Bio-ethanol haard

Discussie in 'De lounge' gestart door eliesja, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    wie heeft er ook zo'n haard hangen (of staan)? (eventueel foto's):)

    Ben je er tevreden over? Of juist niet?

    Willen namelijk ook zo'n haard aanschaffen, het liefst een echte allesbrander, maar dat gaat m niet worden helaas, dacht dat dit dan wel een goeie (tweede)optie is.
     
  2. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    niemand zo'n ding hangen???

    hmm mischien dan toch geen goede keus, als niemand m heeft zal het wel niks zijn.;)
     
  3. natjuh026

    natjuh026 Bekend lid

    4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ik heb er een maar dan voor in de tuin. voor in huis zou ik het niet aanraden. wij vinden het erg leuk voor in de tuin. vooral in de zomer maanden is het erg gezellig. moet wel zeggen dat er in de bak 3 liter gaat en dat is in ongeveer 2 uurtjes op en dan gaat ie uit. weet niet of jij hem buiten of binnen wilt. als je hem binnen wilt zou ik heel goed nadenken. er komt namelijk wel een bepaalde geur uit en weet niet of dat goed is in huis
     
  4. zonnetje1980

    zonnetje1980 Fanatiek lid

    9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wij hebben sinds donderdag er 1 hangen. Je ruikt het wel iets, maar verder is het goed te doen. Je moet wel zorgen voor goede ventilatie volgens de beschrijving.

    Met 1 liter doe je 3 uur in die van ons.
    Hebben een klein haardje hangen.

    Is leuk voor een paar uurtjes vlammen kijken op een avond.
     
  5. EnBee

    EnBee Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Wij hebben er ook 1. Kan nu even geen foto maken. Wij hebben 'm met 3 potjes. De vloeistof gaat redelijk snel, maar zijn heeeel goedkoop te krijgen bij de Action. Komt best veel warmte vanaf, en de stank.. Daar hebben wij geen last van.
     
  6. blondjuh

    blondjuh Fanatiek lid

    19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    wij hebben er eentje binnen hangen aan de muur bij praxis gehaald kvind m wel cool :D:D geeft ook nog warmte af :D en stank? neje das allemaal onzin
     
  7. zonnetje1980

    zonnetje1980 Fanatiek lid

    9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Met die potjes is met brandgel. Is volgens mij weer net wat anders.

    Hier zit er een resevoir waar je de bio-ethanol in moet doen. Kan helaas maar 0,3 liter per keer in (was ik vergeten te melden hierboven).
    En afhankelijk hoe groot de gleuf is hoe snel het gaat natuurlijk.
     
  8. zonnetje1980

    zonnetje1980 Fanatiek lid

    9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @blondjuh: die van de praxis, is dat een vierkante haard in zwart of wit? Zonder een ombouw?

    Wij hebben hem daar van de week namelijk gehaald. Was nu €89 en deze is niet zo heel groot. Die met ombouw is net te groot in ons huis. Of ik heb teveel andere spullen. Kan natuurlijk ook.
     
  9. blondjuh

    blondjuh Fanatiek lid

    19 mei 2010
    1.215
    0
    0

    nee we hebben die zilvere loopt beetje rond :D je ziet hem op de foto hieronder in de topic :D bij de reclame eronder ;)
     
  10. zonnetje1980

    zonnetje1980 Fanatiek lid

    9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Op dit moment andere foto's. Maar ik weet welke het is. Die heb je bij meerdere bouwmarkten. Die wij hebben heb ik alleen bij de praxis gezien. Heb ook bij de gamma en karwei gekeken.

    Wij vonden die niet bij onze inrichting passen. Vond hem verder wel grappig inderdaad.
     
  11. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    bedankt voor de reacties

    inmiddels hebben we er 1 hangen..
    hier de foto:
    Bekijk bijlage 114283

    er zit een bak in waar 1 liter bio-ethanol in kan, eigelijk is het iets minder, want je mag m maar vullen tot een bepaald streepje.
    Wij hebben de eerste keer bio ethanol bij de karwei gehaald, nou die haal ik dus echt nooit meer, die stinkt namelijk wel en brand lang niet zo goed.
    Heb inmiddels via internet goeie besteld waar minimaal 96% bio-ethanol in zit, deze brand bijna 4 uur en is geurloos.
     
  12. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
  13. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home

Deel Deze Pagina