Bloed, bruine afscheiding, bruinverlies, bloedverlies na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beginneling, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    @ emma: ja bij mij begint het ook met gelige afscheiding, vervolgens beige en daarna bruiner en steeds donkerder. Al was het deze maand gelijk rood en daarna donkerbruin, die aanloop was deze maand dus ver te zoeken...

    @ zwitsal: hmmm misschien is dit dan wel een innesteling?? Hoop het voor je! Zijn jullie al lang bezig?
     
  2. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Oh ja, bij mij verloopt het precies zo.....
    Ik vind het bij jou alleen wel erg vroeg beginnen, zoals je al schrijft weet je een paar dagen na je eisprong dan al dat het waarschijnlijk weer niks is...:(. Heb je deze maand ook andere klachten of niet? Want misschien heeft het wel met een innesteling te maken dat het begon met rood:(
     
  3. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Ja dat was natuurlijk ook het eerste waar ik aan dacht, maar vrees helaas van niet. Heb mijn gewone pre-ongi klachten wat ook zwangerschapsverschijnselen kunnen zijn, maar nu mijn migraine eraan komt ( voel m al een hele dag langzaam opkomen ) was dat rode denk geen innesteling :(

    Ik vind het ook mega vroeg dat dat bruinverlies bij mij komt. Heb het ook een cyclus 4 dagen voor nod gekregen en was er toen heilig van overtuigd dat t raak was... Maar helaas! Dus er is geen pijl op te trekken...
     
  4. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wij zijn sinds september bezig. Mijn man werkt onregelmatig, dus hebben niet iedere cyclus kunnen benutten. Maar we vinden het nu wel tijd worden;)
     
  5. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    #25 BabsieG, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2009
    @Zwitsal, ik had van de Etos pillen zelfs al heel vroeg helderrood bloedverlies. Vond dat echt niet normaal. Dat kruid dat in die pillen zit (Vitex Agnus Cactus) zou een gunstig effect moeten hebben op je hormoonhuishouding, maar bij mensen zoals jij en ik dus juist niet. Ik kreeg zelfs vet haar en haaruitval, waar ik nog steeds niet vanaf ben. Maar die roze afscheiding die jij hebt, zou ook een innestelingsbloeding kunnen zijn en die steekjes kunnen ook duiden op een zwangerschap. Ik hoop voor je dat dat het is!

    Emma, ik heb ook altijd voor het bruinverlies een waterige, gelige afscheiding. Mijn bruinverlies is nu erger aan het worden. Voelde vanmiddag al de bekende 'boertjes' in m'n onderbuik en dan zet het bruinverlies snel daarna door. Heb dan ook echt het idee dat m'n baarmoederslijmvlies al wordt afgestoten. Heel veel sterkte met de onderzoeken in de MMM!

    Beginneling, ik heb ook altijd een dag voor ongi dat m'n bruinverlies veel minder wordt/praktisch stopt. Echt apart dat jij dat hetzelfde hebt. Ik krijg dan juist altijd hoop, maar dat komt w.s. omdat ik toen ik dit vorig jaar had, zwanger was... Ik duim voor je dat je ongi toch nog wegblijft!
    Met PMS kun je heel veel klachten krijgen. Ik zit zo'n 1,5 week voor ongi al slecht in m'n vel, ben wat opvliegend/emotioneel, onrustig, heb eetbuien, een opgezette buik, gevoelige borsten enz. Met deze vitaminepillen heb ik dat stukken minder. Een verademing dus!
     
  6. Jefo

    Jefo Lid

    22 jun 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,
    Eindelijk lees ik ook eens dat andere ook last hebben van bruine afscheiding voor hun ongi. Ik heb mij dan ook gelijk maar geregisteerd om mijn verhaal eindelijk eens met iemand te delen.
    Ik ben momenteel 10 maanden bezig om zwanger te worden. Helaas tot nu toe nog zonder resultaat.
    begin dit jaar begon opeens de bruine afscheiding te komen. terwijl ik al een jaar gestopt was met de pil en een zeer regelmatige cyclus had. Langzaam is die korter geworden een soms al een week voor de ongi de afscheiding.
    Ik word er enorm onzeker van. Doet mij lichaam het wel goed:( en de emo achtbaan als de bruine afscheiding weg blijft of later komt is enorm. Met daarbij dat je een week van te voren al zit te hannessen: inlegkruisje, tampons wat neem ik mee?

    Ik lees dat er hier genoeg schrijven die al langer bezig zijn.

    liefs
    Jefo
     
  7. Snoopy1978

    13 mei 2009
    29
    0
    0
    Hoi meiden,

    Nog even een vraagje van mijn kant. Als jullie zolang bruine afscheiding hebben hoe lang zijn jullie dan ongesteld?

