Bloed, bruine afscheiding, bruinverlies, bloedverlies na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beginneling, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    he bah emma! Oh ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt!
    Maaarrr... Het is nog niet bruin dus het kan nog alle kanten op!
    Ik heb trouwens ook al iets van een week voor nod echte ongikrampen, die komen en gaan steeds. Dan weer een paar dagen niets en dan breekt mn ongi door.

    Maargoed, je moer dus nog even niet de moed opgeven! Toen ik zwanger was had ik ook dat geel/bruinige een paar keer.

    BabsieG, hoe is het met jou? Is je ongi al doorgebroken? Hoop t niet voor je!!!!

    Ik ben weer behoorlijk ongi, bleuhg! Ben het zat!
    Hebben jullie ook altijd veel last van je menstruatie?

    Liefs!
     
  2. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ja ik weet het, ik moet de moed niet opgeven...maar het is zo verdomd moeilijk om positief te blijven ;)....ik wil gewoon een keer zwanger zijn, net als zoveel vrouwen om me heen (sorry voor het depressieve gezwets).

    Ik heb dus meestal een week voor m'n NOD die beginnende ongi-krampen die dan een stuk heftiger worden op de 1e dag van mijn menstruatie. Op de 2e dag kan ik dan ook nog wel wat krampen hebben maar alweer een stuk minder dan die 1e dag.
     
  3. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Nou hier gister een opgeblazen gevoel en wat bruine wateringe afscheiding. Ik zal dus wel weer ongesteld worden. Vandaag heb ik nog geen gekleurde afscheiding gehad, maar dit zal denk ik niet lang meer duren :(
     
  4. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    He bah Zwitsal, balen dat je alweer voortekenen hebt.
    Bij mij begint het meestal ook zo, dan heb je even weer geen bruine afscheiding om uiteindelijk weer terug te keren tot aan de menstruatie.

    @Babsie, had jij toen je zwanger was en evengoed die bruine afscheiding had ook last van PMS??????
     
  5. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    @alle meiden waarbij de duivels zijn gearriveerd: heel veel sterkte en veel geluk met de volgende poging!
    Bij mij is het vandaag helemaal doorgezet. Wonder boven wonder zonder al te erge ongikrampen. Ik heb dat normaliter altijd wel. Bij mij werkt Sanalgin heel goed en snel om die buikpijn weg te krijgen. Met de normale paracetamol gaat dat nooit helemaal weg. Maar deze keer dus nauwelijks last. Voelde heus wel wat, maar dat was echt te verwaarlozen. Dat was in elk geval een lichtpuntje. Wat mij opvalt is dat als de donkerbruine smurrie begint met de vleugjes rood, dat dan ook mijn temperatuur al daalt. Dat betekent dus echt dat dan de ongi al op gang komt, maar gewoonweg nog niet doorzet. Ik weet niet hoe dat vorig jaar was toen ik wel zwanger bleek te zijn, want toen temperatuurde ik nog niet.

    @Emma, bij mijn zwangerschap vorig jaar, die wel uitliep in een mk met 5w4d dus weet niet of dat een goed vergelijkingsmateriaal is, had ik de 'PMS from hell', zo noemde ik het. Had er echt megaveel last van. Was zo doodmoe, voelde me echt een zoutzak. Vond het toen supervervelend dat het maar niet doorzette, want had die bruine smurrie wel en zat er echt op te wachten. Toen diat ophield, dacht ik dat ik die maand niet ongi zou worden. Werd vanaf dat moment ook regelmatig licht in mn hoofd en voelde iets bij mn baarmoeder wat ik niet kon plaatsen. Toen bleek ik dus zwanger. Daarom blleef ik altijd tijdens het donkerbruinverlies nog hoop hebben, maar nu ik temperatuur en zie dat mn temperatuur zakt als dat donkerbruine komt, terwijl iedereen zegt dat ie hoog moet blijven als je zwanger bent, weet ik nu gelukkig al daags voordat de ongi doorbreekt dat het er niet in zit. Maar de teleurstelling is intens en mij kost het ook steeds meer moeite mezelf weer op te peppen voor de volgende poging. Gisteren toen ik ging joggen zag ik alsmaar vrouwen met babies en stortte echt even in. De KID is echt ons laatste redmiddel en als dat niet lukt, zijn er voor ons gewoon geen mogelijkheden meer. Dus jouw depriberichtje kan ik me heel goed voorstellen. Ik heb dan gelukkig nog 2 kids waar ik dan nog extra dankbaar voor ben en daar kan ik me dan aan vastklampen. Kan me alleen maar voorstellen hoe intens pijnlijk het is als je dat geluk nog niet hebt mogen ervaren. Ik hoop dat je je weer kan oppeppen. Weet niet hoe gevoelig het bij je ligt als ik dit zeg, maar mocht het op de natuurlijke manier niet lukken, dan lukt het wellicht wel met wat hulp van het ziekenhuis, ook al is dat verre van ideaal. Heb al zo veel vrouwen een beebje zien krijgen dankzij de MMM. Nogmaal heel veel sterkte!
     
