blauw drankje en andere leuke ideetjes

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Dotty, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wie heeft een goed idee???

    Na lang wikken en wegen (kraamfeest uit handen geven, zelf organiseren, in 1 of meerdere keren........), hebben we besloten 2 kraamfeesten te geven (voor allebei de families 1) en de vrienden en collegae los op kraambezoek te laten komen.

    De kraamfeesten doen we op 2 zondagmiddagen thuis. Er komen dan 50 personen per keer. In de tuin zetten we een grote partytent op, statafels, stoelen, we hebben eventueel een terrasverwarmer als het te fris is. In de woonkamer zet ik op de grote tafel het drinken klaar. Ik leg het kraamvisite-boek neer, zodat iedereen er in kan schrijven. En ouders/ vrienden/ zussen hebben al aangeboden om op de dag zelf te helpen.

    Nu ben ik alvast lijstjes aan het maken (ben gek op lijstjes :) ). Zodat we weten wat we nodig hebben aan boodschappen en andere zaken.

    In ieder geval wil ik een blauw drankje maken. Dit wil ik doen met canei en 7-up.......maar waarmee maak ik het blauw dan? Wie heeft een idee (of een andere manier om een alcoholisch en alcoholvrij blauw drankje te maken)?

    In ieder geval zetten we beschuit met muisjes neer. Wie weet er verder leuke hapjes? Ik ben een echte controlfreak en wil het liefste zoveel mogelijk zelf maken (maar dan dus een dag van tevoren of die ochtend zelf). En wie heeft er nog verder leuke ideetjes???
     
  2. SannedK

    SannedK Actief lid

    3 mei 2012
    138
    0
    0
    Gewoon kleurstof in doen?

    Ik heb kleurstoffen om suikerpasta (voor taarten) mee te kleuren, met een klein druppeltje kan je al een paar liter kleuren denk ik.

    Al zou ik het wel van te voren eens proberen!
     
  3. kersje

    kersje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Met alcohol kun je bleu curaçao met 7up doen.
    Zonder alcohol idd met kleurstof. Met die blauwe kleurstof kun je ook blauwe cake oid maken. Slagroomsoesjes met witte chocola en dan blauwe muisjes, bij de jamin kun je blauwe spekken kopen en blauw witte pepermunt hartjes
     
  4. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    net de geboorte-traktatie voor op m'n dochter d'r peuterspeelzaal af. Misschien wel wat voor de kinderen die ook komen
     
  5. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat zien die nijntjesknijpers met kettingen er leuk ui!! Hoe zit dat precies in elkaar???
     
  6. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    knijpertjes had ik toevallig een keer bij de bruna gekregen. maar je hebt ook leuke bij de action volgens mij. of je kan zelf een label maken en op een wasknijper plakken.

    verder komt het idee gewoon van Baby shower – geboorte en adoptie traktaties!
    daar staan misschien ook wel leuke dingen op.

    succes!

    was trouwens erg leuk om samen met m'n 3 jarige dochter te maken....
     
  7. k3lly

    k3lly Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Als non-alcohol blauw drankje kan je aan Gazeuse denken, die heb je in het blauw, geel, roze en groen. Is wel echt mierzoet.
    Eventueel slagroomsoesjes met witte chocolade en blauwe muisjes?
     
  8. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik had zelf cupcakes gemaakt net wit en blauwe fondant erop. Helaas geen foto bij de hand, maar ze waren erg leuk. We hadden ook wen fototaart van de hema, beschuit met muisjes en voor de kinderen nog een mandje met extra lekkers zoals spekjes, rozijntjes, zakjes met snoepjes.

    Als drinken hadden we frisdrank, sapjes, wijn en bier.
    Later kwam er ook chips, nootjes, kaas, worst en komkommer op tafel.

    Wij hadden trouwens alles bij de lydl gehaald en alles wat over was en nog dicht mochten we terug brengen.
     
  9. zinzi

    zinzi Bekend lid

    22 jul 2012
    627
    0
    0
    Leuke site Jnice! heb hem even opgeslagen!
     

Deel Deze Pagina