Blij maar tegelijkertijd in een nachtmerrie beland

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Delta2018, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta2018

    Delta2018 Lid

    16 jul 2018
    13
    15
    3
    Vrouw
    Lieve dames,

    Ik weet niet zo goed hoe ik dit een beetje duidelijk neer ga zetten. Ik heb dan ook even een ander account aangemaakt om herkenbaarheid te voorkomen.

    Zoals de titel het al zegt ben ik dan eerste ontzettend blij met het nieuws dat ik zwanger ben! Eindelijk na een aantal jaar proberen is het dan eindelijk zover. Totaal niet verwacht want we probeerde even om niet zwanger te worden omdat vriend tot januari een ontzettend drukke en stressvolle periode op werk heeft.
    Helaas was hij dan ook minder enthousiast over het nieuws. Eigenlijk was hij heel duidelijk, het komt nu niet uit dus het moet weg. Ik kon niet geloven wat ik hoorde, na al die jaren is het zover en omdat het nu in een drukke periode valt moet het maar even weghaalt worden alsof het niets is.

    Hij geeft aan dit kindje heel graag te willen dat dat het niet is alleen de timing kl*te is en hij het er niet bij kan hebben de stress en gedachte dat ik zwanger ben terwijl hij al genoeg aan ze hoofd heeft. Dus of ik laat het weghalen of ik sta er alleen voor. Ik kan jullie vertellen ik ben er kapot van en mijn wereld is momenteel ingestort. Omdat ik zo in shock was heb ik gezegt jij wilt het niet dan regel jij alles ervoor. Waarnaar hij meteen een afspraak heeft gemaakt in een kliniek.

    Als ik ergens tegen ben is het abortus dus dit is voor mij dan ook geen optie. Volgens hem is het nog niks alleen een klont bloed.

    Ik heb er niks meer over gezegt maar leef al dagen in een waas en kan aan niks anders denken dan hoe nu verder. Hij is de man van me dromen, met hem wil ik een gezin en oud worden, maar blijkbaar denkt hij daar anders over.

    Ik ben nu langzaam een brief aan het opstellen voor hem met daarin hoe ik er over denk en dat abortus geen optie is, dat als we alles goed plannen hij zo min mogelijk spanning zal krijgen en we elkaar gewoon moeten steunen.
    Ik hoop dat hij gewoon in paniek is en na het lezen van de brief bijdraait en we er toch samen voor gaan.

    Maar ondertussen ben ik al bezig met het idee wat als ik mijn alles kwijt raak en alleen verder moet met de zwangerschap en uiteindelijk mijn kindje, terug naar mijn ouders. Ik ben er ziek van, en behoorlijk radeloos.
    De brief zal ik vrijdag aan hem geven.

    Ik weet niet precies wat ik wil met dit bericht maar moet het kwijt want kan het momenteel met niemand delen. Ik kan nog veel meer typen maar dat bespaar ik jullie. Misschien hebben jullie nog raad of tips.

    Sorry voor het lange bericht en sorry als ik het verkeer heb geplaatst.

    Liefs delta
     
  2. momim

    momim Niet meer actief

    Pff... heftig! Sterkte!! Volg je eigen gevoel, welke keus dat ook is.
     
  3. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Wat? Jullie zijn al jaren bezig en dit js zijn reactie? Dit zou voor mij een absolute dealbreaker zijn. Hij kon subiet moeven. Wat een idioot.

    En jij wil überhaupt verder met deze droeftoeter?
     
    Lien49, Hommeltje, RoIn en 32 anderen vinden dit leuk.
  4. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoever ben je nu?

    Maar jeetje, wat een heftige situatie. Zeker als je na een paar jaar proberen zwanger bent is het we een bizarre keuze waar je voor wordt gezet.
    Je kan alleen maar je gevoel hier in volgen. Kies voor wat voor jou de beste keuze is.
    En wie weet draait hij nog bij. En zo niet dan is het Mischien toch niet de man waarmee je oud gaat worden. Hoe lastig het ook is.
     
  5. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap,

    Wat een heftige verhaal
    Maar vooral dat jullie zo lang bezig zijn. En het nu raak is dat is toch voorbestemd. Ikzelf ben erg tegen abortus mits uitzonderingen.

    Ik zou zeggen volg je eigen gevoel, als je het weg laat halen krijg je daar zeker spijt van als je al tegen abortus bent.
     
