Stomme vraag misschien...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 27 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Vanaf dat Sophie geboren is ( behalve de zomer natuurlijk ) doe ik eigenlijk altijd een muts op als het heel koud is een dikke winter muts en als het minder is zo leuk gebreid mutsje van de hema..iedereen zegt dat het haar zo leuk staat.
    En ik vind dat het haar hoofdje lekker beschermt tegen de wind...maar nu wil zij de mutsje niet meer op...maar ik ben bang dat ze kou gaat vatten omdat ze altijd dat mutsje op heeft...wanneer zou dat mutsje afkunnen?

    Een beetje mutserige vraag he :) :) :)
     
  2. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Heeft ze geen jasje met capuchon? Kan ze langszaam wennen om geen mutsje op te hebben.
     
  3. Wij deden al snel geen mutsje meer, maar een jasje met capuchon of een vestje met capuchon. dat gaat ook heel best en ze vatten niet zo snel kou hoor, zeker niet met dit weer.
     
  4. Tamara1979

    23 jan 2008
    89
    0
    0
    Daar ben ik ook benieuwd naar. Ons meisje trekt nu ook steeds de muts af. Maar met de wind constant lijkt het me toch wijs om haar toch een muts op te doen. Maar ik lees even mee.
     
  5. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    op de fiets heeft lars de capuchon van zijn jas op, maar in de wagen doe ik gewoon de kap erover heen. als het heel koud is zet ik wel eens een muts op, maar die ligt binnen 10 sec. op de grond.... hij heeft dit overigens vanaf het begin gehad, hij houd niet van mutsen op zijn hoofd, wil zomers ook geen petje op, word nog wat straks, want ik denk niet dat ie dit jaar nog braaf onder de parasol blijft :D
     
  6. WendyB

    WendyB Actief lid

    25 jul 2006
    260
    0
    0
    Tot welke temperatuur doe ik dan nog een capuchon op? Julia heeft altijd zo'n warm hoofdje (lees zweterig) als ze haar capuchon op heeft. Moet ik echt wachten tot de zomer?
     
  7. Ik zou afgaan op de temperatuur van je kindje.. bij zweet is het gewoon teveel.. je kan altijd proberen om een mutjes/capuchon op te doen en als ze blijkt te gaan zweten, dan haal je hem eraf.. op een gegeven moment weet je denk ik zelf wel bij welke temp je hem nog nodig hebt en bij welke temp niet.
     
  8. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    het hangt er denk ik ook vanaf hoeveel haar ze hebben, als ze een hele kale knikker hebben lijkt me dat ze wel wat op hun hoofd willen, maar anders beschermt het haar ook wel wat. het moet hier al bijna vriezen wil lars wat ophouden
     
  9. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb de touwtjes van valentjins mutsje altijd onder de sjaal ! werkt prima!
     
  10. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    op de fiets lukt t wel, zijn jas is iets te groot dus kan ie zijn handjes niet gebruiken en dan krijgt ie m niet af hihi
     
  11. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem hoeft ook geen muts meer. Hij heeft ook een bak haren op zijn hoofd en met een muts zweet hij altijd heel erg. Dus voor hem voorlopig geen muts meer, tenzij het echt koud wordt.
     
  12. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik blijf het toch wel een beetje eng vinden zonder muts, valentijn heeft ook best wel heel veel haar...maar ben toch wel bang dat de wind/kou in de oortjes slaan, hij heeft namelijk al een keer middenoorontsteking gehad
     
  13. Tamara1979

    23 jan 2008
    89
    0
    0
    Dat heb ik ook, Sanne heeft ook middenooronsteking gehad en het is mij niet duidelijk of dat nou door vekoudheid komt of door wind in de oren... Dus ik hou de muts ook liever even op. Wacht wel tot het echt mooi weer wordt...
     
  14. Niet meer actief

    ik heb ayman alleen echt in de koyde maanden een mutsje opgedaan zoals november, december en januari daarvoor of daarna alleen als het echt koud was en we lang naar buiten gingen
     

Deel Deze Pagina