Tuintips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fullhouse1981, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullhouse1981

    Fullhouse1981 Fanatiek lid

    8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik weet niet of er al een topic over bestaat.

    Wie heeft er leuke ideetjes voor de tuin?
    Wij hebben een stuk gras en een stuk grint.

    Op het grint wou ik wat plantenbakken neerzetten, maar het gras. Het is zo ontzettend sfeerloos dat ik er triest van wordt.

    Wij zijn allebei geen Lodewijk van Eigen huis en Tuin, daarom mijn vraag aan jullie.

    Suggesties zijn welkom.
     
  2. sandranuijs

    sandranuijs Bekend lid

    29 apr 2010
    713
    1
    16
    Heb je foto's van je tuin? dat praat makkelijker.

    Wij hadden ooit een grote tegel vlakte en een stukje tuin. Zelf hebben we nu de hele tuin opnieuw ontworpen en we krijgen zoveel complimenten en men is er helemaal weg van :)
     
  3. Fullhouse1981

    Fullhouse1981 Fanatiek lid

    8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ja, dat heb ik wel. maar ik kan er niets van zeggen...

    Stel je voor

    1 vlak gras
    1 vlak grint...

    That's it :)

    Hoe moet ik dan een foto uploaden?
     
  4. Daan04

    Daan04 Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.979
    11
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben nu ook een stuk gras, wij zetten er straks een pergola overheen. Daar kun je dan leuke hanging baskets aanhangen of van die waxinelichthouders aan hangen. Dat fleurt de boel al heel veel op en daardoor krijg je ook meer diepte in de tuin :D Misschien een idee?
     
  5. Tink

    Tink Niet meer actief

    Hier ook een stukje gras, erg fijn juist, zeker met kinderen want die spelen daar graag op.
    Maar je kunt de boel vrij makkelijk een beetje aankleden als je hier en daar bijv. mooie potten zet met leuke beplanting erin.
    Ga eens kijken bij een tuincentrum, daar hebben ze fantastisch leuke dingen.

    Overigens, door de droogte ziet elk grasveldje er nu uit als een rampgebied... pfff en in het voorjaar was het net weer zo mooi groen. Maar goed, een paar flinke buien erop en dan komt dat wel weer!
    (Je kan ook sproeien natuurlijk maar eerlijk gezegd vind ik dat wel erg veel water kosten.)
     
  6. Peetje08

    Peetje08 Bekend lid

    30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik zou zelf het grind vervangen door tegels. Grind is prachtig om in de mond te stoppen en mee te gooien of in een traditionele japanse tuin, maar om op te lopen, meubels op te zetten of met een loopauto e.d. is het niets (naar mijn persoonlijke mening).

    Wat leuke, makkelijke bloeiende vaste planten of struikjes aan 1 kant in bijvoorbeeld een driehoekig plantvak kan de boel goed op fleuren en het geheel wat breken. Twee of drie goed geplaatste horizontale 'leiboompjes' kunnen ook wonderen doen. Terwijl hogere beplanting aan de achterkant een mooi besloten, groen gevoel kan geven. Voor het aanplanten ben je of laat of vroeg. Ik zou dat zelf liever in het voorjaar of najaar doen. Dan heb je een grotere kans op succes.

    Minder groen, maar ook leuk is een bistro zitje op het gras.

    De basis van het plan moet wel zijn wat je de komende jaren met je tuin wilt doen. Wil je een groot terras met speelplek en randbeplanting om lekker buiten te zitten en te spelen? Wil je vooral buiten spelen? Keuzes genoeg.
     
  7. Fullhouse1981

    Fullhouse1981 Fanatiek lid

    8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Sorry, maar het is de voortuin.. Het spijt me dat ik dat niet gemeld heb.
    Wel zie ik een paar leuke ideetjes staan voor achterthuis. Daar hebben we antraciete tegels en gras... dus helemaal overbodig waren de tips niet eens! Bedankt alvast voor het meedenken allemaal. Groetjes, Josje
     
  8. Tink

    Tink Niet meer actief

    En wat staat er rondom de tuin? Muren? Die zou je eventueel kunnen laten begroeien met mooie klimplanten, dan zit je rondom in het groen. Zelf hebben we o.a. klimhortensia, klimop, en braamstruiken.
     
  9. Fullhouse1981

    Fullhouse1981 Fanatiek lid

    8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Er zit een raam voor.

    Dus een raam, grint, gras. Om het gras zit een buxus/heg. Tja, het is een heel gedoe. Ik ga proberen een foto te maken voor jullie. ik merk ook echt dat ik me steeds meer ga verantwoorden. haha. Als er iemand voorbij loopt en ik sta er in te zwoegen (gras maaien, heg knippen) zeg ik al vrij vlot.. het is nog niet af hoor.. (erg hoor)
     

Deel Deze Pagina