberen weet je ook niet of het wel goed zou gaan.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Wij hebben direct achter onze poort een speeltuintje. Als onze kinderen met de visite kinderen daar gaan spelen,dan doen er soms ook buurtvriendjes mee.
    Maar als ze in de tuin of binnen spelen dan zeg ik de buurtvriendjes die aan de deur staan dat het nu niet uitkomt.
     
    merah, Zonnestralen en lies276 vinden dit leuk.
  12. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Ik laat ze in principe gewoon mee spelen. Een meisje heeft een keer bij mij aangegeven dat ze het toch niet zo leuk had gevonden met de andere kinderen erbij. Ik vond het super knap dat ze dat rustig kwam vertellen en we hebben afgesproken dag we dat niet meer zouden doen. In andere gevallen spelen ze dus lekker allemaal samen.
     
  13. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Als de visite kinderen echt komen om te spelen met de meiden dan stuur ik de buurkinderen wel weg. Daarmee speel je over het algemeen vaker omdat ze dichtbij wonen.
     
  14. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Als de kinderen het leuk vinden zou ik ze met z'n allen laten spelen. Wij waren laatst op bezoek bij mensen, toen kwamen er buurkinderen aan de deur en alle kinderen hebben heel leuk buiten gespeeld samen. Met meer kinderen kun je ook meer spellen doen als verstoppertje en tikkertje enzo, hartstikke leuk!
     
  15. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Als er leuk gespeeld kan worden vind ik het geen probleem!
    Wordt het vervelend stuur ik de buurkinderen weg.
     
  16. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Dit! Pasgeleden ook buurjongetje aan de deur om te gaan voetballen met mijn zoontje(in de tuin bij hem haha ze zijn nog geen 4 ) maar vriendin met zoontje kwam. Dus aangegeven dat het nu niet uitkwam. Niet eens over nagedacht. Maar als ze buiten zouden gaan spullen zou ik ze samen laten gaan. Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch!
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Het bezoek komt toch speciaal langs voor contact met jullie. Dan zit je niet te wachten op een huis vol met schreeuwende en rennende kinderen. Als ze hun kinderen meenemen komen die om te spelen met jullie kinderen. Je wilt dan niet dat ze buiten de boot vallen omdat andere kinderen ze volledig in beslag nemen. Daarnaast zou ik het ook veel te druk vinden.

    Dus buurtkinderen stuur ik weg omdat het niet uitkomt. Ze kunnen dus niet binnen of in de tuin spelen. Natuurlijk kunnen jullie kinderen met de kinderen van het bezoek wel buiten op straat of in de speeltuin spelen.
     
  18. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ligt eraan wie het zijn. Mij maakt het eigenlijk weinig uit. Een kind meer of minder.... als mijn jongere zusje hier is met mijn nichtje is het geen probleem. Als mijn oudere zus komt met mijn neefje, zou ze zich alleen maar ergeren aan het lawaai en de drukte. Dus dan hou ik het af.
    Maar als het hele zooitje op straat of in de speeltuin gaat spelen mag iedereen meespelen.
     
  19. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Dat het nu niet uit komt.
     
  20. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.516
    113
    Hangt helemaal af van de situatie, wie ik op visite heb etc.
    Ons buurmeisje is even oud als onze dochter en ook een vriendinnetje en dus regelmatig wordt er gespeeld. Het gaat aan beide kanten zo als er visite komt en daarbij past het niet zo goed dat er nog iemand te spelen is dan wordt die gewoon naar huis gestuurd. En in sommige gevallen is het niet zo erg en dan mag het buurmeisje gewoon blijven spelen. Levert nooit een probleem op, beide komt aan beide kanten wel voor. Prima toch.
     

Deel Deze Pagina