Bloed, bruine afscheiding, bruinverlies, bloedverlies na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beginneling, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jumde

    jumde Actief lid

    5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ook ik heb altijd 3 of 4 dagen van te voren bruinverlies. Zegt alleen niks over wel of niet zwanger worden. Toen ik zwanger was had ik toch 2 dagen voor nod (ik wist toen nog niet dat ik zwanger was) gewoon het bruinverlies. Op NOD was het echter weg en bleek ik toch zwanger te zijn. Dus het zegt niks he.
    Hou het wel even in de gaten, zeker als je veel eerder dan 3 of 4 dagen voor nod bruin-rood verlies hebt tot aan menstruatie, dus van vlak na je eisprong. Heb ik ook gehad en bleek uit een uitstrijkje dat ik een baarmoedermondinfectie had en dat er daar slijmvlies zat wat er niet hoorde. Niks ernstigs, maar het kan wel het vroege bloeden verklaren (en dan heb ik het over 8 dagen of meer voor nod he).
     
  2. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik ben benieuwd of ik deze ronde weer last heb van bruinverlies. De Zwanger worden pillen van de Etos heb ik de deur uit gedaan. Wel ben ik begonnen met Tarwekiemolie, en dit merk ik echt aan mijn huid! Mijn huid wordt veel gladder. Donderdagavond heb ik mijn eisprong gehad. Op dag 11 al! Jeetje wat heb ik een pijn gehad. Ik wist niet meer hoe ik zitten moest en ik kon niet meer rechtop staan. We hadden vlak hiervoor geknuffeld en de dag ervoor ook, dus ik hoop dat het deze ronde dan eindelijk raak mag zijn!
     
  3. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Hallo nieuwe meiden!

    Hier net (2 dagen na eisprong) rose / rood bloed, best wel wat. Ik word GEK!!!! Weer niet raak deze ronde! Dan na mijn ongi toch maar een uitstrijkje want dit kan niet goed zijn. WEER een maand weg... Kan wel janken. K-lichaam!

    Sorry hoor maar ben er zo klaar mee.

    Jumde, hoe is die infectie bij jou toen weggegaan? Pillenkuur? En hoelang duurde het?
     
  4. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hè meid, wat vervelend zeg! Goed idee om een uitstrijkje te laten maken. De bloedingen beginnen te vroeg volgens mij. Het zou natuurlijk ook een ovulatiebloeding kunnen zijn... maar dan moet ie wel stoppen en niet aanhouden tot aan je menstruatie.
     
  5. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    @Beginneling, wat ontzettend k** dat je al zo snel aan het vloeien bent. Ms idd een goed idee dat uitstrijkje te laten maken. Als er nix wordt gevonden, kun je in elk geval dingen gaan uitsluiten en dat is ms wel geruststellend voor je.
    Om terug te komen op je vraag of er nog andere methoden zijn voor ons: nee dus. Maar dat we nu stoppen met KID is onze eigen keuze, die we eigenlijk noodgedwongen maken. Ik zit er gewoonweg totaal doorheen. Het hele zwanger worden en de continue teleurstellingen die ik er al jaren door heb gehad worden bijna traumatisch voor me. We zouden vorige week maandag met poging 6 gaan beginnen, maar ik zag al vanaf ongi op tegen de inseminaties en de periode daarna met dat stomme bruinverlies en de rollercoaster van emoties en dan uiteindelijk weer ongi worden. Dat weekend ervoor waren we weg en had het heel erg naar m'n zin, maar op zondag zag ik al de hele dag op tegen het naar huis gaan, waar alle ellende weer zou gaan beginnen, dat ik compleet instortte. Ik kan me ook niet voorstellen dat als ik het dan toch zou doorzetten, ik nog zwanger raak, terwijl ik zo slecht in m'n vel zit.
    Vorig jaar, zo'n 4 maanden nadat de 6e ICSI was mislukt, hebben we een keer mogen meemaken dat ik spontaan zwanger raakte, tegen alle verwachtingen van de artsen in, maar dat werd een miskraam.
    Al met al is het de laatste 6 jaar wat betreft zwanger worden alleen maar pijn en teleurstelling geweest en is het nu tijd geworden om het op te geven, voordat ze me kunnen opbergen.
    Ik heb al 2 kids uit een vorige relatie, waarvan ik zwanger werd door de voorbehoedsmiddelen heen. Dat maakt het enerzijds wrang, maar anderzijds ben ik nu ook zo ontzettend dankbaar dat dat destijds is gebeurd, ook al was dat toen ook een ellende.
    Heel veel sterkte en als ik jou was zou ik me echt laten onderzoeken, als er nix wordt gevonden zul je je vast veel minder zorgen maken.
     
