Bijt ring voor 3 maanden baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ShampooL, 15 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Zoon liep al een tijdje flink te kwijlen en wilde ook alles in zijn mond stoppen. Halverwege het voeden speelt hij met zijn speen, zijn fopspeen wordt ook wel eens op gebeten. Ik dacht een fase en gewoon onderdeel van de ontwikkeling.
    Maar gisteren vertelde de kinderarts ons dat hij al tandjes krijgt. Dat verklaart dus het kwijlen en bijten.

    Nu wil ik zoon dus helpen. Hij heeft er geen pijn aan, wel houdt hij van bijten.
    Zijn mondje is te klein voor een bijtring (ik heb zo'n Sophie Giraf maar die is te groot) ook zijn motoriek is nog niet zo precies om het echt zelf te doen, en speeltjes zijn ook nog erg zwaar voor hem.

    Hij bijt op zijn eigen handjes, en stopt ook mijn duim in zijn mond. (Mijn duim vindt hij het fijnst)

    Wie heeft er tips? :)
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    de kinderarts vertelde dat hij tandjes krijgt...? ehm hoe dan?

    Als hij tandjes krijgt zou je die tandjes zelf ook moeten zien...?


    Alles in zn mond stoppen en kwijlen hoort gewoon bij zijn leeftijd nu.. dat is gewoon de ontwikkeling..
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wat Biny zegt inderdaad.
    Je zou de tandjes erdoor moeten zien.
    Ik zie al maanden tandjes onder zijn tandvlees zitten en bobbels op zijn tandvlees, maar er is pas sinds 1 dag een ministukje tand door...kan dus behoorlijk lang duren voordat er echt iets concreets door het tandvlees steekt.
    Op die leeftijd 'proeven' ze vormen en structuren met hun mond en oefenen ze met het bijten op dingen.
    Een plastic sleutelbosje van de kruidvat is erg leuk vanwege de verschillende vormen en niet al te groot en bij de hema hebben ze bijtringen die ook in de koelkast kunnen.
    Tegen de tijd dat hij water mag helpt een klein flesje met koud water ook...kan hij lekker op bijten en af en toe een slokje nemen.
     
  4. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Nou hij controleerde zijn mondje en zei dat hij tandjes krijgt. Dat lijkt mij de enige manier om dat te weten he?
    Maar ik ben dus op zoek naar iets waar hij op kan bijten.

    @Adrianna, ik zal binnenkort eens kijken bij de Hema! (Kruitvat hebben we hier niet helaas)
    Thanks!
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Ik heb een roze bijtring, is van difrax geloof ik, die is hier erg geliefd inmiddels (moest er niks van hebben eerst) die is vrij plat. Die van de hema zijn wat kleiner maar werken ook heel goed.
     
    ShampooL vindt dit leuk.
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik... maar dan gad je die tanden zelf toch ook wel gezien...?
     
  7. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Nee die had ik niet gezien. Ze zijn ook nog niet door.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Zo hadden wij een hele onderkaak aan t werk en wij hadden alles gecontroleerd en gevoeld. We hadden al twee tandjes helemaal door, dus je let er dan al meer op. Ze kunnen kennelijk al flink last hebben voordat wij als leken t kunnen zien of voelen. Wij zagen niks, op de hap zagen ze t wel.
     
  9. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben een bijtspeen gekocht. ook omdat ze die koude bijtspeeltjes niet goed doorhad. ze wilde ze altijd verticaal in haar mond houden, wat dus niet goed werkt dan :)
    Die bijtspeen vind ze heerlijk. ze gebruikt hem wel niet zoals het "zou moeten" maar kan hem perfect in haar mond houden, zelfs op de goede plaats. Maar ze heeft dan ook nooit een "echte" speen gewild. Misschien dat jouw kleintje daar wel gelijk mee weg is?
     
