Bloed, bruine afscheiding, bruinverlies, bloedverlies na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beginneling, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Of hoe je het ook wilt noemen, ik heb daar altijd last van zo'n 3, 4 a 5 dagen na mijn eisprong. Ik kan er bijna de klok op gelijk zetten. Het begint meestal vrij licht, beetje beige van kleur en met de dag wordt het heviger en donkerder tot aan mijn menstuatie die altijd precies 14 dagen na mijn eisprong komt.
    Deze cyclus is het echter anders, nu had ik 4 dagen na mijn ovulatie wat druppels bloed wat vervolgens donker bruinverlies. Dit houdt nu al een paar dagen aan, waarschijnlijk tot aan mijn daadwerkelijke menstuatie.

    Nu ben ik benieuwd of meerdere meiden hier last van hebben, of hebben gehad. En waar ik dan ook erg benieuwd naar ben wie er toch zwanger is geraakt en of je dan ook deze afscheiding had toen je zwanger was. Kortom, ik zoek lotgenoten! :)

    Het frustreerd mij iedere maand weer, ik weet dus al 4 dagen na mijn ei dat het game over is. Deze keer ben ik er zo klaar mee dat ik net voor as vrijdag een afspraak heb gemaakt bij de dokter. Hier verwacht ik niet zo heel veel van maar niet geschoten is altijd mis.
    Waar ik bang voor ben, wat ik ook wel eens heb gelezen, is dat mijn progesteron te laag is en dat dat mijn lf heel kort maakt waardoor er geen innesteling kan plaast vinden...

    Nou meiden ik hoop van jullie te horen!

    Liefs Beginneling (al behoor ik al tot de gevorderde :) )
     
  2. Snoopy1978

    13 mei 2009
    29
    0
    0
    Hoi Beginneling,

    Hier nog zo'n geval. Vorige ronde begon het bij mij op de innesteldag zo'n beetje 10 dagen voor dat ik ongesteld moest worden en deze ronde al 3 dagen na de eisprong. Deze keer is het ook een paar dagen weg geweest en is het veel minder als vorige keer. Ik blijf toch hoop houden tot mijn NOD en vind het ook heel vervelend. Ik heb er echter pas 3 rondes last van gehad terwijl ik al sinds september vorig jaar de pil niet meer slik. Ben wel redelijk regelmatig zo rond de 33 dagen.

    Nu nog hoop tot zondag op een zwangerschap maar iedere dag dat ik dichter bij zondag kom wordt de hoop kleiner......

    Ben ook erg benieuwd of er meer meiden zijn met zo lang bruin verlies. Dus meiden..... laat van je horen!

    Liefs Snoopy
     
  3. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Hai Snoopy!

    Thnx voor je reactie!
    Het is inderdaad erg vervelend. Bij mij is het sinds gisteren wat minder geworden. Maar af en toe bij een toiletbezoekje komt het wel weer op gang :(

    Wat raar dat jij er ineens last van bent gaan krijgen. Hoop ook voor jou dat het dan ook weer weg gaat. Of dat je nu gewoon zwanger bent natuurlijk! Heb je al last van kwaaltjes die duiden op een zwangerschap?

    Ik weet wel dat je zwanger kan worden met bruinverlies, eerst heb ik 4 rondes steeds bruinverlies gehad na m'n eisprong en de 5e ronde was anders, 2 x heeeeel licht bruinverlies gehad (mag bijna geen naam hebben) en in die maand was ik ook zwanger. Heel spijtig is dit na 11 weken een miskraam geworden. Na mijn miskraam heb ik steeds na iedere eisprong weer bruinverlies, dat gaat nu alweer 8 maanden zo.
    Ik weet dus dat als ik geen bruinverlies zou hebben dat ik dan kans maak dat ik zwanger ben. Als ik gelijk donkerbruin zie is het echt game over voor mij :(

    Aangezien we ook al een tijdje bezig zijn, nu bijna 1,5 jaar vind ik het tijd worden om naar de dokter te stappen. Al wil ik niet die medische molen in maarja, je moet wat als 'zwanger worden' zo ongeveer je leven beheerst en het niet wil lukken...