  6. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Dag dames, hier ben ik ook weer. We zijn gisteren terug gekomen van een weekje Schotland. Het was echt geweldig en wat was het heerlijk om eens een week niet bezig te zijn met zwanger worden maar gewoon te kunnen genieten van alles. Ik hoop het door te kunnen zetten nu ik weer thuis ben...gaat volgens mij erg moeilijk worden, de eisprong zit er namelijk weer aan te komen.

    @Beginneling, balen dat je nu alweer bruine afscheiding hebt. Ik zou zeker het uitstrijkje laten doen, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten. Maar ik kan mij je frustratie en verdriet helemaal voorstellen. Ik kan mijn lichaam op dat soort momenten ook niet uitstaan...ik vraag me dan altijd af waarom mijn lichaam het gewoon niet kan.

    @Babsie, ik krijg helemaal een rilling van je laatste berichtje. Wat lijkt het me vreselijk moeilijk de beslissing te moeten nemen om ermee te stoppen, ook al weet je dat het op dit moment misschien wel de beste beslissing is. Ik wil je heel veel kracht toewensen en ik hoop dat je jezelf weer terug zal vinden en dat je weer kan gaan genieten van alle andere dingen in je leven...en wie weet, als jij weer beter in je vel zit het misschien wel wil lukken om weer spontaan zwanger te raken. Ik blijf in ieder geval voor je hopen en duimen.
     
  7. Jefo

    Jefo Lid

    22 jun 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Meiden,
    sorry dat ik een tijd niet gereageerd heb. Maar ik probeer het hele zwanger worden verhaal een beetje los te laten. Niet dat we niet bezig zijn, maar het maakt op sommige momenten een emotioneel wrak van mij. En de hele NOD en bloedverlies ervoor beginnen mij geestelijk op te breken. Sinds afgelopen vrijdag weer bloedverlies, terwijl ik pas aankomende donderdag mijn nod heb. Hoe kan je met bijna 2 weken bloedverlies ooit goed zwanger worden. En 2 weken geklooi met tampons etc komt mij ook echt de keel uit...
    2 weken klinkt erg lang, maar mijn menstruatie is ook altijd nog eens een week ofzo.

    In het verleden heb ik dit echt nooit gehad. Ben ik er dan te veel mee bezig, is er wat anders aan de hand. Wanneer ga je naar de huisarts. Die drempel is voor mij erg hoog om te gaan en nog geen jaar bezig. Sturen ze je dan ook niet gewoon weer naar huis, met 'kijk het nog even aan'!

    Sorry voor dit ego bericht, maar zit mij helemaal gek te maken. En weet niet hoe ik hiermee verder moet gaan...
    Ik wil zo graag, maar het lijkt wel of mijn lichaam mij in de steek laat.

    xxx
    een verdrietige, radeloze Jefo
     
  8. Emma 79

    Emma 79 Fanatiek lid

    26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Oh Jefo, wat begrijp ik jouw gevoelens, ik heb ze ook weer iedere maand. Iedere maand weer die teleurstelling als het bruinverlies doorbreekt en weer die gedachte 'waarom wil het bij ons nou niet lukken, kl*te lichaam'.
    Toch zou ik als ik jou was eens een bezoekje aan de huisarts brengen, misschien kan hij/zij je wat gerust stellen door wat onderzoekjes te laten doen. Ik zit nu in de mmm en het geeft mij echt een geruster gevoel nu er steeds meer dingen onderzocht worden die na onderzoek in orde blijken te zijn.

    Sterkte meid, en als je er behoefte aan hebt schrijf hier dan gewoon je verhaal op over hoe je je voelt, hier begrijpen we elkaar...
     
  9. Sandra1987

    Sandra1987 Bekend lid

    28 nov 2008
    588
    0
    16
    hoi meiden,

    Zou me eigen ff voorstellen, ik ben Sandra en heb een dochtertje van 3 jaar... we zijn al een 13 maanden bezig om zwanger te worden en tot op heden nog steeds niks....
    Ik verlies zoals jullie ook altijd bloed tijdens mn cyclus.. zodra de eisprong is geweest verlies ik 3 dagen bloed...... dan een weekje niks en dan bruinverlies tot aan mn ongi...
    Ben hiervoor ook naar de gyn geweest en volgens de gyn kan het geen kwaad.... vind het zelf altijd onprettig dat bloed/bruinverlies..
    Omdat ik nog steeds niet zwanger ben hebben ze bij mij bloedgeprikt en het zaad van mn man getest en alles was goed... heb vervolgens een samenlevingstest gedaan en dat was ook goed... nu gaan ze vrijdag een kijkoperatie doen onder narcose (vind dit zelf wel eng) ze spuiten ook mn eileiders door dus ben benieuwd wat daar uit komt.... hoop dat dit bij jullie niet zover hoeft te komen..

