Vol (zwaarder) maar trots zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolieken, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik weet dat er zoal topics zijn. Maar deze liepen een beetje leeg. Daarom zoek ik wat "lotgenootjes" via een nieuwe topic. De deze dus. Het lijkt me wel leuk om samen een beetje te kunnen praten over wat ons zoal bezighoud. Ik ben wel niet zo heel erg voor het hokjes stoppen dus uiteraard zijn de slankere dames ook altijd welkom. Maar soms zit je met vraagjes die je enkel kunt stellen aan dames die hetzelfde hebben of meemaakte.

    Eerst en vooral zelf lig ik er niet wakker van. Ik ben een volle vrouw en ook al wou ik wat kgs kwijt voor ik zwanger werd. De natuur besliste anders en daar ben ik héél blij om. :D

    Waar ik wel schrik van had was de gynaecoloog. Ik heb al zoveel horror verhalen gehoord en gelezen dat ik er echt schrik van kreeg. Bij m'n eerste bezoekje viel het mee. We hadden het wel over m'n zwaar zijn. Maar het was geen gezeur. Wat hij wel vroeg was of ik toch wat kgs wou verliezen. Zeven in totaal. Ik was sowieso al wat kwijt. Maar het is toch moeilijker dan ik dacht. Ik doe m'n best, snoep niet... Eet gezond. Maar geraak de kgs maar moeilijk kwijt. Ik heb eerlijk gezegd wel schrik voor m'n volgende controle. Ik hoop dat ik alsnog de kgs kwijtgeraak op de gezonde manier... maar als het niet zo is heb ik wel wat schrik van de gyne zijn reactie. We zullen wel zien he.

    Ook één van de typische bezorgdheden is het buikje he. Je gaat het sowieso later zien. Als ik m'n mama mag geloven (zij was ook een heel volle dame toen ze mij kreeg) had zij wel een heel tonnetje. Maar het is toch altijd afwachten he. Niet iedereen "draagt" op dezelfde manier. Ondertussen zoek ik dus trucjes om tegen de tijd dat ik 16 a 20 weken ben toch op een manier kan tonen dat ik zwanger ben en niet gewoon dikker ben geworden. :) Dus als jullie nog trucjes hebben/kennen...

    Verder loopt het wel goed denk ik. Bij m'n eerste controle kwam het woordje perfect zelfs over de lippen van m'n gyne. De zwangerschap kon niet beter starten. Het deed me wel goed. Ik had me allerlei verwijten verwacht en dan is dat toch wel leuk om te horen he. Ondertss wat verder en het zit goed. Net zoals sommige dames heb ik al eens last van misselijkheid, moe zijn, slapeloosheid en af en toe wat hoofdpijn maar dat komt volgens mij van m'n stressie ik. Ik maak me teveel zorgen om domme dingen. Het is nog drie weken voor de volgende controle en ik maak me dus nu al zorgen. Ik probeer dit wel te vermijden hoor. Maar het is niet altijd even makkelijk.

    Zo, zo weten jullie wat over mij. Ik zou het echt leuk vinden om dus wat "lotgenootjes" te ontmoeten hier op het forum. Lijkt me echt leuk om jullie verhalen en belevenissen te lezen...

    Bv: krijgen jullie veel slechte kritiek? Was/is er toch een buikje te zien? Ervaren jullie de zwangerschap als "zwaarder"? enzv...

    Dikke knuffels! :)
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben zelf niet echt vol, maat 40/42.

    Maar een kennis van mij is wel vol, en toen ze zwanger was, was dit de eerste maanden ook niet te zien. Zij droeg een buikband met de tekst: baby inside. Daardoor zag toch iedereen dat zij zwanger was, en het stond ook erg leuk.
    Je kan er ook aan denken om een Bola te dragen, dat is een zwangerschapsketting met een balletje die je voor je buik draagt.
     