    Maar in eerste instantie ga ik voor het 'bruinverliesverhaal'. Ik zal vrijdag verslag doen!

    Liefs Beginneling
     
  4. Snoopy1978

    13 mei 2009
    29
    0
    0
    #4 Snoopy1978, 17 jun 2009
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
    Hé Beginneling,

    Ben benieuwd wat de dokter te zeggen heeft. Ook blij te horen dat je wel zwanger kunt worden met bruin verlies. Als je al anderhalf jaar bezig bent hoop ik dat je snel zwanger wordt. Dat heb je wel verdient. Wij zijn ook al een tijdje bezig sinds december voor het echie. Heb echter de laatste maanden flinke gezondheidsklachten en ben bang dat dat bij mij ook meespeelt.

    De afscheiding bij mij is deze maand trouwens wel heel donker maar ook heel waterig. Vorige maand was het veel slijmeriger en ook veel meer. Nu zijn het misschien 5 druppels per dag met name na inspannende activiteiten. Zo rond de innesteling heb ik na het klussen ook nog een keer helder bloederige afscheiding gehad. Dat was wel slijmerig (sorry voor de details). Zit nu al weer bijna de hele dag op internet te zoeken wat het kan zijn.

    Verder heb ik als mogelijke zwangerschapskwaaltjes: vollere borsten en ze zijn een klein beetje pijnlijk, beetje last van duizigligheid en krampen in mijn buik en een opgeblazen gevoel. Zegt niet zoveel dus allemaal.

    Als wij na de zomer nog niet zwanger zijn ga ik ook naar de dokter.

    Liefs, Snoopy
     
  5. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Daar ben ik weer! Kom net bij de dokter vandaan, ik moet je zeggen; op het internet vind je veel meer info dan bij mijn dokter. Maargoed, hij zei dat dat bloedverlies helemaal niet erg is en dat je er gewoon zwanger mee kan worden. Dus ik vroeg of het een eventuele innesring niet in de weg kan staan... Toen moest ie even nadenken... Dat wist hij niet, hij gaat daar de gyn over contacten en dan zal hij mij bellen. Pff misschien kon ik beter gewoon gelijk naar een gyn toestappen.

    Kortom, volgens mij had hij deze vraag nog nooit gehad. Nouja ik zal zn telefoontje wel afwachten. Ben benieuwd.

    Ik heb het deze maand ook anders dan anders, donkerder met af en toe rood en waterig, maar soms ook slijmerig. Nouja weet gewoon niet meer wat ik er mee aan moet. Vanmorgen even een testje gedaan in de hoop zwanger te zijn en de afspraak bij de dokter af te zeggen... Maar nee, negatief, ook niet zo heel raar mijn nod is pas dinsdag! Haha. En mijn bruinverlies is zo aanwezig dat ik eigenlijk met 200% kan zeggen niet zwanger te zijn.

    Die kwaaltjes die jij hebt heb ik ook allemaal, alleen die heb ik iedere maand!! Daar schiet ik dus ook niets mee op.

    Waar zijn al die andere meiden nou? Wij zijn toch niet de enige met dit probleem?

    Wanneer is jouw nod snoopy?

    Liefs!
     
  6. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    @Beginneling, ik heb ook zoiets als wat jij hebt. Bij mij begint het bruinverlies momenteel iets later, maar heb er ook altijd al snel last van na mn ei. Dat wordt dan ook steeds donkerder, een paar dagen voordat ongi echt doorzet is het donkerbruin, met wat rood erdoorheen, en heb ik ook een tampon nodig.
    Omdat ik vanwege m'n man's slechte zaadkwaliteit 6 ICSI's heb gehad, heb ik dit probleem kunnen bespreken bij een fertiliteitsarts. Zij heeft mijn Progesteron gecontroleerd en deze was zeer goed. Zij vertelde dat het mogelijk is dat ik te veel baarmoederslijmvlies heb en dat mijn lichaam dit overschot afstoot. Aan de hand van de rest van mijn gegevens, zoals de cyclusdag waarop ik een positieve ovulatietest heb en mijn temperatuur, concludeerde zij dat ik nog gewoon vruchtbaar ben en dat het absoluut mogelijk is dat ik zwanger raak. Dit was voor mij van belang, omdat wij sinds januari KID doen.