  6. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Wat heftig zeg! Als ik je verhaal zo lees ga je echt je leven lang spijt hebben als je een abortus laat plegen. Denk hier super goed over na. Jammer dat hij hier zo gevoelloos over is. Abortus en klaar.
    En een klont bloed? Nee. Zwanger is zwanger. Voor mij is het dat al een ieniemienie mensje.
    Heel veel sterkte!
     
  7. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Heel vervelend en heel bot naar jou, maar ik snap ergens best dat je man in paniek is geraakt. Hoewel het niet de juiste manier is, is het goed dat hij zijn zorgen heeft geuit. Even praktisch: tot wanneer verwacht jouw man een drukke periode op het werk? Heb je een sociaal vangnet dat jou kan ondersteunen als jouw man het niet meer trekt door drukte op het werk? Kun jij tijdelijk/iets langer minder werken?

    Misshien kunnen jullie zo tot een oplossing komen en durft je man het dan wel aan. Ervan uitgaande dat de drukte op zijn werk tijdelijk is zou ik (1 kind, drukke man en ver reizen voor werk tot 2 je na de geboorte en geen sociaal vangnet, ik in isolement) het wel aandurven. Jij moet dan wel de krachtige zijn (en dat zijn wij vrouwen!).
     
  8. Semmy1888

    Semmy1888 Actief lid

    5 jun 2017
    248
    146
    43
    Gefeliciteerd!
    Hoe zie je dit in de toekomst voor je dan? Kan je vriend dan ook makkelijk zeggen; ik heb het nu de komende maanden druk op het werk dump dat kind maar even? Of hoe zien jullie dat voor je? Als het kindje er eenmaal is zal het nog veel drukker zijn. Maar denk goed na over een abortus, als je er zelf zo instaat zou je wel een veel spijt kunnen krijgen als je die laat uitvoeren.. veel succes!!
     
    Madelie vindt dit leuk.
  9. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Jemig wat heftig zeg, wat vreselijk jammer dat zoiets moois zo lelijk moet beginnen voor jou.

    Bij je vriend slaat overduidelijk de paniek om vader te worden toe, mss had hij het al afgesloten in zijn hoofd omdat het toch al jaren niet wilde lukken.

    Ik zou rustig met hem blijven praten en mocht hij voet bij stuk houden, dan zou ik voor mijzelf kiezen. Dan is het duidelijk dat hij echt gewoon niet wilt en dat werk als smoesje gebruikt.

    Ik hoop voor jou dat het langzaam goedkomt, blijf praten over de beren op de weg. Ik wens je super veel suc6 toe!

    ... ik ga niet heel diep in op het abortus stuk, dat stuit mij zo tegen de borst in dit geval en dan druk ik het nog netjes uit.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  10. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik zou die lul buitengooien eerlijk

    Gefeliciteerd !!
     
    MoM8910, Jennifer93, Tjar85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zoals het klinkt ga je je hele leven lang spijt krijgen van een abortus. Denk dus heeeel goed na! Wat betreft je vriend. Nou die had ik hier dus echt de deur uitgezet. Jaren bezig geweest voor een kleintje, nu is het zover en komt het meneer niet uit? Uhu. Doei. Dies niet helemaal lekker in z’n bol hoor!
     
    TigerAngel7, Itsme123 en babyhope vinden dit leuk.
  12. Delta2018

    Delta2018 Lid

    16 jul 2018
    13
    15
    3
    Vrouw
    Dames bedankt voor jullie reacties en felicitaties.

    @Nell87 ik ben momenteel 4 weken en 4 dagen dus nog erg vroeg.

    @Weereennieuwemama mijn vriend zal de drukke periode hebben tot halverwege januari. Ik weet dat mijn ouders me altijd zullen opvangen en steunen. Daarnaast werk ik al parttime en in de buurt dus dat is het ook niet. Ik denk dat we gewoon alles goed moeten plannen dus wanneer we het kamertje af willen hebben, wanneer we alle belangrijke spullen in huis moeten hebben en zolang we ons aan die planning houden heeft hij daar ook geen extra stress van lijkt mij.