  6. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Babsie, bedankt voor je uitleg. Ik kan me helemaal voorstellen dat je even bent ingestort. Ik zie ook overal zwangere vrouwen en vrouwen met kinderwagens en op mijn slechtere dagen kan ik daar heel slecht mee omgaan, het maakt me dan somber. Voor jou lijkt het me vooral moeilijk omdat KID nog het laatste is wat jullie kunnen doen. Ik denk dat ik er aardig wanhopig van zou worden als het dan steeds maar weer mislukt. Gelukkig heb je dan je 2 kindjes nog, maar die 3e is natuurlijk zo ontzettend gewenst. Ik hoop echt dat het uiteindelijk zal lukken.

    De dag dat de gele afscheiding begon ben ik weer even ingestort, huilen, huilen, huilen....
    De dag erna ging het alweer beter, ik heb het een beetje van me af kunnen zetten. Dat heb ik eigenlijk iedere maand. Zodra het bruinverlies er is komen de tranen en daarna weet ik gewoon dat ik niet zwanger ben en kan ik weer door met m'n dagelijkse dingen terwijl ik voor het bruinverlies nog veel hoop heb.
    Op het moment heb ik al mijn hoop op de mmm gezet. In augustus het HSG-onderzoek. Als daar wat uitkomt zullen er vast verdere stappen ondernomen worden, stappen die ons steeds meer richting een zwangerschap kunnen brengen. Daar houd ik me maar aan vast.
     
  7. Spanish

    Spanish Niet meer actief

    @ beginneling

    hier the same.. meestal 3 a 4 dagen voor me menstruatie
    verlies ik ook altijd bruin bloed.
    nu ben ik inmiddels 7 dagen overtijd en verlies af en toe ook bruin bloed maar mijn menstruatie zet niet door.
    Schijnt veel voor tekomen vrouwen die zwanger zijn die bloed verliezen maar dat is oud bloed van je vorige menstruatie

    So don't worry kan alle kanten op !

    xxx
     
  8. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hier nog zo 1. Bij mij begint het ook altijd al 3 dagen na de ovulatie en precies zoals TS het beschrijft. Zooo balen dat je al 3 dagen na de ovulatie weet dat het niet raak is. Ik heb 6 mk gehad dus ik weet ook dat wanneer het wel raak is, ik dus géén bloedverlies heb na de ovulatie! niet dat dat uiteindelijk geholpen heeft want ik heb nog geen zwangerschap voldragen, maar mogelijk geeft het jullie wat info.
     
  9. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Babsie: he verdorrie zeg!! Wat een ellende, bij jullie hangt er nu zoveel vanaf. Ik ga heul hard voor je duimen dat t komende maand raak is!! Had jij nou ook wel eens tarwekiemolie gebruikt? En ben jij bekend met een maansteen (ook voor je mannetje)? Heb over beide dingen echt veel goeds gelezen. Maar ik denk dat je onderhand al genoeg hebt uitgeprobeerd.
    Ik zie ook alleen maar zwangeren en pas geboren babies, en dat al 1.5 jaar lang! Het is idd zo frustrerend, waarom zij wel??

    Emma en zwitsal? Hoe is het met jullie bruinverlies?

    Carien, balen dat jij er ook al last van hebt. Maar jij heb het vrij laat in je cyclus, paar dagen voor je ongi. Ik heb het echt al een paar dagen na mn eisprong.

    Anouk, dan heb je precies zo'n cyclus als ik heb. 6 miskramen, phoe, hoe verwerk je dat? Waren het vroege mk-en? En hebben ze bij jou onderzoek gedaan waarom je er zoveel hebt gehad? Ik hoop niet dat het iets met het bruinverlies te maken heeft, terwijl je er bij je zwangerschappen geen last van had (net als ik)...
     
  10. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hoe je dat verwerkt, ja, goeie vraag. Als je weer zwanger bent, ben je alles als het ware vergeten, tot het weer mis gaat, etc., etc.
    Ja, ik / wij hebben alle onderzoeken gehad die je maar kan bedenken en er is geen reden gevonden voor de miskramen. Het feit dat ik in de maanden dat ik zwanger ben, geen bloedverlies heb, stemt mij in die zin wel gerust. Ik heb een auto-imuunziekte van de schildklier waardoor een aantal mk-en nog wel verklaard konden worden, maar ik sta sinds anderhalf jaar op medicatie ingesteld en heb afgelopen jaar de 3 laatste mk-en gehad. Niet te verklaren vanuit mijn schildklier dus. De mk-en blijven onbegrepen, helaas.
     
  11. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Jeetje meid wat een verhaal. Kan me wel indenken dat als je zwanger raakt dat je je mk een beetje "vergeet". En nu gaan jullie met ivf beginnen? Misschien een stomme vraag, maar kan je met ivf een mk voorkomen?
     
  12. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Vandaag weer geen bruinverlies gehad. Wel een tampon in gedaan voor de zekerheid, maar deze was schoon. Voel nu rare steken, maar ik denk dat het een dezer dagen wel door zal breken.
     