  3. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    ik weet nog niet of ik nu zwanger ben, (denk dat ik een langere cyclus heb) maar als het zo is, zit in hetzelfde schuitje. Ik heb mt 46 en wil graag nog wat afvallen voor een zwangerschap, gewoon omdat het gezonder is, maar ook omdat het me leuker lijkt om met een mooie zwangere buik over straat te gaan. Ben ook al wat kilo's kwijt maar het gaat zooooo langzaam ;)
    wist trouwens niet dat je mocht doelbewust mocht afvallen tijdens een zwangerschap?
     
  4. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Je gaat geen streng dieet volgen hoor. Want dat mag idd niet... Maar ik moet wel een uur matig sporten en uiteraard niet meer snoepen. Daardoor val ik wel wat af. Ik moet wel zien dat ik alle voedingsstoffen binnenkrijg voor mezelf en het kindje. Maar ik ben best zwaar he heb maat 52.

    Ik krijg sowieso ook wel een goede opvolging en dit stelt me wel geruster hoor. Maar dus een zwaar dieet volgen geen denken aan hoor!

    Verder heb ik idd al zo'n bolletje en ik wil idd een zwangerschapsband kopen. Maar hier komt ie. Ik heb hier nog maar zelden iemand met zo'n band zien rondlopen en nu durf ik zelf niet goed... Zucht... Stom he.

    Kopen ga ik ze wel doen... :)

    Tot hier toe heb ik dus een mooie zwangerschap maar ik heb nog laaaang te gaan.

    Op die buik daar vind ik wel iets op hoor. M'n zal zien dat ik zwanger ben! Of is dit overdreven? :)
     
  5. edithdeb

    edithdeb Bekend lid

    28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    hallo lolieken,

    hier nog een maat 50/52 dus aardig wat je zoekt.
    dit is mijn 2de zwangerschap en zowel bij mijn eerste zwangerschap als bij deze, het geluk dat iedereen het vanaf een week of 14 zag.
    nu ben ik momenteel al zo zwanger dat iedereen tegen me zegt. god meid wat gaat de tijd hard. nog maar een paar weekjes toch?

    ja nog maar 16 zeg ik dan. je ziet ze schrikken hahaha.

    verder kwa klachten heb ik niet veel andere dingen die iemand heeft die slank en zwanger is.

    ik hou me ook aan een voorgeschreven dieet en benhierdoor nog maar 5 kilo aan gekomen en dit is hoofdzakelijk vocht.
    ik moet wel ongeveer 7 kilo aan komen van de gynocoloog.
    ik vind het prima hoor ik zie het na de zwangerschap wel weer wat ik nog moet afvallen.
    ik ben al lang blij dat ik niet net als mijn eerste zwangerschap ruim 40 kilo aan ga aankomen. dat is dus echt niet grappig.

    ook hoop ik niet weer eerst 6 weken thuis plat te hoeven liggen en dan als nog de laatste 5 weken in het ziekenhuis door te moeten brengen.
    ik had een veels te hoge bloeddruk de vorrige keer en zwangerschapssuiker waar ze te laat waren achter gekomen.

    maar goed we zullen zien. heel veel succes met je zwangerschap en hoop dat het heel erg goed en voorspoedig mag gaan verlopen.

    groetjes edith
     
  6. cvwinkoop

    cvwinkoop Bekend lid

    31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik ben een maat 44/46, dus niet erg mager zeggen we maar ;) Ik heb nu ook al een behoorlijke buik, zaterdag vroeg iemand: hoe lang moet je nog? Uh ik zit pas op de helft? Maar bij mij is mn buik de laatste paar weken echt heel hard gegroeid, eerst leek ik gewoon dik, maar nu heb ik wel een zwangere buik. Nou zei de verloskundige dat ze aan de grootte van mn baarmoeder zou zeggen dat ik al 3 weken langer zwanger ben.
    Dus ik denk dat het buikje niet zoveel uitmaakt.
    Verder heb ik wel wat klachten, BI en beknelde zenuw in mn been, maar dat kunnen slankere vrouwen ook krijgen. Mijn bloeddruk was de laatste keer wel wat gestegen, maar niet te hoog.
    Ik let gewoon netjes op wat ik eet, en beweeg veel (lopen, fietsen) en ik denk dat het allemaal wel goed komt.
    Enne nog gefeliciteerd! Ik hoop dat je fijne zwangerschap tegemoet gaat!
    Groetjes,
    C
     