    @Semmy1888 daar heb je ook helemaal gelijk in. En dat is ook iets wat hij zich heus wel realiseert. Ik hoop gewoon dat het pure paniek is en hij na me brief rustiger wordt en bijdraagt

    @Cindy1977 bedankt voor je lieve berichtje. Ik hoop ook dat hij bijdraait en anders moet ik inderdaad alleen verder want die keuze heb ik toch wel al gemaakt voor mezelf omdat abortus echt geen optie is. Het is alleen dat ik dit nooit heb gewild voor mijn kindje opgroeien zonder een vader in het gezin, ben zelf ook zo opgegroeid en heb daar zoveel verdriet van gehad.

    Het is nogal moeilijk om meteen te zeggen ik gooi hem de deur uit. Het is wel iemand waar ik al 7,5 jaar heel gelukkig mee ben en toekomst plannen had. Dit had ik zelf ook totaal niet verwacht en zien aankomen. Ik wil hem dan ook nog steeds een kans geven in de hoop dat het gewoon pure paniek is.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  13. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Als eerste van harte gefeliciteerd..

    Ik snap dat het voor jou voelt dat je niet zonder hem wilt.. Maar besef wel dat als je voor de abortus gaat je hem dit voor altijd kwalijk blijft nemen. En uiteindelijk jullie dan toch uit elkaar gaan.

    Jullie wilde zo graag een kleintje en dan nu is het zo en dan reageert hij zo heftig..
    Ik had waar hij bij stond de kliniek gebeld en gezegd dat hij dan maar even zijn verstand kwam aborteren.

    Je kan van tevoren nooit zeggen dat het druk gaat zijn tot dan en dan.. Als is dat januari baby wordt pas maart april geboren. Dus hij heeft dan nog 3 a 4 maanden de tijd om de kamer klaar te maken..

    Hopelijk is ie gewoon geschrokken en werkt je brief.
    Sterkte
     
  14. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    @Weereennieuwemama mijn vriend zal de drukke periode hebben tot halverwege januari. Ik weet dat mijn ouders me altijd zullen opvangen en steunen. Daarnaast werk ik al parttime en in de buurt dus dat is het ook niet. Ik denk dat we gewoon alles goed moeten plannen dus wanneer we het kamertje af willen hebben, wanneer we alle belangrijke spullen in huis moeten hebben en zolang we ons aan die planning houden heeft hij daar ook geen extra stress van lijkt mij.

    Dat klinkt goed! Haal jullie niet teveel op de hals met de perfecte uitzet en babykamer organiseren; leuk, maar niet nodig en alleen maar stress. Ik denk dat het nu vooral heel belangrijk is om je niet van elkaar af te keren, maar je juist aan elkaar vast te klampen en met elkaar in gesprek te blijven. Zoek eventueel een coach die jullie kan helpen zaken te organiseren als de baby er straks is. Die kan helpen dingen op een rijtje zetten en praktische handvatten aanreiken. Misschien kalmeert je vriend daarvan en ziet hij het zonniger in. Hij zal de 1e niet zijn die een paniekreactie laat zien nu hij weet dat hij vader wordt. Dat moet hij misschien even verwerken. Laat het anders even rusten en geef hem de tijd daarvoor. Abortus doe je toch niet, dus daar is geen haast bij.

    Komt goed schat! Dit is even een crisis waar je doorheen gaat.
     
  15. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ben absoluut niet tegen abortus maar als je al een paar jaar aan het proberen bent het dan laten wegnemen omdat het nu even "niet past"... ????
    Er komen nog wel stressvolle momenten in zijn job, wat gaat dat dan worden met een kind erbij? Neen hoor, voor mij echt geen reden om even abortus te plegen. Ik denk dat hij even goed moet nadenken of hij echt wel kinderen wil.
     
    Kerstster vindt dit leuk.
  16. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Joh, wat een oetlul. Ik zou hem weg laten halen ipv je baby.
    Hoe kan het zijn dat ie jou een abortus aan wil doen, hij houdt kennelijk alleen van zichzelf.
    Het komt niet uit... Het perfecte tijdstip voor een baby komt nooit. Altijd is er wel een reden waarom het niet zou "passen"

    Zou eens goed gaan nadenken of je een toekomst hebt met die man, of een toekomst wilt na deze nare reactie van hem. Sterkte!
     
  17. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dit is niet de man van je leven hoor. Stress, druk en wat doe je als je het druk hebt en je kind er is? Bureau jeugdzorg bellen of ze even uit huis kunnen?

    En dat hele druk en stress is zo overrated. Ook hersenchirurgen hebben een gezin, die hebben pas stressvol werk.