    Als je al 1,5 jaar bezig bent, zou ik toch wel naar een gyn gaan. Elk lichaam is anders en deze kan je misschien het beste geruststellen.

    Er zijn hier trouwens heel veel dames met bruinverlies en ook velen worden er toch gewoon zwanger mee. Ik heb vaak gelezen dat ze bruinverlies kregen en dat dit ophield. Sommigen kregen het helemaal niet op het moment dat ze zwanger waren, weer anderen kregen het, maar dan in mindere mate. Ikzelf heb al 2 kids uit een vorige relatie. Destijds had ik ook elke maand al last van bruinverlies, maar dan wel in mindere mate dan nu. In de maanden dat ik zwanger raakte had ik ook bruinverlies, maar hield dat op in plaats van dat het overging in ongi.

    Bruinverlies hoeft dus absoluut niet te betekenen dat je onvruchtbaar bent of dat het die maand niet raak is. Je weet pas of het raak is als je een posi test in handen hebt, of dat je het niet bent als je echte ongi doorbreekt. Maar ik kan je gevoel heel goed begrijpen. Ik heb ook elke maand weer het gevoel dat het einde oefening is als het bruinverlies begint.

    Succes meid en geef de moed niet op!
     
  7. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    @BabsieG; onwijs bedankt voor je reactie en uitleg. Dat geeft mij ook weer moed. Niet voor deze maand want mijn bruinverlies neigt steeds meer naar een echte ongi.

    ...Maar toch vind ik het raar, als je baarmoeder dan dus je overtollige baarmoederslijmvlies afstoot kan het eitje er toch niet innestelen? Het bedje voor het eitje wordt dan gewoon verwijderd en als het tegenzit gezamelijk met het eitje.
    Ik begrijp ook niet dat dat iedere maand dan na je eisprong is, waarom niet eerder of juist veel later. Er gebeurd dan kennelijk iets, waarschijnlijk komt er een hormoon vrij, die dat doet.
    Omdat bij mijn vorige zwangerschap mijn bruinverlies haast niets was (eigenlijk gewoon niets maar omdat ik er zooo op gefocused was kon ik wel iets vinden zeg maar), geloof ik er nu niet in als ik bruinverlies na m'n ei heb dat het dan nog raak kan zijn. Maar iedere zwangerschap is natuurlijk anders...

    Ben i.i.g. wel blij te horen dat het wel kan en lees ook steeds meer dat er ook vrouwen zijn die de normale maandelijkse bruinverlies hebben en dat ze toch zwanger waren die maand.
    Ik wil meer van die succes verhalen, dat geeft me dan toch weer moed!

    Meid, jullie zijn dus ook al een tijd bezig? Hoop voor je dat het snel raak is want die medische molen lijkt mij echt slopend. Ik hoop dat ik daar nog niet in hoef!

    @Snoopy; heb je al een voorgevoel? Morgen is je NOD. Hoe is het met je bruinverlies gesteld?

    Liefs!
     
  8. Snoopy1978

    13 mei 2009
    29
    0
    0
    Hoi Beginneling en BabsieG,

    Ik heb nog steeds geen idee. Niet echt klachten, het kan allemaal ook bij een naderende ongi horen. Wel een hele droge huid en dat heb ik niet vaak. Al een paar keer getest van de week maar beide keren negatief. Eerste keer was dinsdag en dat was natuurlijk veel te vroeg en de tweede keer donderdag. Nu zit ik nog te twijfelen of ik morgenochtend zal testen of de dag gewoon uit zal wachten. Het is tenslotte wel vaderdag morgen dus het zou wel heel leuk zijn als ik zwanger zou testen morgen. Het bruin verlies is er nog steeds maar niet echt slijmerig ofzo. Het is ook nog steeds weinig maar wel donker van kleur bijna zwart soms.

