Blijvend ontstoken/traan oog. Gouden tip?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Star87, 28 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Mijn zoontje is bijna 4 maanden en kreeg ongeveer 2/3 weken na zijn geboorte een traanoogje wat niet over ging. Ik ben er voor naar de dokter geweest en heb creme/druppeltjes gekregen. Hiermee ging het niet over, het werd eigenlijk alleen maar viezer in het oog. Dokter nogmaas gekeken en het schijnt het traanbuisje te zijn die nog dicht zit.
    Ik maak het elke dag een paar keer schoon met gekookt water en een wattenschijfje, ik masseer zijn ooghoekje/traanbuisje een aantal keer per dag en zodra ik zie dat het weer vies en nat word maak ik het meteen schoon. Het gaat maar niet over.

    Vind het zo sneu elke keer zo'n nat oog. Smorgens zit het ook een beetje vastgeplakt en over de gehele dag blijft het vies worden. Heeft iemand hier voor wat goede tips naast wat ik zelf al doe?

    Liefs
     
  2. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier hetzelfde en de kinderarts zei tegen mij gewoon geregeld schoonmaken/ zachtjes masseren met fysiologisch water. Ze doen sowieso niets voor ze een jaar zijn (zoals doorprikken) omdat het meestal voor die tijd vanzelf over gaat. Maar het ziet er inderdaad erg zielig uit. Zeker sochtends, dan kan ze soms haar oog zelfs niet open krijgen!
    Geen extra tips dus, dus volg even om te zien of er andere wel tips hebben.
     
  3. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dat is ook zo, meestal is het wel weg met een jaar. Ik dacht zelfs dat ze tegen mij zeiden een half jaar. Maar we blijven schoonmaken. Denk dat je er verder weinig aan kunt doen inderdaad. Maar alle tips zijn uiteraard welkom:)
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Mocht je toevallig BV geven, dan in oogje spuiten/druppelen, dat werkt als een tierelier!
     
    MaMa vindt dit leuk.
  5. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dat heb ik de eerste 2/3 maanden gegeven en ook gedaan inderdaad. Helaas heeft dat ook niet geholpen
     
  6. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier hielp idd ook bv erin laten. Buiten de bv maakte ik elke keer schoon met een klein gaasje ipv watje. Geen pluisjes of draadjes etc. Dit ging erg goed. Het werd tien ook heel snel minder en ineens was het over!
     
  7. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    In de meeste gevallen gaat t vanzelf over. Hier helaas een kindje waar dat niet zo was ;) afgelopen zomer hebben ze zijn traanbuisje doorgeprikt. Die ingreep klinkt akeliger dan het was. Maar nog steeds als hij verkouden is heeft hij er last van. Wel veeeel minder dan voor de ingreep gelukkig.

    Ik vond t alleen altijd erg irritant dat iedereen meteen vraagt ‘o ontstoken oogje?’ Maargoed, mensen weten natuurlijk t verschil niet met een dichte traanbuis.
     
  8. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Mijn dochter mag binnenkort naar het ziekenhuis voor het doorprikken van de traanbuis. Na 14 maanden prut uit dat oog hebben zij en ik er genoeg van.
    Druppels, zalf en massage hebben niets geholpen.
     
  9. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Agh wat sneu, maar eindelijk word er wat aan gedaan. Gaat zoiets zeer doen of is dat zo gepiept?
     
  10. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Als het goed is, is het maar een hele kleine ingreep. Alleen kunnen kinderen van die leeftijd natuurlijk niet stilzitten, dus krijgen ze een roesje.
    Onder de 1 doen ze sowieso niets vertelde de huisarts, omdat het bij de meeste kinderen vanzelf weg gaat.
    Ben heel benieuwd...
     
  11. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Je zou nog kunnen proberen te masseren (als je dat nog niet geprobeerd hebt)
    Onze oudste had het ook continu. Vlak na zijn eerste verjaardag zijn we bij de oogarts geweest en hebben we afgesproken om het nog 2 weken goed te masseren (zij liet het net weer even anders zien dan de huisarts) anders zouden we het traanbuisje doorprikken.

    Na die twee weken was het weg!
     
  12. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Kamillosan ogendoekjes. Werkt als een tierelier. Mijn dochter (nu 3 maanden) had rond de 8 weken ook vieze oogjes. Niets werkte, zelfs BV niet, maar met die doekjes was het direct weg.
     
  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Geen middelen voor oogontsteking meer geven. Blijven schoonmaken en masseren. Met 1 jaar mogen ze geopereerd worden. Begin op tijd met het medische circuit want anders duurt het nog langer. Er was hier zelfs een wachtlijst
    Hier hetzelfde. Met een jaar doorgeprikt. Zielig die narcose en vooral voor de ouders heel erg spannend. Maar hij was smiddags weer zichzelf. Nog steeds af en toe plak, idd bij ziek en verkouden. Maar niet meer zoals het was en niet erg genoeg voor nog een ingreep.
     
  14. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Dochtertje had dit ook heel erg. Inmiddels is ze 10 maanden en heeft ze het nog. Het is wel iets minder erg en minder vaak. Er lijkt dus heel langzaam verbetering in te komen
     
  15. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Volgens de chirurg groeien de traanbuizen na het eerste jaar niet zo hard meer. Dus als het dan niet weg was dan bleef t zo.
    Mijn zoontje is dus geholpen en na een paar weken op controle had hij nog wat prut. Dat heb ik aangegeven en hij vertelde dat we er over na moesten denken of we er nog meer mee wilden en hebben de opties besproken (allemaal operatief). Als hij het nu nog had, zou hij het op zijn 8e nog hebben.
    Het is nog bijgetrokken tot hij 1,5 was. Maar geen dag en nacht verschil meer.

    Het zit bij ons in de familie... Ik had het, mijn neef had het, oudere generaties kunnen we niet meer navragen... En mijn zoontje dus. Zal me benieuwen of de nieuwe baby het ook heeft...
     
  16. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu met het oogje?

    Onze dochter had het ook elke dag tot 2 weken geleden. Echt het zat helemaal dicht en knalgele prut wat er uit kwam. Ik ben blijven masseren en schoonmaken met afgekookt water. En van de één op de andere dag was het ineens over! Dametje is nu 4 maanden, dus tot 3,5 maand last van gehad.
     
  17. bea1988

    bea1988 Actief lid

    10 jan 2016
    245
    40
    28
    Mijn zoontje heeft het tot zijn 2 jaar heel regelmatig gehad. Sindsdien niet meer, hij is nu 3,5
     
  18. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    dochter heeft het ook het eerste half jaar gehad.
    druppeltje borstvoeding erin en het bleef weer een tijdje weg.
    hetzelfde met een loopoor ook beetje borstvoeding en ging weer even beter totdat het helemaal weg bleef.
     
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn neefje had ook verstopte traanbuisjes, tot 8 mnd toen ineens was het over en sindsdien geen vieze oogjes meer gehad.
     
  20. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!:)
    Wilde even laten weten dat het sinds afgelopen maand van de een op andere dag over is. Dag voordat t over was echt nog tranen, viezig en steeds weer opnieuw schoonmaken met een steriel gaasje en gekookt water. Dat heb ik maanden gedaan. Ik weet nog dat ik savonds nog even gemasseerd heb, maar ook dat deed ik al. Ineens de volgende dag was het verdwenen, hij heeft geen traanoog meer, niet vies en niet meer rood. Echt zo fijn!
     

Deel Deze Pagina