Net bevallen wéér zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BabySidney, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabySidney

    BabySidney Nieuw lid

    3 jan 2009
    3
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat ik hier mijn ei kwijt kan.
    Ik ben afgelopen 10 september bevallen van een prachtig mooie zoon.
    Tijdens en na mijn bevalling heb ik hard geroepen:"1 KEER NOOIT MEER"
    Maar nu 3,5 maand verder ben ik weer zwanger.
    Mijn vriend heeft altijd geroepen dat hij maar 1 kind wilden, en ja jullie voelen hem al aankomen, Dit kind wil hij niet.
    Onze zoon is erg makkelijk en we hebben totaal geen problemen/slapelozenachten of niets gehad. mijn vriend is erg bang dat het "volgende" kind juist totaal anders zou zijn.
    Ik ben nu over de pijn en ellende van de bevalling heen, en zou het best nog eens willen doen( achteraf gezien is het denk ik dan tog niet zo erg geweest). Ik kan het niet, mijn vlees en bloed laten ABORTEREN.
    hoe krijg ik mijn vriend zover dat hij ook dit kind wil houden..
    Wij zijn overigens allebei hardstikke jong: 21 en 25.
    Vinden jullie dit te jong voor 2 kort na elkaar gekomen kinderen?
    Wat moet ik doen..!?

    HELLUP!
    lieve groetjes
    Mama die van haar zoontje en ongeboren kruimel houd:(

    Edit Moderator: lettertype aangepast!
     
  2. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    Jee... ja heftig!
    Ik ben er wel van overtuigd dat als jullie er de schouders onder zetten je het samen echt wel red!
    Leeftijd maakt niet uit. moet kunnen.. soms komen de dingen zoals ze komen.
    laat de boel even bezinken. en praat er rustig over.
    Ik wil je iig wel feliciteren met je zwangerschap!

    Liefs Jazzie
     
  3. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi BabySidney.
    jeetje wat een vervelende situatie. kan me voorstellen dat dit niet echt de bedoeling was ( ik ben zelf 9 september bevallen,en moet echt nog niet aan een tweede zwangerschap denken)

    Uit je reactie maak ik op dat jij het kindje wel wilt, maar vooral je vriend niet. Zal het niet de eerste schrik zijn? Probeer er iig goed met hem over te praten en neem zeker geen beslissingen waar je zelf niet voor 100% achter staat.

    En of je te jong bent voor 2 kinderen zo dicht op elkaar? Ik vind dat leeftijd er weinig toe doet om een goede moeder te zijn. Als je hier op het forum rond kijkt zal je meerdere jonge moeders met meerdere kinderen tegen komen.

    Mocht je zin hebben om met andere september mama's te kletsen op dit forum
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 00#4022200

    Succes met het maken van een beslissing, en wat je ook doet, denk er goed over na voor je iets doet waar je later misschien heel veel spijt van gaat krijgen.
     
  4. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vind jullie persoonlijk niet te jong, maar het hang niet alleen van leeftijd af natuurlijk.Als jullie situatie over het algemeen goed is (financieel, genoeg ruimte enz) doet de leeftijd in mijn ogen er niet zoveel toe.

    Wat je moet doen?
    Tja...je gevoel volgen.Laat please geen abortus doen voor je vriend, dat vergeef je jezelf nooit en hem ook niet.Volgens mij zou het altijd tussen jullie in hangen.(als hij erover denkt om te vertrekken als je het niet doet zou ik 'm dat ook zeggen, dat het dan misschien sowieso wel misgaat omdat je hem het zou blijven verwijten)
    Hoe krijg je je vriend zover?Ik zou gewoon rustig blijven, even het er niet over hebben en hem even de tijd gunnen om erover na te denken.Misschien draait hij na een paar weken wel bij.

    Over de bevalling; maak je niet teveel zorgen! Geen één bevalling is hetzelfde, en misschien wordt deze wel een makkie!

    Ik hoop dat je er iets aan hebt...veel succes!
     
  5. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Hey...

    ben het met de anderen eens.... als JIJ het niet wilt aborteren (wat ik me heel goed kan voorstellen) moet je dat ook niet doen....
    Je moet er heel je leven mee leven....!
    (en ik zou dat niet kunnen)...

    Ik snap best dat je vriend geschrokken is... en jij ook natuurlijk...! maar het gaat echt wel lukken....
    Tja en jullie leeftijden hebben er niets mee te maken.... en het heeft je ook geen nut om het af te vragen... Je bent immers (alweer) zwanger...

    en wat de bevalling betreft.. elke zwangerschap en bevalling zijn anders... en vaak (wordt er gezegd) dat een tweede bevalling juist makkelijker is...
    (ik hoop ook voor mij dat dit het geval is... :))

    (misschien een rare vraag hoor... maar gebruikte je nog geen voorbehoedsmiddel...?
    Ik ben namelijk zelf de eerste keer door de pil zwanger geraakt.. en aangezien ik nu (weer) bv ga geven... en niet tegen cerazette kan... heb ik mn vriend al gezegd dat hij extra voorzichtig moet zijn met de rubbertjes.... :) Ik was nu ook weer in 1x zwanger, na t stoppen met de pil )

    sterkte..
    xxmona
     
  6. BabySidney

    BabySidney Nieuw lid

    3 jan 2009
    3
    0
    0
    Ik neem zowiezo geen overhaaste beslissingen, het is overigens mijn buik.
    De ruimte hebben we en financieel komt het ook wel goed.
    Ik zou alleen zo graag tot mijn vriend willen doordringen dat een abortus niet nix is. hij denkt er zo gemakkelijk over, ik heb het nog nooit gedaan en ik wil het ook niet doen. maar het lijkt me geen pretje hij praat erover alsof het een wegwerpartikel is. Het is mijn kindje en het groeit in mij.
    Heb volgende week trouwens de 1e echo en hij gaat tog mee (Hij zei eerst dat hij niet mee wilden) misschien dat als hij het hartje ziet kloppen dat hij wel bijdraait.
    ik zal het tot die tijd wel even laten rusten en hem tot bezinning laten komen.
    Bedankt lieve meiden voor jullie berichtjes en steun.!