  7. Happy1980

    Happy1980 Fanatiek lid

    14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik ben ook best stevig, maar 46 denk ik!
    Maar bij mij zie je het ook heel erg goed hoor. Ben in het begin van de zwangerschap wat afgevallen en nu pas 4 kilo aangekomen. Dus ben erg tevreden!

    Heb verder van niemand commentaar gekregen ofzo.
    Bij zag je wel al heel snel dat ik zwanger was. Geloof dat ik met 3 maanden al echt een buik had!
     
  8. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hallo,

    ik sta ook voller in het leven ;) .
    tijdens mijn zwangerschap ben ik tot nu toe nog maar 1 kilo aangekomen. Mijn eetlust is veel en veel minder geworden. Volgens mijn vk kan het geen kwaad, de kleine pakt echt wel wat ze nodig heeft.

    Ik kreeg vanaf een week of 12 een lekker buikje van de baby. En ik ben er heeel erg trots op. Zie juist heel erg op tegen te periode dat ik bevallen ben. Dan is mijn buik leeg. Nu kan ik lekker rond lopen met een mooie dikke buik en show hem ook lekker. Maar straks dan moet je hem weer verstoppen. :(

    Om mijn buik lekker te showen en te laten zien dat ik zwanger ben loop ik in positie kleding. Die leggen lekker de nadruk op je buik! En natuurlijk de buikbanden!
     
  9. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Seg dames... zou je in nederland meer "grotere maten positiekleding" kunnen kopen? ... Ik zou volgende week eens bij jullie langskomen. :) Als ik er dan toch ben zou ik even rondkijken. Hier in Belgie is het echt triest. Net alsof de vollere dames niet bestaan als ze zwanger zijn...

    Is noppies geen merk met grotere maten? Of gebruiken zij ook xxl voor een l aan te geven? Esprit heeft ook xxl maar das dus uhm wat in een normale wereld een l zou zijn...

    Verder, zie ik wel wat komt. Ik voel me best lekker, ben gelukkig met de zwangerschap. Komt m'n buikje zal ik het héél trots showen zo niet dan help ik wel een handje. Ik denk dat ik gemiddeld wel wat zwaarder ben dan jullie met m'n ruime 52. Maar hey mss moet ik gewoon goede hoop hebben. :)

    Als dat kindje in de buik maar gezond is he dames.

    Vind het echt super dat ik bij jullie m'n zegje kan doen! :)
     
  10. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    hoi hoi,
    dit is mijn 2e zwangerschap en je kan heeel goed zien dat ik zwanger ben ;)
    Ik heb ook een ruime maat 52 en woog voor mijn zwangerschap 106,5 kilo. 2 weken geleden wa sik nog maar 2,5 kilo aangekomen,maar groei als een gek,..beneiuwd wat het is op de volgende controle.
    Ik mag nog wel gewoon bij de vk en hoef nog niet naar de gyn vanwege het overgewicht.
     
  11. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    bij miss etam heb je de gewone kleding die verder loopt dan maat 48 (tot zover loopt daar de positiemode). Mijn schoonzus is ook zwanger en die koopt daar de gewone kleding. Zij heeft een truitje gekocht die ook in de positie serie was, maar zij heeft hem dus in een grotere maat genomen.

    Balen zeg dat er in België niet veel te krijgen is!
     