    Ik heb het in januari 1 keer gehad en toen kwam er helemaal geen rood bloed maar ook niet zwanger. Vorige ronde ben ik 2 dagen ongesteld geweest en deze ronde zet het ook nog niet echt door terwijl ik normaal wel 6 of zeven dagen rood bloed heb.

    Gek hè allemaal. Ik denk nu weer dat ik misschien toch zwanger ben omdat ik zo licht ongesteld ben. De kat is ook niet van mijn schoot af te slaan en ik ben ook verschrikkelijk moe, heb last van mijn maag en hoofdpijn.

    Ik snap er helemaal niks van.

    Nou ben benieuwd naar jullie reacties.

    Liefs Snoopy
     
  8. Snoopy1978

    13 mei 2009
    29
    0
    0
    Oh ja,

    dat vergat ik nog vorige ronde heb ik teunisbloem olie capsules geslikt en nu ben ik begonnen met tarwekiemolie omdat ik over teunisbloem niet zoveel goede reacties las.
     
  9. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik heb volgens mij ook last van pms, net als jij, Babsie, heb ik al 1,5 week voor m'n NOD dat ik slechter in mijn vel zit, stemmingswisselingen, emotioneler/opvliegender, last van mijn borsten, enz. Welke pillen slik jij dan, en zit daar dan ook foliumzuur in?
    Ik krijg ook al een week voor m'n NOD dat als ik iets voel ik naar de toilet ga om te kijken of het al gele/bruine afscheiding is:)...vreselijk frustrerend.

    Babsie, jammer dat je de welbekende 'boertjes' alweer voelt. Ik weet niet of je het al ergens hebt geschreven, maar hoe lang zijn jullie al bezig?

    Beginneling, balen die migraine, heb je daar maandelijks last van?
     
  10. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Welkom Jefo! Jammer dat jij er ook altijd last van hebt. Sluit je aan bij de club. Toch fijn om ergen over je bruinverlies te kunnen praten! Mijn vent zit daar namelijk nooit zo op te wachten ;)
    Precies wat je zegt; wat neem ik mee in mijn tas als ik op stap ga... dat gedoe met die stomme inlegkruisjes. En het is net te weinig voor een tampon...

    Snoopy! Doe nog een test dan meid! Wie weet is dit dan toch een innesteling! Oooh wie weet zorg jij wel voor het eerste positieve bericht. Als je ook al zo moe bent en niet echt rood bloed verlies heb je nog geen ongi, toch?
    Ik ben altijd zo'n 1 dag mega heftig ongi, tampons en maandverband dubbelop zijn dan niet aan te slepen en daarna bouwt het zich af, dan nog 1 dag normaal en dan 2 dagen licht.

    BabsieG, hoe bepaal je dan of je PMS hebt? Klinkt als een aandoening maar is het gewoon het feit dat je voor je ongi veel vervelende dingen ondervindt? Ik ben ook niet te genieten voor m'n ongi maar dat is dan te wijten aan het feit dat ik dan al buinverlies heb ;) Ik heb wel sinds m'n miskraam dat ik nu voor m'n NOD altijd hetzelfde voel als toen ik zwanger was. Al die steekjes, krampjes, pijntjes in de baarmoeder / liezen. Last van onderrug. Volle borsten (zeker 1 maat groter) en heel pijnlijk. Opstipatie. Emotioneel. Heb ik dan ook PMS?

    Zwitsal, ja tijd wordt het dan zeker (of je nu 2 maanden of 2 jaar bezig bent; je gaat er voor dus dan kan het allemaal niet snel genoeg). Lijkt mee ook frusterend om niet iedere cyclus te kunnen benutten. Ik kan nooit wachten op nieuwe kansen. Hoe is het nu met je bruin/rose verlies?

    Emma, yep ik heb iedere maand sowieso 1x migraine, dat is dan als m'n ongi eraan komt. En tussendoor ook wel eens, dit komt vanuit m'n nek. Erg hinderlijk. Toen ik zwanger was had ik totaal geen hoofdpijn! Dus het is toch ook iets hormonaals bij mij.

