Bijvoeden wegens te weinig afgekolfd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mimitje1987, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimitje1987

    11 jan 2017
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey Hey! Mijn zoontje is nu 5.5 maand (zeker 9 kilo al) ik heb nu nog 2 zakjes voeding in de diepvries en dan ben ik door mijn voorraad heen. Ik begin lichtelijk te stressen.. Ik kolf op mijn werk om de 4 a 5 uur en iedere keer te weinig voor een volledige voeding (Ik werk 3 dagen in de week) ik heb al geprobeerd om vlak na de eerste voeding te kolven maar krijg dan maar 20 cc bij elkaar (nu wel eerste menstruatie) overdag tussendoor kolven gaat mij moeilijk lukken met ook een peuter die rondloopt. Op de dagen dat ik thuis ben drinkt mijn zoontje 5x bij mij (dit al vrij lang) als ik werk zit hij aan 4 (soms) 5 voedingen van 180 cc per dag (1 van deze voedingen is de eerste ochtend voeding live bij mij) ergens denk ik ik ga niet stressen en als ik tekort kom geven we hem een flesje kunstvoeding. Maar ik voel me ergens hierover schuldig aangezien ik dit bij de eerste nooit nodig heb gehad (werkte toen ook pas toen hij 5 maanden was ben nu al bijna 3 maanden aan het werk) zijn er meer mensen die dit kennen? Of ook met bijvoeden hebben opgelost?
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan je niet vaker kolven op het werk? Of borstcompressie toepassen?

    Je geeft echt grote flessen, het lijkt me niet onlogisch dat je dat niet gekolfd krijgt. Was dat bij je eerste ook zo?

    En ja, ik heb zonder scrupules mijn zoon kv bijgegeven. Hij krijgt inmiddels al ruim tien maand bv, maar ik ben al een tijdje gestopt met kolven. Kv vangt dat perfect op.
     
  3. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Ik nog niet persoonlijk, maar een vriendin van mij wel.
    Daar gaven ze op het kdv idd kunstvoeding als de gekolfde melk op is. Ze heeft uiteindelijk ruim een jaar gevoed, dus het heeft geen grote gevolgen gehad voor haar productie.
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Ik ken het gevoel. Ik ben toen begonnen met vaste voeding en pap van kv. Die pap alleen bij de opvang. Ik meen toen 60/2 en rijstebloem. En dan uit een flesje water er bij. Ik wilde rustig met koemelk starten ivm kans op allergie. Meiden pakte het snel op
    Dus bij de opgang kregen ze meer bijvoeding dan thuis. Scheelde een hoop stress. Dus ik zou zeggen donormelk, flesvoeding of meer vaste voeding ( laatste keus). Ga je er niet rot om voelen. Je doet je best!
     
  5. Mimitje1987

    11 jan 2017
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Meer kolven word erg moeilijk ik werk in een strandpaviljoen en het is nu ontzettend druk ik kan het niet over mijn hart krijgen om in de drukte weg te gaan.
    En ja het zijn grote flessen, vorige week was het nog 160 en bleek te weinig te zijn. Maar tis ook een grote jongen Haha! Ik geloof dat mijn oudste zelfs al iets meer kreeg moet wel zeggen dat ik bij hem echt overproductie had en ook veel langer een voorraad kon aanleggen. Had nu vanmorgen een reken fout gemaakt met de hoeveelheid melk uit de diepvries halen. Ik heb een pak kv klaar gezet voor als het nodig is ( misschien ben ik op tijd klaar) maar ergens denk ik ook ik wil niet gaan stressen ik doe het gewoon wanneer nodig. Binnenkort zal hij idd ook meer vaste voeding gaan eten. Maar toch stiekem vind ik het jammer om toch te moeten bijvoeden. Maar goed ik denk dat ik het goed oplos zo, alleen als er niks anders is een flesje kv. Ben blij dat er nog meer zijn die het zo doen. Dankjewel voor jullie reacties! Voel me geruster nu
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Ik heb mijn middelste bijgevoed met KV omdat er niet genoeg moedermelk was. Van 4 tot 7 mnd. Daarna had ik weer genoeg eigen productie en kon ik het weer volledig op mijn eigen melk doen. Tja. Het was nu eenmaal niet anders.
    Ik heb nog gevoed tot mijn dochter 2 jaar was...
     
  7. manonniii

    manonniii Actief lid

    4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Ik gaf gewoon wat ik kolfde en dat bleek prima. Zonder te kijken naar de hoeveelheden. Gewicht steeg mooi door.
     
  8. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik gaf 3x 180cc op dagen dat ik werkte, dat kreeg ik ook werkelijk niet bij elkaar gekolfd. Blijkt dametje ook gewoon gelukkig te zijn op 3x 100cc. En dat krijg ik wel bij elkaar. Ik merk ook niet eens dat ze meer komt 's avonds, 's nachts of 's ochtends. En haar gewicht stijgt lekker door, het is een stevig +1,5 SD-meisje. Zou het bij jou misschien ook werken om de porties te verkleinen?
     
  9. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    180 is ook wel bizar veel. Hier kreeg zl nooit meer dan max 100cc en na 8 mnd 120. Was/Is ook een dikke grote gozer. Je geeft beter vaker kleinere beetjes dan steeds van die grote plonzen, dat is wrs. ook beter bij te kolven.
     
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.809
    113
    Amsterdam
    Je kan idd kijken of hij kleinere flesje accepteerd en of hij daar genoeg aan heeft. Hier had madam gewoon echt 200cc nodig maar had op die leeftijd ook nog maar 5 en heel soms 6 voedingen. Ik kreeg het gelukkig wel gekolft en als het niet anders gaat kan het volgens mij ook echt niet kwaad om eventueel de rest met fv voeding te doen. Hoe meer stress je ervaart hoe slechter het kolven ook zal gaan.
     

Deel Deze Pagina