    Ben blij te horen dat de dokter zei dat je gewoon zwanger kon worden met zo lang bruin verlies. Volgens mij weet niemand echt hoe het ontstaat want je hoort zoveel verschillende verhalen hierover.

    Ik wacht alles nog maar even af. Misschien morgen meer nieuws

    Groetjes
     
  9. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Spannend Snoopy! Kan zijn dat je te vroeg hebt getest. Ook een goed teken dat het bruinverlies anders is dan normaal. Zenuwslopend altijd die laatste dagen he?
    Ik weet al vrij zeker dat t er deze maand niet in zit. Mijn bruinverlies is zoooo donker en ook af en toe met kleine stolseltjes, ik geloof er niet meer in. Laat die duivels dan ook maar komen dan kan ik weer snel naar de volgende ronde.
    Ik hoop dat jij meer geluk hebt! Hou je me op de hoogte! Ps. Ik zou gewoon morgen een testje wagen...
     
  10. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik heb ook iedere maand bruinverlies voor m´n NOD. Meestal begint het zo´n 4-5 dagen ervoor en op het moment dat het er is beschouw ik het ook als voorbij...weeeer niet zwanger:x
    Wij zijn nu aan ronde 16 bezig en zitten in de mmm. Ik gaf dit bruinverlies aan bij m´n gynaecoloog maar die zag dit niet als verontrustend.
    Wel fijn om te horen dat er meer vrouwen last van hebben en wat BabsieG aangeeft dat je er dus toch gewoon zwanger mee kunt worden.
     
  11. Snoopy1978

    13 mei 2009
    29
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Helaas was testen vandaag niet meer nodig. Nieuwe ronde nieuwe kansen nieuwe prijzen. Ik vind die laatste twee weken inderdaad zenuwslopend. Je blijft hoop houden maar door dat bruin verlies weet je eigenlijk al dat het over is. Heel irritant. Ga deze ronde beginnen met temperaturen.

    Veel succes allemaal en ik hoop dat er nog meer meiden zich melden die zo lang bruin verlies hebben in hun cyclus.

    Liefs Snoopy
     
  12. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    #12 BabsieG, 21 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2009
    @Snoopy, balen dat het weer niet raak is. Hoop voor je dat je de volgende ronde meer geluk hebt!