  12. edithdeb

    edithdeb Bekend lid

    28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    als je in nederland bent ff op zoek gaan naar een prenatal.
    daar heb je soms mazzel en passen de xxl wel goed.
    en hebben ze soms de grote maten van noppies ook.

    het is inderdaad vrezelijk. ik heb nu om presies te zijn 1 zwangerschaps broek en voor de rest loop ik in trainings broeken. en knip ik het elastiek er uit en zet ik er zelf een nieuwe in.

    ondergoed en bh's zijn ook weinig tot niet te krijgen. en daarvoor kun je het beste slagen bij een livera.

    heel veel succes meid. ik hoop dat je beter kan slagen als ik
     
  13. edithdeb

    edithdeb Bekend lid

    28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    als je maat 52 hebt dan past maat 48 echt niet. ook in de zwangerschaps lijn niet. ;)
     
  14. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    hey allwoman heb je echt maat 52? als ik het mag zeggen vind ik dat je er slanker uitziet, echt mooie foto's :)
     
  15. Lolieken

    Lolieken Fanatiek lid

    1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ja vind je ook heel mooi zwanger allwomen! Echt waar... Ik zie er toch iets "bubbeliger" uit. Ik zal binnenkort ook een fototje plaatsen als ik denk dat er iets te zien is! ;) En het hier nog wat meer gewoon ben.

    Verder ja in Belgie is het écht triest. Ik heb al eens gekeken bij bv de c&a ik zou eventueel wel dingen aan kunnen maar het is toch leuk als het wat ruimer zit. Ik zoek bv dingen die wat vaster zijn aan de borst en iets losser aan de buik. Ook niet te los natuurlijk! ;)

    Ik zal wel zien. Volgende week ga ik naar Nederland en ik hoop leuke spulletjes tegen te komen. Is het zo héél leuk, is het zo niet heb ik toch een leuk uitstapje gemaakt. Ik kom graag bij onze buren op bezoek. :)

    Nederland is groter maar ik vind dat ze sowieso wat meer een open mind hebben. M'n tante komt uit Nederland en zij zegt dan weer net van niet. Maar ik vind de mensen er veel opener, zelfs liever dan hier in Belgie. Pas op ik ben nu eenmaal een belgje en het is hier niet slecht. Maar zelfs op een forum merk ik het verschil. Hier ben ik nieuw en word hartelijk ontvangen op een "belgisch" forum is dat toch een beetje anders.

    Nu ja, ik klaag niet, kom lekker hier m'n zeg doen he. :)
     
  16. Happy1980

    Happy1980 Fanatiek lid

    14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Ik vind het hier in Nederland ook niet echt top wat betreft grote maten qua zwangerschapskleding!

    Vind het lastig om iets leuks te vinden, dat ook nog eens een beetje lekker zit!
     
  17. muiz

    muiz Actief lid

    22 feb 2008
    287
    0
    0
    Hier ook een aanstaande mama die aardig aan de maat is. Ik moet wel zeggen dat ik niet echt een trotse zwangere was hoor de eerste tijd. Ik liep nog steeds mijn buik te verbloemen tot een week of 22 en toen werd ie zo mooi rond dat ik nu ook gewoon strakkere truitjes aan heb. :D

    Kleding vind ik best wel een probleem ook, vooral broeken. Ik ben nogal gezegend met dikke billen en bovenbenen. Ik draag het liefste spijkerbroeken en heb normaal maat 48/50. Ik pas nog net in de zwangerschapsspijkerbroeken van miss Etam maat 48, maar die zitten nu eigenlijk net iets te strak. Dat is wel balen, want een gewone broek vind ik nu niet meer zo lekker zitten. Ik heb nog wel 2 linnen zwangerschapsbroeken van miss Etam, een zwarte en een bruine en die zitten echt heerlijk. Dus daar moet ik het deze zomer maar mee doen. Dan heb ik ook nog een paar kortere broeken maat 50, maar zo zonder aangehechte buikband zitten ze toch niet zo heel lekker. :(
    Bovenkleding hebben ze ook echt heel leuk bij miss Etam, zeker de grote maten. Ik ging pas winkelen met mijn dunne vriendin en die baalde gewoon dat ze niet wat dikker was :) , die vond de shirts enzo bij de grote maten echt veel leuker.