    Kortom, van mij kreeg hij letterlijk en figuurlijk een schop onder zijn reet.
     
    Lien49, bluedrake, Kerstster en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Wat vreselijk voor je! En ik snap je vriend echt niet.
    Als jij een arbortus laat doen denk je nu echt dat je hem dat kunt vergeven? En gewoon verder happy samen kunt zijn?
    Wat vreselijk rot voor jou maar ik denk niet dat dit de man van je dromen is.
    De man van je dromen doet jou dit niet aan.
    Sterkte en een dikke knuffel!
     
    Dielle vindt dit leuk.
  19. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het erg moeilijk om hier een eerlijke mening over te geven zonder bot over te komen. Maar ik ga mijn best doen.

    Jullie zijn al jaren bezig om te proberen een kindje te krijgen, schrijf je. Dat is dus -neem ik aan- van jullie samen een bewuste keuze geweest. Hebben jullie het tot nu toe via de natuurlijke weg geprobeerd of ook medische ondersteuning gehad?

    Nadat jullie samen gekozen hebben voor een kindje en blijkbaar jaren achter die keuze hebben gestaan, was er ineens het plan een tijdelijke pauze in te lassen. De reden: een drukke periode op de werk van je vriend. Is er iets bijzonders aan de hand op zijn werk, waardoor het nu ineens een half jaar zo druk is? Bij de meeste banen is een drukke periode iets dat komt en gaat. Het kan zijn dat er nu een eenmalige situatie is, fusie ofzo, waardoor het tijdelijk extra druk is. Dan kan het. Anders vind ik het een vreemd verhaal. Het is de afgelopen jaren vast vaker druk geweest. En in de toekomst komen vast ook nog meer drukke periodes.

    Maar goed, zelfs al is er iets unieks aan de hand waardoor het alleen nu zo druk is. Dan zou ik in de meeste gevallen toch een andere reactie verwachten als je al jaren samen bent en al besloten hebt dat je samen een kindje wil. Dan kan het nu even slecht uitkomen, maar na zo lang proberen zonder succes, neem je in mijn ogen niet het risico om abortus te plegen. Wie weet of het daarna ooit nog een keer lukt. Na zo lang proberen, kun je balen van de timing, maar zou je eigenlijk toch blij moeten zijn dat je droom uitkomt. Een half jaar is prima te overzien, dus tel je zegeningen en maak er het beste van.

    Ik vraag me heel erg af of de drukte op het werk de echte reden is dat je vriend een pauze wilde inlassen. Weet je heel zeker dat er niet iets anders speelt? Wil hij misschien (toch) geen kinderen? Was jij al die tijd degene die graag wilde en is hij erin mee gegaan voor jou, maar heeft hij zich nu bedacht? Ging het de laatste tijd in jullie relatie minder en heeft hij daardoor twijfels?

    Ik denk dat het een goed idee is om die brief te schrijven. En aan de hand van zijn reactie kun je verder kijken wat je wilt. In alle eerlijkheid, zie ik maar drie uitkomsten:
    - Jullie houden het kindje en gaan samen verder.
    - Jij houdt het kindje en gaat alleen verder.
    - Je laat abortus plegen omdat je geen kind wilt opvoeden zonder vader en gaat alleen verder. En vindt hopelijk een nieuwe, lieve partner om samen kinderen mee te krijgen.

    Ik kan echt geen scenario voor me zien waarin je na een abortus nog in een relatie blijft met hem. Je hebt dan onder druk iets gedaan waar je niet achter staat en altijd spijt van zult hebben. Dat ga je hem hoe dan ook kwalijk nemen. Bovendien heeft hij je dan laten zien dat hij niet betrouwbaar is. Hij zegt dat hij kinderen wil, maar ineens is zijn werk zo belangrijk dat het niet meer hoeft? Hij laat je gewoon in de steek.

    Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing!
     
    Leraje, Marchella, Madelie en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind werk zo'n achterlijke smoes..alsof je een baby kan plannen...

    Als je man je zo voor het blok zet, moet je je afvragen of hij wel de man is waar je mee oud wilt worden?!! Hij was er toch ook zelf bij toen de baby verwekt werd? Er is niemand die je zo voor het blok mag zetten.
    We hebben het wel over een nieuw leven! Geen stuk speelgoed :evil:

    Ik zou hem met zijn gedreig de deur wijzen! En voor mezelf en mijn kindje kiezen
     

Deel Deze Pagina