Bijvoeding bij prematuur.

Discussie in 'Prematuur' gestart door Jeda80, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie kleintje gaat met de bijvoeding.
    Zelf zijn we hier toch rond de 4,5 ( ongecorrigeerd ) begonnen met de eerste kleine hapjes, alleen nu zijn we 1,5 maand verder en hij eet echt nog steeds maar hele kleine beetje.
    Bem benieuwd hoe dat bij jullie ging/gaat.
    Zelf blijf ik nog even op de 4 maanden potjes zo een verschil mijn oudste at echt al twee hele potjes per dag nu was hij meer een rand prematuur kindje maar toch, hij kreeg zelfs bij 6 maanden een broodje.
    Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Even als toevoeging, hij was echt toe aan vast eten gaf alle signalen hiervoor aan.
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Ik meen me te herinneren dat wij pas echt met gecorrigeerd 5 maanden begonnen met stukjes. Ze konden toen zitten met steun en zelf dingen pakken en in hun mond doen. Bij de opvang kregen ze fruithap en wat pap.
    En het zijn oefen hapjes hè. Neem daar lekker de tijd voor. Is geen probleem. Het moet leuk blijven voor allemaal ;)
     
    Jeda80 vindt dit leuk.
  4. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Oja dat zeker hoor! Maar ben vooral ook benieuwd hoe het bij andere ging/gaat
     
  5. Loontje1

    Loontje1 Bekend lid

    5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Bij Beide mannen begonnen met 5,5 mnd gecorrigeerd. We geven via Rapley, dus eerder wilden we ook echt niet.
    Beide keren is het goed gegaan en we zijn dan ook blij met de methode die we gebruiken. Siebe is meer van de aardappelen en groenten dan van het fruit.
     
    Jeda80 vindt dit leuk.
  6. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier eten ze alledrie anders en andere hoeveelheden. We houden aan wij bepalen wat ze eet en zij hoeveel.

    Bij de jongste is dat nu nog steeds niet veel.krijgt nu 2x per dag brood waarvan nog niet eens een kwart gegeten word als ze al er niet mee gaat spelen ipv eten. 1x fruit wat heel wisselend gaat de ene keer een hapje peer op om de volgende dag hem wel op te eten bijvoorbeeld (kleine peer geen grote) ( ander fruit eet ze ook hoor).en 1x warm waarvan vooral groenten goed gaan.daar eet ze meestal 1 opscheplepel van op, aardappels, rijst en pasta eet ze minder tot niks van en vlees eet ze nog niets van.wel kipfilet op brood trouwens.
    De middeste at op deze leeftijd 2x 1 boterham met beleg,2x fruit ( halve appel of banaan ect en 1x warm en dan vond en vind ze alles lekker.
    En de oudste is het kieskeurigste. Fruit en groenten gaat ok aardapelen liefst alleen gebakken,brood is goed maar het liefst geen vlees maar kaas. En ik denk dat ze later het liefst vegatarisch eet want vlees is ze geen fan van.
    We combineren trouwens potjes en zoutloos met de pot mee eten en de potjes dan vooral als we iets eten wat ze nog niet mag,iets erg pittigs of met zout erin verwerkt dus
     
  7. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Nou zijn een paar weken verder en het gaat echt steeds beter! Hapjes wisseld maar brood gaat er altijd in, hij vind dat zo lekker
     

Deel Deze Pagina