    @Beginnelingetje, dat donkerbruinverlies met die stolseltjes en de teleurstelling die daarbij komt kijken is zo herkenbaar. Ik heb dan exact hetzelfde gevoel als jij. Maar vorig jaar april heb ik dit ook meegemaakt en toen was ik wel zwanger. Dat donkerbruinverlies+rood+stolseltjes stopte toen gewoon. Ik dacht toen dat mijn ongi niet zou doorzetten die maand, maar bleek toen zwanger. Helaas is dat wel uitgelopen in een miskraam, dus het is niet echt een geruststellend voorbeeld, maar wil er alleen maar mee zeggen dat het dan zelfs nog kan. Heb hier ook van iemand gelezen die hetzelfde had, maar ook zwanger was en het kindje ook heeft voldragen. Kan me trouwens ook goed voorstellen dat als jij bij jouw zwangerschap nauwelijks bruinverlies had, dat je er nu vanuit gaat dat je dat weer niet zal hebben als het wel raak is. Ik word als dat bruinverlies begint altijd gek van m'n emoties. Als ik dat zie (en voel) komen, dan denk ik altijd dat het niet gelukt is en moet soms zelfs een traantje wegpinken. Even later denk ik dan weer: ja maar ik had ook bruinverlies toen ik zwanger was, dus het kan nog wel. Dus weer hoop. Dan wordt het bruinverlies erger en dan acht ik de kans nog zoooow klelin dat het raak is, dat ik weer down word. Pep mezelf vervolgens weer op door tegen mezelf te zeggen dat ik dat eerder ook had enz. enz. Kortom: dat bruinverlies is voor mij een drama, want eigenlijk weet je nix, maar gevoel zegt dat het niet goed is. Dan werd ik maar liever van het een op het andere moment ongi. 1x de teleurstelling en op naar de volgende ronde. Nu zit ik veel langer in een achtbaan met emoties. Zo frustrerend!
    Sinds wij KID doen temperatuur ik ook en ik zie dan trouwens wel dat mijn temperatuur al een dag of 2 voor ongi daalt. Daaraan zie ik dan dat ik niet zwanger ben, want dan blijft je temperatuur hoog. Scheelt voor mij in elk geval weer 2 dagen onzekerheid. Jij temperatuurt (nog) niet toch?
    Ik kan niet echt antwoord geven op je vraag ten aanzien van het afstoten van het baarmoederslijmvlies. Het enige wat ik je misschien nog kan zeggen is dat mijn fertiliteitsarts het letterlijk 'niet alarmerend' noemde en ik kon ook duidelijk aan haar merken dat ze totaal niet ongerust was. Het zit mij ook nog altijd niet helemaal lekker, maar alle onderzoeken waren goed, dus ik probeer er maar op te vertrouwen dat ze het bij het rechte eind heeft. De tijd zal het leren . Als je echt ongerust bent, kun je je door laten sturen naar een gyn, zonder dat je echt de MMM in gaat. Je kunt bijv. al een paar simpele bloedonderzoekjes laten doen, zoals je FSH en progesteron, zodat je wat dat betreft al een beetje gerust kan zijn. Dan zou je altijd later nog kunnen beslissen verdere stappen te nemen. Wat je ook doet, sterkte met de maandelijkse ellende. Hoop dat je snel zwanger bent (en blijft).
     
  13. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    @ Snoopy: Ahhh nee super balen meid! Verdorrie. Lekker jezelf verwennen nu en inderdaad, ook mijn "iedere maand gebruikte zin", nieuwe ronde nieuwe kansen! Meid, we lopen gelijk op, ik word als het goed is morgen ongi. Zullen we elkaar beloven dat we komende maand zwanger raken?!
    Ik had mezelf ook voorgenomen om te gaan temperaturen komende cyclus, maar ik weet niet zo goed waarom. Zo'n gedoe iedere dag en ik gebruik ovu-testen, dus ik weet wel wanneer m'n ei komt. Ben zo bang om er dan nóg meer mee bezig te zijn...

    @ BabsieG: Jeetje, jij weet het allemaal precies zo te omschrijven hoe mijn gedachtengang ook gaat. Na je eisprong heb je alle hoop, je hoopt op geen bruinverlies... paar dagen na je eisprong tref je het bruinverlies weer aan, je zakt ongelooflijk door de grond met de nodige traantjes van dien... dan raap je jezelf weer bij elkaar onder het mom van: joh zoooveel vrouwen bleken zwanger te zijn na bruinverlies, het kan een innesteling zijn... je leest de meest gelukzaligste positieve verhalen over bruinverlies op alle fora... bij iedere dag dat het heftiger wordt denk je weer dit gaat niet de goede kant op... maar toch nog ietwat hoop hebben... en dan je ongi: BAM! weer die rotklap... wat een ellende! Die onmacht, bah ik kan er niet tegen. Die emo-achtbaan altijd bijna 2 weken lang...
    Ik denk dat jij nog meer hoop hebt omdat jij hebt meegemaakt dat je zwanger was en bruinverlies had. Dan kan het inderdaad alle kanten op. Ik daarintegen had toen juist geen bruinverlies.

    Wat jij zegt over het laten onderzoeken door een gyn, lijkt mij inderdaad ook wel een goed idee. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat je gelijk de MMM in gaat. Als het dan nog maar blijft met wat bloedonderzoekjes. Een uitstrijkje heb ik gehad na mijn MA en alles was goed, dus dat hoeft dan ook niet meer.
    Misschien dat m'n dokter morgen gaat bellen, ben benieuwd. Ben iig blij met jouw verhalen. Al zit iedereen anders in elkaar, het geeft toch wel moed! Thnx!

