Bijvoeden

Discussie in 'Voeding' gestart door Mamamijn, 28 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    goedemorgen ik ben sinds afgelopen week gestart met groente om te oefenen, ze kreeg nog volledig fles voeding en is nu 5,5 maand. Sinds 5 weken kV voorheen bv. Wat is nu wijsheid om te doen? Eerst een paar weken groenten en dan pas fruit erbij? Ik ben het even allemaal kwijt. En wanneer ga je dan smorgens pap geven? Ze krijgt geen rijstebloem savonds omdat ik een beetje bang was voor verstopping nu gaat de ontlasting goed. Ze dronk afgelopen twee weken slecht maar doet dat nu sinds gisteren weer goed.
     
  2. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik ben gewoon gelijk begonnen met sochtends fruit en smiddags groente aanbieden. Wel twee-drie dagen vaak hetzelfde, vooral omdat het in het begin toch maar 3-4 lepeltjes waren die ze opat.

    Volgens de boekjes moet je eerst met groente beginnen en dan na een hele poos pas fruit introduceren.
     
    Mamamijn vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ze zeggen dat je met groente moet beginnen omdat ze anders na de zoete smaak van fruit geen groente willen.
    Maar bv is zo zoet van zichzelf en smaakt al steeds anders, dus je kindje is al heel wat (zoete) smaken gewend.
    Als het goed gaat, kun je ook gewoon fruit gaan geven.
     
    Mamamijn vindt dit leuk.
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ik ben afgelopen zondag begonnen met worteltjes, dat geef ik nu een paar dagen en dan ga ik wat anders proberen. Niet persé eerst groente en dan fruit pas veel later, maar ik let wel op dat ze niet 2 nieuwe dingen op een dag krijgt straks.
    Ik ben hier begonnen omdat ze de nacht nog niet doorpakt en ze daarbij wel een flinke dame van ruim 8kg is dus dacht ga gewoon eens kijken wat ze er van vind, vind ze het niks dan stoppen we weer en anders gaan we rustig door.
    Ze at de afgelopen dagen zo'n 10 kleine hapjes van de worteltjes, 2 kleine ijsblokjes had ik voor d'r en dit heeft ze helemaal op. Vanavond krijgt ze er 3 en zo bouw ik het steeds wat op.
     
    Mamamijn vindt dit leuk.
  5. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Mijn zoontje is net 6 maanden. Ik geef hem nu een maandje rond 17.00 uur een groentehapje. De eerste dagen een paar hapjes en daarna steeds een hapje meer. Ik maak het zelf en ook potjes als het niet uitkomt. Hij eet nu een half potje van 4 maanden op. Sinds deze week krijgt hij 's ochtends ook een fruithapje. Anderen geven nu ook al brood lees ik hier op het forum. Maar ik moet volgende week pas naar het cb. Ik dacht dat je met 6 maanden een broodkorstje mag proberen en brood vanaf 7 maanden (?) Hij krijgt nog 4 flessen trouwens van 180 cc + 6 schepjes.
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Ik zou gewoon naar je kindje kijken wat die wil en aan kan. De 1 is gewoon vlotter dan de ander. Ik merk dat nu met een 2e zelf heel goed.
    Bij onze hongerige zoon met 4 maanden begonnen met bijvoeden, die vond het heerlijk en at met 6 maanden 200 gram fruit s morgens en 200 gram groente s avonds. Hij kreeg dus vanaf 6 maanden tussen de middag een boterham en at binnen een week ook een hele boterham.
    Onze dochter is nu bijna 5 maanden, krijgt nu sinds een weekje worteltjes, ze vind t wel lekker maar eet maar een paar hapjes. Die gaat dus een stuk minder snel dan de broer en zie ik met 6 maanden nog geen hele boterhammen weg werken.
    Dus laat gewoon je kindje het tempo bepalen, ze moeten nog niks. Behalve een minimale hoeveelheid melk natuurlijk. :)
     
    Suuzan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina