Bijtgrage kitten, hoe het beste straffen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamale, 16 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn poes deed dit ook.
    Overigens is 8 weken wel nog vroeg hoor!
    Op deze leeftijdgrens spant het er vaak nog even om.

    Een tip is ga nooit spelen met je handen want dan kun je dit in toom houden, als je speelt, neem een speeltje met een stokje oid er aan, om die associatie tegen te gaan met handen.

    Mijn poes is nu 1 jaar en dit gedrag is eigenlijk weg.
    Zoiezo is een kitten niet te straffen, wel kun je ze corrigeren, door actie te ondernemen VOORDAT ze iets uithalen.

    Ik gooi meestal een sleutelbos naast dr neer...naast...niet er op natuurlijk.
    Als ik zie dat ze loert naar het aanrechts, maak ik een hard klap geluid, dan schrikt ze en loopt ze weg.
     
  2. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    Iemand nog meer tips? :(

    Hij word nu zelfs ontzettend agressief.
    Wanneer je voorbij loopt , hangtie aan je enkels. En dit is geen 'lief' kitten gedrag meer.
    Maar echt agressief en gemeen bijten!
    Soms begintie zelfs te blazen en te grommen.
    Vorige week was ik hem aan het aaien, eerst istie aan het spinnen en zo uit het niets beet hij me! En had ik een wond aan mijn hand!

    We hebben allerlei tips geprobeert, van in het koppie blazen, plantenspuit, negeren, spelen/spelen en nog eens spelen, veel speeltjes, buiten laten. ETC.
    Mn vriend is hem op dit moment helemaal zat, wat natuurlijk ook niet eerlijk is. Want het is een kitten en die moeten nou eenmaal leren.
    Maar ik vind dit wel heel pittig hoor!
    Mijn dochtertje is niet veilig op de grond, voor je het weet heeft ze een kat aan dr hoofdje hangen.

    Dus alle tips.. zijn welkom!!!!
     
  3. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    Niemand??
     
  4. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Heb je je dierenarts al is gevraagd om tips?
    Of misschien heeft het katje wel ergens last van/pijn aan?
     
  5. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier helpt het altijd om gewoon "UHHH!!" te roepen! dan gaan ze spontaan op de rug liggen en lopen ze weg haha,, ik heb precies dezelfde problemen gehad maar die zijn gelukkig over!!:D
     
  6. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    Ik heb ook een kitten. Als mijn kitten dat zou doen zou ik hem flink in zn nek pakken en weg smijten. Hoef je maar een paar keer te doen. Er zijn wel altijd trekjes die je niet afleert. Daarvan hoop je dat ze ooit verdwijnen. De onze jankt de hele dag buiten voor het raam en klimt dan in onze vliegenschuifdeur (wonen op een boerderij). Maar goed, ik moet eerlijk bekennen, ik ga er niet 'te bang' mee om. We hebben een verschrikkelijk lief kitten, super aanhankelijk. Daarnaast is een kat een kat, die zijn dominant aan ons en dat zal zo blijven.
     
  7. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    Je kunt hier een 'kattenpsycholoog' voor bellen. Meestal weet een dierenarts wel een nummer. Die kunnen je soms zo uitleggen waar dit gedrag vandaan komt (ze gaan er niet mee praten hoor;)). Ik heb ooit een probleem gehad met mijn vorige kat, was ook agressief. Bleek dat de poes heel veel pijn had (nierproblemen) en zichzelf helemaal aan het vergiftigen was. Dus als ik hem wilde aanraken begon hij al te grommen. Dat had ik er niet uit gehaald, zo overduidelijk was toen niet waarom hij zo deed.

    Succes!
     
  8. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Een kat mag je nooit in de nek vast pakken!! Altijd ondersteunen het kontje!
    Dit kan tot diverse zenuw stoornissen gaan lijden.
    Mama kat pakt haar kitten zo, maar wij zijn nog altijd geen katten.
    Ik zou idd een kattengedrags therapeute inschakelen!

    Wat ook bij ons hielp, is dat geluid te maken, dat grommen.
     
  9. Kwekijzer

    Kwekijzer Niet meer actief

    ja en toch doe ik het wel en het werkt erg goed. Geen valse katten die zulke grapjes niet uithalen. Ik kan ze de baas. Moet ook wel met de dierenbende rondom ons huis. Kijk, ik weet dat tegenwoordig veel mensen dingen gelijk zielig vinden. Ik heb daar niet zoveel last van. Zielig vind ik dieren die slecht te eten krijgen, die geen aandacht krijgen, die aan hun lot over gelaten worden. Daar valt een kat die zich vals gedraagd bij mij niet onder. Of het nou 'ontdekken' is of niet, ik laat me niet opvreten door een beest. Dus het mag best, kat krijgt er helemaal niets van, zeker niet als ze nog zo klein zijn.
     

Deel Deze Pagina