    Hoe zit jij nu in je cyclus?

    @ Emma79: Jij dus ook last van de "bruine perikelen"... Zit je daarom in de MMM of heeft dit andere redenen? (als ik zo vrij mag zijn om te vragen natuurlijk ;) )

    Misschien nog meer meiden met hetzelfde probleem of juist leuke opbeurende verhalen? Jullie zijn welkom!!

    Liefs Beginneling
     
  14. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    @Beginneling, ik zit nu op CD 24. Gebruik jij trouwens Etos Zwanger Worden? Ik heb dat ook een aantal maanden gebruikt en toen werd m'n bruin/bloedverlies veel erger. Toen begon het ook een paar dagen na m'n ei (waarvan m'n arts dus zei dat het niet erg was). Ik heb het ook van Teunisbloemolie (dat terwijl je er juist een betere cyclus van zou moeten hebben). Voordien gebruikte ik een normale multivitamine voor vrouwen van Solgar, die een vrij hoge dosering B-vitamines heeft. Enkele maanden nadat ik daarmee gestart was, kreeg ik minder last van bruinverlies en had ik ook veel minder last van PMS (heb jij ook PMS?). Ik ben daar nu sinds 1,5 maand weer mee begonnen en deze cyclus is mijn bruinverlies weer veel minder valt me op. Het begon nu pas op CD 22 (op CD 14 had ik vermoedelijk m'n eisprong) met een klein beetje spotting, gisteren (CD 23) had ik 1x iets meer, maar daarna weer spotting (mag nauwelijks een naam hebben). Nu zit ik dus op CD 24 en is het nog steeds spotting, alhoewel ik wel vermoed dat het strax meer gaat worden (ik hoor het af en toe rommelen). De vorige maanden was ik rond deze tijd al met tampons met die vieze donkerbruine smurrie (smakelijk!) in de weer en werd ik ongeveer dag 26 al ongi.
    Is bij jou de ongi al doorgezet? Hoe ellendig het ook is dat het dan weer niet gelukt is, vind ik het altijd wel fijn van de onzekerheid af te zijn en knap ik altijd wel een stuk op. Heb jij dat ook?
    Sterkte met wachten nog!
     
  15. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Beginneling, tuurlijk mag je dat aan me vragen;)
    Gek genoeg heb ik altijd een voorgevoel gehad dat het bij ons niet zo makkelijk zou gaan, mede omdat ik 11 jaar geleden een buikoperatie heb gehad vanwege een geperforeerde blindedarmontsteking. Na 1 jaar proberen mbv ovulatietesten was ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee, ik maakte me zorgen dat er iets aan de hand moest zijn waarom het niet wilde lukken. En om van dat gevoel af te komen zijn we eerst naar de huisarts gegaan. Daar is al een zaadonderzoek gedaan en dat was allemaal in orde. En nu dan sinds eind mei naar de gynaecoloog. We hebben al een samenlevingsonderzoek en inwendige echo gehad, daar was niks afwijkends aan te vinden. In augustus dan een hsg, waar ik eerlijk gezegd verwacht dat ALS er iets mankeert dat het dan gevonden zal worden. Ik heb namelijk het gevoel dat mijn eileiders verstopt zitten ofzo.
    Maar ik had dus tijdens ons eerste consult aangegeven dat ik altijd zo'n 4-5 dagen voor mijn NOD last heb van bruine afscheiding, hij ging er niet eens verder op in. Hij keek even naar mijn temperatuurlijst en zei 'je hebt bruine afscheiding maar je temperatuur is dan nog gewoon hoog' dus blijkbaar is het dan geen probleem.
    Maar jullie gevoels herken ik helemaal. Op het moment dat ik maar een veegje bruine afscheiding zie ga ik er gewoon vanuit dat het over is, maar toch blijf je nog een beetje hoop houden tot het echt zo veel wordt dat je gewoon zeker weet dat je ongesteld gaat worden. Dan laat ik het altijd maar rusten en hoop dan dat de ongi snel doorbreekt, gek genoeg ben ik dan meer opgelucht dan verdrietig. Maar het blijft heel frustrerend.
     
