Zwanger en dan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meow, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meow

    meow Bekend lid

    21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Beetje een rare vraag misschien.
    We zijn meer dan een jaar bezig geweest om zwanger te worden. Nu ben ik zwanger (YES) en nu?
    Moet ik de huisarts bellen of de verloskundigepraktijk? Ik heb geen idee? En wat kan ik dan verwachten? En mag je zelf je verloskundigepraktijk kiezen of moet je die perse in je woonplaats nemen?

    Nja ben gewoon een beetje onzeker nu...hihi
     
  2. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ja Ik zal morgen gewoon je huisarts bellen die licht je zo ie zo begin van je zwangerschap in dat je inverwachting bent. Daarna ga je opzoek naar een verloskundigen. Het is het makelijkste om in je eigenwoonplaats te doen mocht er later wat zijn in je zwangerschap zijn ze zo bij je en makelijk ook aan het eind als alles wat zwaarder word dat je niet ver weg hoeft naar je verloskundigen. Foliumzuur gaan slikken als je die nog niet slikt en lekker van gaan genieten. De verloskundigen zal een echo plannen over paar weken om presies te kijken hoe ver je bent en wanneer je uitgerekend bent. Ook zulen ze je bloedlaten prikken Om te kijken hoe alles nu is. Meis geniet er van suc6
     
  3. meow

    meow Bekend lid

    21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Dank je wel!
    Foliumzuur slikte ik al, die "zwanger worden" pillen van de etos.
    Ik woon op de grens van 2 gemeenten, en de praktijk in de andere gemeente is dichterbij dan die in mn eigen woonplaats. Dus vandaar mn vraag.
     
  4. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Vaak Adviseerd de huisarts gewoon bij jou in de woonplaats te doen omdat hun ook contact hebben met hun clienten.
     
  5. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Oh...mijn huisarts heb ik met 33 weken ingelicht toen ik toevallig op z'n spreekuur kwam :oops: Nouja weer wat geleerd !

    Gefeliciteerd trouwens, wat zul je happy zijn :D
     
  6. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Huisarts moet altijd vroeg weten stel dat je uhhhh Pijn je been heb en hij wil je medicijnen geven mag je niet alles hebben in een zwangerschap daarom ook erg belangrijk voor hun
     
  7. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.455
    3.708
    113
    Je huisarts hoef je niet perse in te lichten. Als je belt voor iets of langs gaat omdat je ergens last van hebt dan kun je gewoon melden dat je zwanger bent.
    Als je op de rand van twee gemeenten woont dan kan je kijken of je informatie over de verloskundigepraktijk kunt vinden. Dan kan je je aanmelden waar jij denkt dat je het prettigst bij voelt.
     
  8. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Gezien het dreigende tekort aan kraamverzorgenden is het verstandig je ook alvast te melden bij een kraamzorgburo. Dat kan via je verzekeraar. Die bel je om te melden dat je zwanger bent en zij sturen je een formulier . Zij zoeken dan een kraamburo voor je (als het goed is, maar ik zou het even navragen). Je kunt je ook eerst inschrijven bij het buro van jouw keuze en dan bij de verzekering melden dat je al ingeschreven bent. Melden bij je verzekeraar is ook voor het kraampakket (als je daar recht op hebt).
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb gewoon gelijk de verloskundigen gebeld, niets huisarts.
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je mag ook zelf weten waar je gaat maar dit moet je dan wel melden, dan bel je je verzekering op en zeg je dat je zwanger bent en dat je graag bij dat en dat kraamzorgbureau wilt. Dan zoeken hun contact.
     
  11. meow

    meow Bekend lid

    21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Dank je wel voor al jullie tips :)
    Zal morgen verloskundigepraktijk bellen. Dat van de kraamzorg is ook handig om te weten.
    Rond 8 weken moet je dan langskomen toch? Nja, ik hoor het morgen allemaal wel.
    T is gewoon allemaal zo spannend en vooral nieuw :)
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik hoefde pas met 10 weken! is gemiddeld tussen de 8 en 12 weken dat je langs moet komen!
     
  13. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Bij de eerste zwangerschap heb ik een afspraak gemaakt bij de ha..daar was ik zo weer weg met een foldertje van de vk.
    Nu bij de 2de heb ik meteen de vk gebeld. Zij heeft het ook doorgegeven aan de ha.

    De ha kan toch weinig voor je doen dus zou meteen de vk bellen...scheelt je een ritje naar de ha ;)
     
  14. meow

    meow Bekend lid

    21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    hmm kan de verloskundige alleen maar bellen op maandagochtend en donderdagavond. Was vanmorgen te laat, heb lekker uitgeslapen :)
    Ze houden ook alleen spreekuur op maandag en dinsdagochtend. Moet nog uitvinden hoe ik dat ga doen met mn werk.
     

Deel Deze Pagina