blijft het goed gaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meeuw, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meeuw

    meeuw Lid

    19 aug 2008
    97
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Had een vraagje. Ze zeggen altijd dat je niet eerder moet vertellen dat je zwanger bent dan dat je 3 maanderop weg bent. Dat betekent dus dat de kans groot is dat het alsnog mis gaat.
    Weet iemand wat de kans is dat het misgaat vanaf de tijd dat je tet ongeveer met je NOD, tot aan de 3 maanden?
     
  2. ik dacht 10%?
     
  3. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    dacht ik idd ook ja.....
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hmm, wij hebben het direct verteld hoor... als het mis gaat, telt voor jou toch dat het 100% mis is en wil je je verhaal ook graag kwijt.
    Maar meestal gaat het gewoon goed, dus ik zou me niet te druk maken: geniet van wat je hebt. Gaat het toch mis, dan heb je in ieder geval wel genoten dan de tijd die je had en gaat het goed, da is het een beetje jammer van je tijd geweest om niet te genieten, :)
     
  5. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    ik dacht ook 10%.
    wij hebben het verteld met 7 weken, als het mis was gegaan had ik toch ook de steun van mensen nodig.
     
  6. meeuw

    meeuw Lid

    19 aug 2008
    97
    0
    0
    Ja daar hebben julle ook wel weer gelijk in, Rozemarijke en Marijke, je bent er toch mee bezig en mocht het misgaan dan is dat ook belangrijk dat je dat kan vertellen.
    Kan eigelijk nu al niet wachten het te vertellen. Had nooit gedacht dat het zo ingrijpend zou zijn dat je haast de hele dag aan niets anders kan denken. Kan het gewoon ook nog niet zo geloven....maar het was echt een duidelijke streep.
    Proberen van te genieten dan maar.....
    Bedankt voor jullie reacties......... :)
     
  7. Lindangel

    Lindangel Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.742
    0
    0
    Ik dacht ook 10%.
    Wij hebben het met 9 weken verteld aan mijn vader, zijn vriendin en mijn zusje en vriend. Dat kwam zo uit (we kregen de sleutel van ons nieuwe huis en dan drink je champagne...), maar ik vond het ook wel fijn dat ik er eindelijk met meer mensen over kon praten.
    We hebben het andere mensen wel pas na 12 weken verteld. (Stel dat het wel mis gaat, dan is het wel heel irritant als iedereen het wist en blijft vragen hoe het gaat enzo.)
     
  8. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Wij hebben het ook aan mijn ouders en de achter buren verteld.
    Ik was toen mijn ouders het hoorde 6 weken zwanger.
    Helaas is dit toen wel fout gegaan.
    Ik vind het juist fijn dat ze het wisten omdat mijn moeder mee moest naar de Gyn toen het fout ging en daarbij ook de steun die je krijgt.

    Ik hoorde gisteren dat een verre tante mijn vader die middag was tegen gekomen en hij was behoorlijk van slag af.
    Hij heeft haar dus toen ook verteld wat er was gebeurd omdat hij het ook kwijt moest.

    Afijn om een lang verhaal kort te maken.
    Doe wat je zelf prettig vind.
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    de kans op een miskraam is ± 9% voor vrouwen tussen 20 en 24 jaar, >50% voor vrouwen van 42 jaar en zelfs tot 75% voor 45-jarige vrouwen.
     
  10. suikerboon

    suikerboon Bekend lid

    30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    wij hebben het direkt verteld, ik kon het niet verzwijgen:D
     
  11. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    wij hebben het verteld met 10 weken mijn vriendin wist het al de dag van de test maar de rest wist het pas met 10 weken toen hadden we een kloppend hartje
     
  12. Alita

    Alita Niet meer actief

    Wij hebben gewacht tot we een kloppend hartje hadden gezien....
    Vondt het ook erg fijn om er zelf eerst aan te wennen en dan hoef je ook weer niet iedereen te gaan vertellen dat het mis is gegaan, maar dit is gewoon erg persoonlijk, wat je zelf het fijnst vindt denk ik. Ik zou het de volgende keer weer net zo doen.
     
  13. meeuw

    meeuw Lid

    19 aug 2008
    97
    0
    0
    Zo te horen is het ook met dit: Zo veel mensen, zo veel verschillen.
    Ik denk dat ik nog wel even wacht, maar geen 3 maanden. Het is nu nog wel erg kort, weet het pas sinds vanmorgen.
    Heb wel heel veel zin mijn vriedin te vertellen. Die heeft pas verteld dat ze zwanger is, ook van de eerste.(trouwens ook al na een maand verteld, kon het niet voor zich houden) Zij is net zo oud als ik ben, 32.....is wel erg leuk 8). Denk dat zij ook wel erg verbaasd is.....
    Allemaal bedankt voor de reacties en geniet ook van jullie zwangerschap

    Meeuw
     
  14. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Wij hebben het mijn ouders en beste vrienden verteld bij de goede test dit omdat als het inderdaad mis gaat je toch steun kan krijgen van mensen. Ook mijn 2 naaste collega's wisten het om die reden en voo rhet geval dat ik zou moeten spugen enzo. De rest hebben we het verteld met 8 weken toen we een kloppend hartje hadden gezien op de echo. Een vriendin van mij vertelde het ook met 8 weken toen ze een kloppend hartje had gezien helaas was het hartje gestopt bij de echo van 12 weken dus ja.....Denk dat het ieders eigen keus is.
     
  15. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Wij hadden het de eerste keer verteld met 6 weken en toen ging het na 3,5 maand alsnog mis. En de tweede keer vertelden wij het pas na 3,5 maand en het gaat nog steeds goed. Het is maar wat je zelf prettig vindt. Voor beide is iets te zeggen.
     
  16. Pantoufle

    Pantoufle Lid

    1 apr 2008
    25
    0
    0
    België
    Wij hebben het verteld aan onze ouders en broers en zussen toen ik bijna 7 weken zwanger was. De rest weet het pas sinds een paar dagen, omdat ik eerst werkzekerheid moest hebben en daardoor even moest zwijgen. Ik ben ook van mening dat, moest het mislopen, ik het graag zou willen vertellen aan de mensen die het weten. Ik ben er misschien vrij nuchter op dat vlak, maar je weet uiteindelijk toch nooit wat het beste is, dat is voor iedereen persoonlijk. Ik geniet er nu in ieder geval van dat ik het met iedereen kan delen! :)
     
  17. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Uit ervaring weet ik dat het prettig is om te delen als het mis is gegaan, MAAR de tweede miskraam was met bijna 16 weken toen wist echt iedereen het, en dat was wel wat minder eerlijk gezegd!

    maar ik zou het gewoon delen met de mensen die je dierbaar zijn!

    Ik had het deze zwangerschap met 14 weken op mijn werk etc verteld en al eerder aan vriendinnen en wat familie, zodat ze mij konden begrijpen en steunen als het weer mis bleek te zijn!
     
  18. meeuw

    meeuw Lid

    19 aug 2008
    97
    0
    0
    Is nogal wat, 3 miskramen, Lola.....begrijp ik goed dat je nu weer zwanger bent? Hoelang al? Hopelijk gaat alles goed nu
     
  19. wendy1983

    wendy1983 VIP lid

    27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    ookvwij hebben het meteen verteld aan naasten familie en vrienden en aan de rest met 8 weken we konden niet wachten.... en idd als het mis gaat wil je dat ook met je dierbaren delen.
     
  20. meeuw

    meeuw Lid

    19 aug 2008
    97
    0
    0
    Hallo, allemaal....heb toch besloten het niet te vertellen, zoals ik in een ander topic al zei, niemand weet zelfs maar dat we aan het proberen zijn......moet wel af en toe op mijn tong bijten om niks te zeggen, vooral omdat iedereen om ons heen ook ineens zwanger blijkt te zijn....gelukkig gaan we volgende week 2 weken op vakantie, dan weet ik zeker dat ik niemand heb om tegen te kleppen behalve mijn man.
     

Deel Deze Pagina