  16. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    @ Babsie: best spannend dan bij jou, of het nu door die pillen komt dat je weinig bruinverlies hebt of dat je misschien wel zwanger bent??! Hoop het laatste voor jou! Heb je ook al kwaaltjes of denk je dat je ongi komt?
    Ik gebruik geen etos pillen, wou dat wel doen alleen ik kan geen pillen slikken en die pillen zijn echt huge! Maar misschien maar beter ook dan. Ik heb iets van 3 maanden tarwekiemolie geslikt, helaas zonder resultaat. Ik las daar ook erg goede verhalen over. Maar nu ik ineens terug denk, deze maand doe ik het zonder tarwekiemolie en mijn bruinverlies is stukken heviger dan de maanden daarvoor. Misschien dat het dan toch wel iets doet... Behalve mij zwanger maken dan haha.
    Ik begreep juist dat teunisbloemolie goed is als je menstuatie niet doorkomt om het min of meer op te wekken...
     
  17. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    oops ik zit te reageren via mijn telefoon en er ging iets mis waardoor hij mijn halve reactie al verstuurde. Ik ga weer verder:

    Waarschijnlijk dat het door die teunisbloem erger werd.
    Wat is pms precies? Dat zijn toch symptonen die je iedere maand hebt zoals steekjes in je bm, pijnlijke vollere borsten enz?

    Mijn ongi is er nog niet. Bruinverlies is nu nihil maar dat betekend dat het morgen door gaat zetten, is altijd zo, heb daardoor ook geen sprankeltje hoop, wat ik voorheen nog wel eens had.
     
  18. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Hoi Emma, ik las helemaal over jouw bericht heen!
    Phoe ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt over wat er aan de hand is. Zou het echt te maken kunnen hebben met jouw buikoperatie? Ik hoop voor je dat alles goed is en dat je wel spontaan zwanger kunt worden, alleen dat het dan wat langer duurt... Maar ik denk dat het sowieso fijn voor je is dat je het laat nakijken, zeker omdat je altijd al voorgevoel hebt gehad dat het niet zo snel zou lukken.

    Toch apart dat al die gyn's en doktoren niet opkijken van bruinverlies, toch heb ik het gevoel dat vrouwen die daar last van hebben ( en dan heb ik het over meer dan 4 dagen voor je ongi) dat het daarbij moeizamer gaat. Maar ik kan het ook fout hebben hoor, wil ook niet dat idee hebben anders ben ik bang dat t tussen mn oren gaat zitten en het dan helemaal niet meer lukt. Pfff hersenspinsels... Ook zoiets om gek van te worden!

    Laten wij nu maar snel met het bewijs komen dat het met bruinverlies ook kan!!
     
  19. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    #19 Emma 79, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
    Babsie, het blijft dus spannend voor je, ik duim dat je zwanger bent;)

    Hebben jullie ook dat je het bruinverlies ook al van te voren ziet aankomen? Ik heb namelijk de gehele cyclus witte afscheiding en zo'n 2-3 dagen voor de bruine afscheiding begint is m'n afscheiding gelig van kleur. Da's voor mij dan ook al een teken dat het bruinverlies eraan zit te komen:(

    @Beginneling, na een buikoperatie heb je helaas een vergrote kans op verklevingen en afsluiting van de eileiders. Mijn gynaecoloog gaf al aan dat dit wel eens de oorzaak kon zijn.
     
  20. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik heb de laatste maanden ook last gehad van bruinverlies en bij mij komt het bijna zeker van de Etos pillen. Nu geen bruinverlies, maar heel licht roze en ik had vrijdag echt rood bloed met slijm. Ik weet niet wat ik van deze ronde moet denken.....Ik ben halverwege gestopt met de pillen van de Etos. Ik heb wel hele vervelende steken in mijn lies als ik opsta, hoest, lach, enz.
     

Deel Deze Pagina