    Noppies verkopen ze hier wel, maar niet de grote maten en ik vind het net een stapje te ver gaan om het te laten bestellen. Of dat het besteld is en ik pas er nog niet in :oops: , ik heb al eerder bijna jankend in een pashokje gestaan omdat ik niets paste (dat was voor ik miss Etam ontdekte).

    Als je maat 50 hebt pas je de zwangerschapsbroeken maat 48 van miss Etam wel, maar als het veel groter wordt dan worden het toch de gewone broeken. Daarin wel heel veel keus vind ik!
    Maar als iemand niet al te dure (Noppies vind ik te duur voor nog maar 2 maanden ofzo) zwangerschapsspijkerbroeken weet.... ik hou me aanbevolen!
     
  18. psychokath

    4 mei 2007
    5
    0
    0
    hey,

    hier een ander Belgje met een grote maat. Voor mijn zwangerschap een 54, nu heb ik 1 zwangerschapsbroek en dat is een maat 50 in noppies (gevonden bij de mammies in Diepenbeek). Ik ben wel ook nog steeds niet bijgekomen en kan eigenlijk nog al mijn oude kleding aan. In de h & m heb ik enkele gewone kleren in de big is beautiful collectie gehaald.
    Op 12 weken ben ik een bola gaan dragen voor mijzelf te overtuigen dat ik zwanger ben :) (voorheen twee keer misgelopen op 9 en 12 weken).
    Ik vind het vreselijk dat ik nog steeds geen buik heb. Ik heb wel een bult onder mijn borsten en daaronder mijn gewone buik...
    Deze week (32ste week) beginnen mensen te vragen of ik zwanger ben.
    Aangezien ik diabetes heb zal ik ten laatste ingeleid worden op 39 weken.
    Als ik dan zeg dat ik nog 8 weken moet, dan verschieten ze wel een beetje.
    Ik hoop dat jij het geluk hebt een mooie buik te krijgen die bestaat uit één geheel!

    Zelf wil ik graag borstvoeding gaan geven, maar ik weet absoluut niet waar ik een borstvoedingst-shirt of pijama kan vinden in een grote maat. Volgens mij is dat een gat in de markt...
    Gewone slaapkleding vind ik al amper. Waar halen jullie dit?



    http://www.9maand.be/images/ncban/90552?1199213467
     
  19. mwjalloh

    mwjalloh Actief lid

    2 jul 2008
    402
    0
    0
    hi ladies, hier nog een wat vollere dame. Draag maat 44 (was 46 voor mn zwangerschap). Als ik een tip mag geven; kleding van miss etam staat erg goed, ook ik heb een zwangerschapsbuikje en nog een rol erboven, maar met een goed zittende spijkerbroek met band lijkt het een mooi geheel. Ik hoop dat mn buikje nog een mooi geheel gaat worden! Ben nog niet veel aangekomen en probeer gezond te eten maar verder geniet ik gewoon lekker. Kan nu showen met mn buik en dat doe ik dan ook volop!
    Groetjes mwjalloh
     
  20. Ischa31

    Ischa31 VIP lid

    5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Hier nog iemand met maatje 48 maar bij mij (vind ik zelf) zie je nog steeds niet goed dat ik zwanger ben helaas (zie foto's). Mijn kleren komen ook allemaal van de miss etam en slaag daar eigenlijk altijd wel. Maar je zal vast nog wel ooit gaan zien dat ik zwanger ben hoop ik.
     

Deel Deze Pagina