Bij avondvoeding brullende baby...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door AmberM, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmberM

    AmberM Actief lid

    27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Ik vroeg me af of iemand dit herkent en/of een idee heeft wat er aan de hand is.

    Sind anderhalve week zet mijn kleintje van nu 7 weken het bij 1 van de avondvoedingen op hartverscheurend huilen. Meestal na de eerste borst, soms al halverwege de eerste. Het komt meestal volkomen uit het niets en ze heeft duidelijk echt pijn ergens. Alle andere 5 à 6 voedingen gaan er probleemloos 2 borsten leeg. Ik laat haar altijd zelf stoppen, ook als ze een keer maar 1 kant wil (das vaak snachts).

    Spruw is het in ieder geval niet... het klinkt intenser dan krampjes zelfs. Reflux misschien? Of heeft het iets met mijn eten te maken? Het lijkt in ieder geval niet uit te maken of ik andijviestamp of pittig indonesisch op heb...
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    O ja hier ook een!
    Een drama is het geweest. De hele avond rond sjouwen de eerste weken. Voedend liep ik door de kamer.
    Ze moest echt zich soort van tot rust huilen, prikkels verwerken denk ik nu. Nu is ze maanden ouder en gaat het eidenlijk prima als ik er om denk dat ze om 21.00 op ons bed liggend kan drinken en dan dus gaat slapen... tja je moet het even weten Haha. Dus ik kan wel beneden willen voeden maar die vlieger gaat hier niet op. Ze moet perse liggend die laatste van de dag zo drinken.
    Weet niet of je er wat aan hebt maar goed, herken het gevoel ;)
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij mij was dat toen omdat hij eigenlijk geen melk meer wou maar wel heerlijk wou tutten voor het slapengaan. Tutje hielp dan.
     
  4. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Dat is hier precies hetzelfde. Sinds een paar dagen wil ze een speentje die ze dan uittuft, maar het helpt haar erg om tot rust te komen.

    Ik dacht ook aan reflux maar het waren hier echt krampjes.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb hem een tijdje 'verplicht' het tutje in te houden door mijn hand voor zijn mond te houden. Eerst protest, maar daarna ontdekte hij blijkbaar dat het wel perfect voldeed aan zijn nood aan tutteren zonder melk.
     
  6. AmberM

    AmberM Actief lid

    27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn! Niet de enige met dit fenomeen dus :)

    Speentje wil ze echt nog niet aan, we blijven proberen! Ik ben nu 1-3 uur per dag mn pink kwijt en vind ik wat onhandig :p

    Het suffe is dus, meestal wil ze 30-60 min later toch echt graag dooreten en dan slaapt ze daarna meestal wel een tijd.

    Nieuwe tactiek is net wat langer wachten met aanleggen tot ik echt 100% zeker weet dat het honger is en niet gewoon moeheid... misschien helpt dat :)
     
  7. mmmrolmops

    mmmrolmops Actief lid

    17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Ik heb precies hetzelfde gehad. Baby is nu 8 weken, het stopte met ruim 6 weken. Ik wou niet aan de speen, maar uiteindelijk heeft deze rust gebracht. Het waren krampen (denk ik?)en op een of andere manier geeft die speen rust. Soms wel tig keer uit bed om hem opnieuw te geven omdat hij hem uitspuugde. Ik denk dat helaas bij de leeftijd hoort.
     
  8. AmberM

    AmberM Actief lid

    27 nov 2016
    107
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ze wil inmiddels helemaal nergens meer op sabbelen behalve borst of dr eigen vuistje :p Gelukkig wordt het nu wel wat rustiger savonds en eet ze al mopperend door in plaats van het echt op een schreeuwen te zetten.

    Uit bed hoef ik sinds een weekje snachts niet meer, hoe heerlijk! Nu t ritme nog, want dr lange slaap begint ergens tussen 21:00 en 01:00 :p zal vanzelf wel komen.
     
    Sparkel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina