blijft het goed gaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meeuw, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malka

    malka Bekend lid

    30 aug 2008
    847
    0
    0
    Ik begreep van mijn huisarst dat 25% van de zwangerschappen verkeerd gaat. Klonk mij wel als veel in de oren. Hou me gewoon vast aan die 75%!
    Wij houden voorlopig nog even onze mond, maar ik denk niet tot de 12 weken!
     
  2. MissMama09

    MissMama09 Fanatiek lid

    3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Wij hebben het gelijk verteld aan ouders en zussen. Nadat we een echo hadden gehad met een kloppend hartje en dat ik al een week verder was dan ik dacht, weet de rest het inmiddels ook.
     
  3. Mnq

    Mnq Bekend lid

    7 jan 2008
    822
    0
    0
    Bij ons is alles in een stroomversnelling gegaan helaas; het volgende gebeurde namelijk;

    Aangezien ik aan he afbouwen was met medicatie was ik gruwelijk duizelig en daarom gingen we naar de huisarts. Toen we daar de deur uitliepen stond daar een kennis van de moeder van mijn man (wij wonen in een dorp-hadden daar tot voor kort een garage, de man die daar stond was tevens familie van onze werkplaatsreceptionist) toen we net de deur uitliepen bij onze huisarts, vroeg deze aan mij, het nummer van de verloskundige heb je he?

    O jee, dat hoorde deze man en vroeg vervolgens hoe het met ons ging, keek twee maal opvallend naar mijn buik (waar natuurlijk nog niets te zien is...)

    Mijn man en ik lopen naar buiten, en ik zeg tegen mijn man- dit is foute boel, morgen weet het hele dorp het....

    Dus maar gelijk doorgereden naar mijn schoonmoeder....en het haar verteld. met krap aan 5 week dus. Was abslouut niet de bedoeling, maar het is ook niet de bedoeling dat zij het van een dorpsgenoot moet horen. (mijn man is 18 jaar ouder dan ik, mijn schoonmoeder is miden 70..- het beeld bij ons is natuurlijk daardoor al een beetje anders.

    Nu dus ook maar hopen dat ik deze zwangerschap wel volbreng...

    En vooral hopen dat deze man het toch niet gaat rondbazuinen....dat zou nog het fijnste zijn.

    Natuurlijk niet zo slim van onze arts om dit te vragen waar die kennis het kon horen, maar goed, niets meer aan te doen.
     
  4. meeuw

    meeuw Lid

    19 aug 2008
    97
    0
    0
    Wat een verhaal, Mnq. Inderdaad wat slordig van de arts.
    En Malka, die getallen hoor je ook wel inderdaad, maar ook wel 10 %.
    Volgens ligt het ook maar aan vanaf wanneer je rekent. Vanaf de eisprong, vanaf je NOD. Van welke leeftijd van de vrouw ga je uit.....
     
  5. lien85

    lien85 Lid

    31 jul 2008
    18
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

    ook ik heb het vrijwel direct aan mijn zus en moeder verteld! Dat kwam meer omdat ik helemaal niet verwacht had dat ik zwanger zou kunnen zijn!
    Inmiddels weten een paar vriendinnen het van mij, omdat het opviel dat ik bij feestjes niet meer dronk en rookte...
    Maar als ik al die percentages zie dat het nog mis kan gaan, schrik ik wel even! De kans is dan misschien wel klein, maar ik lees in een boek dat het rond deze (de 11e) week, erg vaak mis gaat...

    Zit nu wel een beetje in de stress.... Maar zal 't proberen er toch gewoon van blijven te genieten!

    xx
     

Deel Deze Pagina