8 dagen te vroeg ongesteld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door destiny123, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. destiny123

    28 jan 2008
    7
    0
    0
    Hey dames,

    ik ben bezig met proberen zwanger te worden, alleen dacht ik eerst dat mij cyclus gewoon regelmatig was , maar sinds kort let ik er mer op maar ik snap er echt niks van. ik doe ovuluatie testen maar zelfs dan is nog moeilijk, ik reken altijd uit via calculator hiernaast, maar zelfs bij de 30 dage ben k al te vroeg ongesteld en bij 28 enz nu dan soms later of wel gelijk maar dan test ik of ik vruchtbaar ben rond die dage van de calculator en dan geef ie soms wel 2 streepjes soms ook niets , is het wel goed da ik nu meer als een week te vroeg ongesteld ben ?, en wat kan ik er aan doen om het regelmatig te laten lopen

    ik slik sinds een week ook de etos zwanger worden
     
  2. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Die zgn ovulatie testen zijn niet echt betrouwbaar, je ovulatie kan door stress eerder of zelf later zijn, een ei heeft minimaal 8 dagen nodig om te rijpen, een ei blijft zo'n 24(12) uur goed daarna wordt het minder en wordt het niet binnen die tijd bevrucht dan komt het in de baarmoeder aan lost eigenlijk gewoon op en het slijmvlies wordt dan afgestoten!

    je eisprong ligt altijd in het midden van twee menstruaties in, belangrijk is dus dat je bij houdt wanneer je menstrueert, tevens is het handig om alvast te gaan tempen op de ochtend op een vast tijdstip, zo kom je er snel genoeg achter waar je vruchtbaar bent! En het lijstje is ook handig als het niet wil lukken na een jaar dan kun je naar de arts stappen en heb je alvast gegevens! Scheelt tijd!
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hoe kom je daar nou bij? Wat als een cyclus 54 dagen is, dan kan je ei toch nooit in het midden zitten.

    Bij een gezonde vrouw (en met gezond bedoel ik een vrouw die op een natuurlijke manier zwanger kan worden) zit het ei 10 tot 18 dagen voor haar ongi. Het kan dus per vrouw verschillend zijn maar voor één vrouw is de periode tussen haar ei en haar ongi wel meestal even lang. De periode voor haar ei kan varieren, daarom kan je cyclus dus de ene keer langer zijn dan de andere keer.

    Mijn ei zit 12 dagen voor mijn ongi en de calculator op de site klopt bij mij dus ook niet, omdat hij uit gaat van 14 dagen. Mijn vruchtbare dagen liggen 2 dagen later. Beter kun je uitzoeken (bijvoorbeeld door te tempen) hoeveel dagen er tussen je ei en je ongi zt.
     
  4. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Ik ga uit van het gemiddelde en das 28 dgn en dan zit je ei dus in het midden van twee menstruaties in!

    Je hebt variaties, ik zit er dus niet naast, maar heb dus ook geen gelijk!
     
  5. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dan schrijf je het erg ongelukkig, want bij 28 dagen zit de eisprong ook maar bij een klein deel van de vrouwen in het midden en bij de meesten niet.

    Het is echt een grote misvatting dat het ei 14 dagen voor de ongi zit en juist door die misvatting wordt er door heel erg veel stellen verkeerd geklust, door juist te vroeg of juist te laat actief te zijn.
     
  6. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Hier dag 17 ei, dag 29 ongi.
    Dus absoluut niet in het midden.

    Ovu testen moet je niet alleen doen in de dagen dat de calculator zegt dat je vruchtbaar bent.
    Als jij een cyclus hebt van 28 dagen begin je op dag 10 ofso met de eerste test.
    Dan blijf je elke dag op hetzelfde tijdstip testen totdat je een positieve test hebt gehad en daarna weer een negatieve.
    Dan pas weet je wanneer jouw vruchtbare dagen zijn geweest in die cyclus.

    Per cyclus kan het namelijk ook nog heel erg verschillen.
    17-29, 16-28, 17-29, 14-...
    Ei-Ongi
    Bij mij is dus de tijd na mn ei netjes 12 dagen, maar de dag van mn ei verschilt per keer.
    Deze ronde dus op dag 14 al mn ei!
    En daar kwam ik achter door mn ovu testen, anders hadden we te laat geklust.

    Je moet niet uitgaan van 28 dagen.
    Als jij maar 25 dagen cyclus hebt is dat voor jou normaal.
    Hoop dat je er zo iets aan hebt.
     
  7. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee precies Dreamer

    19-31
    19 -31
    22-34
    19-31
    19-31
    19-31
    17-29
    16-28
    17-29
    15-27
    19-31
    17-29
    21-33

    Zo ziet mij rijtje er ongeveer uit, dus ik ben vruchtbaar tussen dag 12 en dag 22
     
  8. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Ik ben er al achter dat ik een uitzondering ben, ik ben zo regelmatig dat ik exact weet wanneer ik ongesteld moet worden maar ook weet wanneer ik mijn ei, nogmaals niet iedereen is zoals ik, mijn excuses hiervoor, maar goed, wel belangrijk om bij te houden wanneer je menstrueert en je temp. te noteren op vast moment vd dag bvk de ochtend!

    Groetjes
     
  9. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Tempen werkt alleen goed als je het doet VOOR je je bed uit komt. Je moet namelijk je basistemp hebben en die heb je als je wakker wordt. Kom je in beweging dan gaat je temp omhoog en is het tempen niet meer betrouwbaar. Dus niet even naar de wc lopen of zo, maar gelijk die thermometer in je ... en dat noteren. :)

    SUcces
     

Deel Deze Pagina