  13. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Goeie vraag hoor!
    Nee, met IVF voorkom je een mk vermoedelijk niet. Het maakt alleen de 'raakkans' groter. Als je telkens een natuurlijke zwangerschap moet afwachten, ben je elke keer zo maanden verder. Met IVF is de kans net iets groter, al is het uiteraard wel grof geschut.
    Bij IVF worden de condities in de baarmoeder met medicatie op orde gebracht en gehouden. Ergens heb ik de hoop dat dat voor ons de oplossing is. Ik ben altijd bang dat het daar aan schort, al weet ik absoluut niets zeker.
     
  14. misssteff

    misssteff Nieuw lid

    29 jun 2009
    4
    0
    0
    Hoi Allemaal,

    Ik ben nu een paar maanden gestopt met de pil en flink aan het "klussen" met me vriend. Had al snel weer me normale cyclus terug (28 dagen). Nu heb ik rond 20 juni me eisprong gehad. vanaf de 22e heb ik last van bruinverlies (normaal nog nooit gehad, ook niet voordat ik met de pil starten) dit heeft tot gister (27e) aangehouden en is inmiddels gestopt. Het was absoluut niet veel en merkte er alleen bij het afvegen iets van.... Ook had ik er wat krampen bij (niet veel)....
    Hoop zo dat het betekend dat ik zwanger ben.... maar duurt nog ff voor ik kan testen!!! hebben meerdere van jullie het zelfde al ik??

    Groetjes

     
  15. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Ja dat klinkt heel logisch! Maar als jij al 6 miskramen hebt gehad, hoelang zijn jullie dan al bezig? Er zijn ook veel vrouwen die steeds iedere maand weer zwanger worden... maar kennelijk gaat het bij jou dus ook niet zo snel.
    Ik hoop voor je dat IVF de uitkomst biedt! En dat dat idd je baarmoeder in de juiste conditie brengt om het vruchtje er 9 maanden in te laten ontwikkelen. :)
     
  16. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Ik hoop het ook voor je Misssteff! Het zou zomaar kunnen dat dit een innesteling is. Maar het kan ook een ovulatiebloeding zijn. En het kan natuurlijk ook een voorbode van je ongi zijn, zoals wij hier allemaal hebben steeds. Ik hoop voor jou het eerste! Hou je ons op de hoogte? Wanneer kan je testen? En heb je al wat meer kwaaltjes nu?
     
  17. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Euhww... aan je banner te zien is je ongi doorgekomen? :( Of begint jouw banner steeds vanzelf opnieuw? :)
     
  18. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    @ Emma; hoe is het met jou?

    @ BabsieG; is je ongi al voorbij? En weer 'zin' in een nieuwe ronde?

    Hier is m'n ongi alweer een paar dagen voorbij, migraine is weer fijn weggezakt en we gaan er weer voor! Deze ronde heb ik veel ovu-test besteld zodat ik er zeker van ben wanneer mijn eitje gaat jumpen. Ook draag ik deze maand mijn maansteen weer bij me. Deze had ik ook bij me 2 maanden voordat ik de vorige keer zwanger werd. Dus denk nu; let's give it a try! Je weet maar nooit of ie toen heeft gewerkt en of ie dat nu weer zou kunnen doen.

    Ik vraag me toch af hoe dat toch steeds weer kan, voor je ongi en tijdens je ongi zit in je in zak en as omdat het maar niet lukt en denk je er nooit bovenop te komen en altijd maar in die diepe put te blijven hangen en als je ongi voorbij is dan ga je er toch weer voor en ben je weer optimistisch. Vind ik toch typisch! Gelukkig zijn wij mensen zo... maar ben toch altijd benieuwd hoe lang je dit zo kan volhouden... :(
     
  19. Butterfly26

    Butterfly26 Fanatiek lid

    4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Hoi hoi,

    ik had even een vraagje !
    Gisterenochtend werd ik wakker met wat bruinverlies, wat minimaal was. Overdag hield het minimaal aan. Laat in de avond, kwam er ook wat donkerrood verlies bij kijken. Wat ik nu nog steeds heb. Heb een tampon ingedaan gisterenavond en die wat vanmorgen aardig ''gevuld'' ! Kan dit een bloedding zijn van mijn ei, of is dit een innestellingsbloeding? Mijn temp is trouwens flink gezakt vanmorgen naar 36.6, hij was al een aantal dagen 36.9 achterelkaar.

    Liefs butterfly.
     
  20. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Klopt, het is doorgezet en hoe:( Ik had maandagavond en gister echt het gevoel dat ik leegliep. En ik heb ontzettend last van krampen in mijn rug en buik gehad. Nu is het gelukkig al een stuk minder. Dus dan kan de volgende ronde van start gaan. Ik heb de zwanger worden pillen van Etos de deur uit gedaan en ik ben benieuwd of ik deze ronde weer bruinverlies heb. Ik ben ook begonnen met Tarwekiemolie. Maar deze pillen zijn rond en ik krijg ze niet goed doorgeslikt....
     

Deel Deze Pagina