    Owww wat zitten wij vrouwen toch lastig in elkaar he? Hadden we maar een gebruiksaanwijzing... of nog beter; bestond er maar een liefdes-baby-winkel! :D
     
  11. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    @Beginnelingetje, heb al PMS zo lang als ik me kan herinneren. Je klachten zouden kunnen duiden op PMS, maar als je die klachten pas hebt gekregen sinds je miskraam, vraag ik me af of dat het is. Het is bij mij nooit officieel vastgesteld o.i.d., maar ik weet al heel lang dat ik het heb. Ik heb er jaren geleden over gelezen en bij mij viel alles toen gelijk op zn plaats. Vanaf 1,5 week voor ongi functioneer ik veel slechter, heb ik stemmingswisselingen, voel ik me vaak down, ben vermoeider en dat verdwijnt als sneeuw voor de zon zodra ik ongi word. Als je googlet kun je ook zien dat dat duidelijks PMS-kenmerken zijn. Ms kun jij dat voor jezelf ook bekijken, dan weet je vast en zeker of jij dit ook hebt. Moet trouwens zeggen dat de lichamelijke klachten die erbij horen voor mij absoluut bijzaak zijn. Die psychische ellende vind ik zo erg. Maar nogmaals, met die vitaminepillen (en een speciaal dieet) heb ik dat dus in veel mindere mate (heel goed vol te houden nu).

    Balen dat het er voor jou weer slecht uitziet nu. Probeer in gedachten te houden dat je eerder al zwanger bent geraakt, terwijl je in dit tijd toch ook al bruinverlies had, dus het is vast en zeker een kwestie van tijd. Bij mij is het ook einde oefening vrees ik: temp. daalt en bruinverlies is toegenomen. Zal morgen of overmorgen wel ongi worden. Is het bij jou al doorgezet?
     
  12. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    @Emma, ook typisch dat wij bruin-bloedverliezers tevens PMS'ers zijn. Duidelijk hormonaal dus... Ik slik van Solgar de Female Multiple (zit ook al voldoende foliumzuur in) en daarnaast nog een 500 mg vitamine C + Q10. Daarnaast eet ik 's ochtends alleen fruit. Heb gemerkt dat koolhydraten mijn PMS verergeren en ik meer trek krijg ik zoetigheid.
    Wij zijn al heel lang bezig, maar dat komt omdat we vanwege mijn man's slechte zaadkwaliteit eerst 6 ICSI's hebben gedaan (in oktober 2005 gestart) en sinds januari dit jaar over zijn gegaan op KID d.m.v. zelfinseminatie. Dus ik denk dat we dan vanaf januari opnieuw moeten tellen, omdat we sinds die tijd pas goede zaadjes hebben. Wat zijn jullie vervolgstappen in de MMM?
     
  13. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Ha BabsieG, ik zal eens PMS googlen. Vervelend dat je daar zo een last van hebt dat je zelfs een dieet daarvoor hebt!
    Mijn ongi is vanmorgen doorgebroken, en hoe!!! Pfff erg pijnlijk, zit vandaag heerlijk onder de pijnstillers (nu kan het, ben toch niet zwanger). Dus hier weer: nieuwe ronde nieuwe kansen, ronde 10 na de miskraam here we come! Ik had echt niet gedacht dat het allemaal zo lang moest duren. En dan heb ik nog niet eens echt klagen, het jan nog veel erger!

    Ik voel me zo machteloos, je tast zo in het duister, je weet gewoon niet wanneer het jouw tijd is om een kindje te krijgen. Dat uitzichtloze... Daar kan ik niet tegen. Wist ik maar zeker dat we over een half jaar zwanger worden, dan hoor je mij niet meer zeuren en wacht ik geduldig af. Maar zo werkt het helaas niet!

    Ik ga strax weer een pakket ovutesten bestellen, heb met mn mannetje afgesproken om alleen te klussen wanneer we zin hebben en als mn ovutest positief is even 2 dagen achter elkaar. Ipv 2 weken verplicht om de dag of iedere dag. De lol is er dan snel vanaf.
     
  14. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    @BabsieG en Beginneling: balen dat jullie ongi is doorgebroken!

    Hier heel afwisselend met het rozeverlies. Het ene moment niks en is het gewoon doorzichtig (net water) en het volgende moment is het weer roze aan het papiertje. Gisteravond ontzettend last van darmkrampen, dit is nu een stuk minder, maar bezoek nog vaak het toilet ;) Pfff wat is wachten toch moeilijk...
     
  15. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Babsie, balen dat je temp is gezakt! Ik herken wel een hoop in wat je schrijft. Ruim voor m'n NOD voel ik me ook vaak erg down, heb ik huilbuien enz. en zodra ik dan ongi ben verdwijnd het weer. De lichamelijke klachten, als pijnlijke borsten heb ik geen moeite mee maar die psychische klachten zijn heel vermoeiend en kosten veel energie.
    Tjeetje, het is niet niks wat jullie al hebben moeten doormaken om zwanger te worden. Hoe houd je het vol om steeds maar weer die energie te vinden om volop voor een nieuwe ronde te gaan. Wij zijn nu 16 maanden bezig en ik vind het af en toe echt super moeilijk om de energie terug te vinden om er telkens weer opnieuw voor te gaan.
    Onze volgende stap in de mmm is het HSG-onderzoek. Dit wordt pas in augustus gedaan omdat het qua cyclus in juli niet goed uitkomt ivm vakantie. Het is natuurlijk afwachten wat daar uit komt, ik weet dan ook niet wat eventuele verder stappen zullen zijn.