    Ik laat jullie snel weten hoe of wat..
    Lieve Groetjes van ons..
     
  7. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou dat hij toch mee wil naar de echo is al een goed teken toch.
    Misschien dat hij daar helemaal bij draait of eventueel nog vragen/twijfels bij de verloskundige kwijt kan.

    Laat het idd maar even rustig want hoe meer je hem pusht, hoe meer hij misschien gaat tegenwerken
     
  8. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    ***EDIT*** Tekst maar verwijderd... Never mind!
    Succes met je vriend en je zwangerschap!
     
  9. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    misschien dat je dan volgende week met je verloskunige de situatie kan bespreken (wel eerst met je vriend overleggen zodat je m niet voor t blok zet).
    Ik hoop voor je dat ie bij draait en als jij je kindje wilt houden moet je het echt doen!
     
  10. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    tja, hij was er toch echt zelf bij bij het verwekken, ik weet natuurlijk niet hoe het exact is gegaan maar hij kan toch wel zijn verantwoordelijkheden dragen..

    misschien is het idd de schok en draait hij wel bij, hoop het voor je want een abortus als jij niet wilt kan gewoon niet. fijn dat je al snel een echo hebt, als ie de baby ziet wil hij vast niet meer terug!
     
  11. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Was je niet aan de pil dan? Of een ander voorbehoedsmiddel?

    En inderdaad, als jij het niet wilt laten aborteren, dan moet je dat niet doen. Het lijkt me echt vreselijk, het is wel een nieuw leven dat je weg haalt...
     
  12. Lucifertje

    Lucifertje Actief lid

    26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Als t goed is zijn er abortus filmpjes online..
    Nare filmpjes maar misschien zou hij t even moeten zien?
    Even nadenken wat hij dan zelf wil aanrichten?

    en misschien wekt de eerste echo ook wel op dat hij
    wel voor t kind kiest.. Als ie zijn vlees en bloed ziet zitten..
     
  13. lieni44

    lieni44 Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    klinkt misschien hard
    mijn mijn vent is echt van eerste plaats naar de 2e gegaan.
    mijn kind gaat voor alles.
    als mijn vent mijn 2e kind niet accepteerd dan zoekt die het maar uit.
    ik snap dat het moeilijk is voor hem maar dit heb jij denk ook niet express gedaan. helaas zo is het nu eenmaal gelopen en daaar zal hij ook zijn verantwoordelijkheden voor moeten dragen.

    gelukkig wil mijn vent er 4 dus ik hoef niet bang te zijn
    alleen wil ik dat niet hi hi
     
  14. Passoatje

    Passoatje Actief lid

    20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    laat aub geen abortus doen , ik was namelijk gisteren op youtube aan het rondsnuffelen en daar ben ik een filmpje tegengekomen van hoe dat nu eigenlijk in zijn werk gaat...Ben er nog niet goed van..
     
  15. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    ieeeeek dat je dat durft te kijken zeg...
    en dat dat op you-tube staat... :confused:
     
  16. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    ze hebben het ons op de middelbare school laten zien zo'n filmpje, daar ben ik weken stuk van geweest, kreeg het niet meer uit mijn hoofd :cry:
     
  17. Passoatje

    Passoatje Actief lid

    20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    ja , ik had het ook liever niet gezien..
    maar kon het toch niet laten! :(
    vond dat zo erg he , ge zag gewoon hoe de baby eerst aant bewegen was , en dan erna zag je hoe ze dat schedeltje verpletteren en dan de baby eruitzogen (dit was wel een zwangerschap van 12 weken)
    vond dit zo erg! kon wel janken :(
    ik vind , als je sex hebt..dan moet je ook maar de gevolgen er van dragen als het eventueel op een zwangerschap kan uitdraaien! sorry als dit cru klinkt maar dat is mijn gevoel erover!
     
  18. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    uhhhh.... ik hoef het ook niet te lezen...
    heb dus bovenstaan berichtje maar half gelezen.... sorry.....
     
  19. mymiracle

    mymiracle Niet meer actief

    idd dat dacht ik ook, bij lezen kan ik me ook genoeg voorstellen, ik heb dat ook met kranten, sommige artikels moet ik gewoon overslaan, te gevoelig ben ik daarvoor.
     
  20. Passoatje

    Passoatje Actief lid

    20 aug 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    ja sorry , was niet mijn bedoeling om jullie nachtmerries te bezorgen..
    was er zelf niet goed van , blijft in mijn hoofd rondspoken..snap gewoon niet dat sommige mensen dit kunnen doen , dat ze dan hun kind ter adoptie afstaan..er zijn genoeg gezinnetjes die geen kinderen kunnen krijgen..en waar het kind wel een goede toekomst kan hebben!
    maarja..
     

Deel Deze Pagina