  10. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    ik heb vanmiddag een lichte bijtring gekocht maar daar kan hij niets mee. Hij wil inderdaad verticaal bijten (speen of vinger).
    Heb je speciale bijtspenen? Waar koop je die ?


    Hoelang duurt het voordat de tandjes door zijn?
     
  11. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe lang het duurt is moeilijk te zeggen. Zelf zijn we nu al 9 dagen verder en het tandje waar het mee begon is nog steeds niet door, maar het tweede dat 2 dagen later begon was na 3 dagen door.
    De speen is wat lastig zoeken, woon zelf in België en heb hem in de Dreambaby gekocht. Heb eens rondgekeken en het is wel een ander merk dan ik heb, maar zoiets is dat (heb hem zelf van tommee tippee)
    https://www.bol.com/nl/p/teething-gel-15gr-gumeez/9200000049919662/?suggestionType=typedsearch
     
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.557
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bekijk bijlage 543686
    Ik heb via FB voor nog geen 7 euro (excl. verzendkosten) een gepersonaliseerde bijtketting laten maken.
    Helemaal naar wens gemaakt.
    De onze bestaat uit siliconen, BPA-vrije onderdelen. Uiteraard net als speenkoorden niet langer gemaakt dan toegestaan is.
    Alles verkrijgbaar in veel verschillende kleuren en vormen; figuurtje, kralen, letterblokjes, sluitstuk..

    Als het goed is is een foto toegevoegd (naam van onze kleine grotendeels weggehaald).

    Als je wilt stuur je me maar een pb-tje, dan geef ik haar naam door.
     
  13. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Leuke ketting, @hummeltje5 ! Maar mijn zoontje kan daar nog niets mee, hij is te klein om dat in zijn mond te stoppen.

    @Alayna , ik woon niet in Nederland (ook niet in Belgie) dus via bol.com bestellen is wat moeilijk. Maar ik begrijp het idee nu wel. Ik vraag me alleen af of ze niet te groot zijn?

    Sinds een paar dagen is het 's avonds huilen. Hij krijgt nu echt last, gaat ontzettend kwijlen, bijt heel hard en wil niet drinken. Overdag valt het mee, hoewel het drinken wel slecht blijft. Hopelijk komen ze snel door!
     
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.557
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Die kralen kunnen ook gewoon in de mond gestopt worden ;)
    Net als het sluitstuk ;)
    Doet onze zoon (16,5e maand) ook nog wel eens.
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    En als je een speen koopt voor veel oudere kinderen? Die zijn massief.. misschien is dat iets?

    Wij hebben trouwens een setje tandenborstels gekocht van ik meen nubi.
    Een vanaf 3 maand. Een vanaf 6 maand en een vanaf een jaar. Die eerste twee zijn van rubber. Hij vind ze geweldig. Misschien kun je zoiets vinden??
     
  16. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Is dit wat voor je zoontje? Een Difrax bijtjuweel. Aan de ring zit een bijtspeen. Eigenlijk geschikt vanaf 6 maanden, maar wellicht kan hij er al iets mee.
    En volgens mij verzenden zij ook naar jou. ;)
    Unknown.jpeg
     
  17. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Bedankt voor de tips allemaal!

    @Bubblez, dat is misschien wel een heel goed idee, een grotere speen! Tandenborsteltje kan ik ook proberen!

    @Beheer, het probleem met zulke dingen is dat het nog te zwaar en te moeilijk is voor hem om vast te houden (hij is pas 3 maanden). Hij krijgt pas net zijn vuistje (ongeveer) in zijn mond, haha.

    @hummeltje5 , Ik denk dat die kralen nog niet gaan werken. Misschien als hij ouder is wel :)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    En zou je de speen niet los kunnen maken. Wellicht met een beetje grof geweld. (Dat je 'm losknipt van de grote ring, zeg maar).

    Een (misschien makkelijke ;)) oplossing is een speen voor 18+ maanden. Dit zijn vaak massief.
     

Deel Deze Pagina