    @Beginneling, balen dat je ongi bent geworden. Ik kan me voorstellen dat het voor jullie ook allemaal veel te lang duurt. Ik bedoel je bent al eens zwanger geweest en nu dan alweer 10 maanden verder zonder zwangerschap, lijkt me frustrerend. Hebben ze bij jou al eens wat onderzoekjes gedaan waarom het nu niet lijkt te lukken? En hoe lang ben je bezig geweest voor die 1e zwangerschap?

    @Zwitsal, spannend hoor, ik duim voor je. Wanneer is je NOD?
     
  16. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Oh ja, wat ik jullie nog vragen wilde.....hebben jullie ook altijd al zo'n week voor je NOD menstruatiekrampen die komen en gaan? Ik kan daar ook vaak al aan voelen dat het bruinverlies gaat komen.
     
  17. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    @Beginneling, als ik jouw berichtjes lees, lijkt het haast alsof je mjin emoties beschrijft. Ik had ook nooit gedacht dat het zo'n ellende zou worden, temeer omdat ik al 2 kids heb uit een vorige relatie en ik toen notabene door de voorbehoedsmiddelen heen zwanger raakte! Ik dacht bij de ICSI's: als je bij mij een emmie terugplaatst, ben ik gelijk zwanger. 6 mislukte ICSI's bewezen het tegendeel. En dan vorig jaar toch zwanger van mijn man, ondanks zijn zeeeeeer slechte zwemmers. Dat werd dus rot genoeg een mk, maar om die reden dacht ik dat, omdat we nu goede zaadjes hebben, die KID zo gepiept zo zijn. Dus not! Ik vind die onzekerheid of het ooit nog lukt ook killing. Als je maar zou weten dat het zou lukken, dan kun je alles doorstaan toch? Maar ik geloof echt dat het bij jullie gaat lukken! Die ovulatietesten werken op zich wel fijn. Dan heb je maar een paar verplichte dagen en verder kun je gewoon van elkaar genieten wanneer je er zin in hebt. Bij ons werkt het door de KID natuurlijk sowieso al zo. Sterkte met de buikpijn!

    @Emma, lijkt idd verdacht veel op PMS ja. Als je er veel hinder van ondervindt, kan ik je nog wel wat tips geven die mij erg hebben geholpen. Stuur me dan even een PB'tje. Ik vind 16 maanden ook al erg lang om met het zwanger worden bezig te zijn. Mij kosten de wachtweken de meeste energie, bah. De PMS speelt daar zeker een rol in. Daarna kan ik mezelf gelukkig weer snel opladen. Wij gebruiken nu bijna 6 jaar geen voorbehoedsmiddel, maar hebben het zwanger worden wel met verschillende tussenpozen gedaan, anders had je me al lang kunnen opbergen ;). Jouw man's zaad is wel goed toch?
     
  18. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    Ik heb dat soms ook ja, maar niet altijd. Wel voel ik voor de komst van het bruinverlies altijd iets gebeuren vanonder en een hoop gerommel
     
  19. Jefo

    Jefo Lid

    22 jun 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snoopy, voorheen was is eigenlijk altijd wel 6 tot 7 dagen ongesteld. Nu durf ik het niet meer te zeggen. Door de afscheiding voor die tijd. Ben ik vaak wel bijna 2 weken met tampons en inlegkruisjes etc in de weer.

    BabsieG en Beginneling: balen dat de volgende ronde weer is aangebroken.

    Zwitsal, het wachten vind ik altijd het ergst. Wat zijn de dagen en weken dan lang.

    Emma, de krampen heb ik ook wel. Maar sinds we proberen zwanger te worden en dat niet lukt, ga ik elke maand wel iets voelen. krampen, dan weer misselijk, vaak plassen enz. Ik heb echt het idee dat mijn lichaam mij soms in de zeik neemt. Of mijn wens is zo sterk dat ik van alles voel of wil voelen :)
     
  20. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Nou, de gele afscheiding is er sinds net weer :( Ik zit ruim een week voor m'n NOD, nog een paar dagen en dan is de bruine afscheiding er weer....zucht....ik ben er gewoon zo klaar mee :(:x
     

Deel Deze Pagina