    Groetjes Sandra
     
  10. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Hier nog iemand die altijd vroeg na de eisprong al bruinverlies heeft. Zo ook deze maand. Tot nu toe betekend t altijd dat mijn ongi eraan komt. Ik weet dus niet of t ook zo zal zijn als ik zwanger ben. Ik heb deze ronde zondag 5 juli mijn eisprong gehad en vanaf ongeveer vrijdag 10 juli is het bruinverlies begonnen. Ik ga er dus maar vanuit dat t deze maand helaas weer niet gelukt is.
     
  11. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    He! Hoop nieuwe meiden erbij, het wordt hier nog eens druk. “Fijn” om te weten dat ik niet de enige ben, maar niet fijn dat jullie er ook allemaal last van hebben!


    @ Zwitsal, jeetje wat heb jij vroeg je eisprong gehad zeg! Zou het komen door die tarwekiemolie? Ik heb dat ook 3 maanden gebruikt en mijn huid is sinds dien echt super gaaf (had altijd een onzuivere huid) én m'n haar ging er steeds gezonder uitzien... had echt super veel glans. Omdat het bij mij kwa vruchtbaarheid niets toevoegde ben ik ermee gestopt. Vond het toch wel een gedoe om het iedere dag te nemen en het was ook zoooo vies! Hopen dat het jou wel gaat helpen!!!
    Hou je het nog een beetje “wit” nu? ;) of komt het stomme bruine alweer om de hoek kijken?


    @ Saskia1984, nee een ovu-bloeding is het waarschijnlijk niet. De dokter zegt ook dat dat niet langer dan 2 dagen aan mag houden... dus wat is het wel!? Ik ga het laten onderzoeken, daar straks meer over.

    @ BabsieG, oh meid ik vind het zo erg voor jullie, maar ik kan het maar al te goed begrijpen. Zeker na 6 jaar alleen maar teleurstellingen... killing hoor! Dat houdt een mens niet vol. Je moet ook aan jezelf denken, als jij hier aan onderdoor gaat dan kan je het het beste laten rusten (hoe moeilijk ook). Maar wie weet als je er relaxter onder bent en je voelt je weer goed komt het misschien wel vanzelf. Ik hoop het echt enorm voor jullie. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, je verhaal heeft me ontroerd. Sterkte! Kom je nog wel af en toe eens een kijkje nemen op het forum?


    @ Emma79, lekker zeg een weekje Schotland. Heerlijk je gedachten op 0 kunnen zetten dus. Dat doet een mens goed. Hou dat gevoel vast!! En have fun in jullie ei-benut-dagen!

    @ Sandra1987, jammer dat jij er dus ook al last van hebt! Je hebt een dochtertje van 3 jaar, had je er toen ook last van toen je zwanger probeerde te worden?
    Weet je wel dat je een eisprong hebt? Of hebben ze dat niet gechecked?
    Heftig zeg zo'n kijkoperatie. Hopen dat dat wat gaat helpen!! Heel veel succes en sterkte vrijdag! Laat je weten hoe het is gegaan? En kunnen ze dan ook gelijk zeggen wat er aan de hand is?

    @ Mermaid, jij ook al! Tsja... misschien eerst nog hoop houden dat het een innesteling is? Voor mij werkt dat meestal wel goed op mijn humeur, anders ben ik echt 2 weken lang sjaggie!


    @ Jefo, ik 'hoor/lees' mezelf praten. Kan me je frustraties zoooo goed begrijpen. Zo zat ik er gisteren en eergisteren ook helemaal doorheen.
    En wanneer het tijd is om ervoor naar de HA of Gyn te gaan, dat moet je echt zelf aanvoelen. Als jij vind dat het tijd is moet je die stap zetten. Ook al ben je nog geen jaar bezig, je moet je gevoel volgen...


    … dat heb ik nu gedaan. Ik was er natuurlijk al 2 weken geleden voor bij de HA geweest, die wou een uitstrijkje maken maar ik had het gevoel niet op de juiste plek te zijn bij de huisarts. Heb het idee dat ze me niet begrijpen. Iedere vraag die ik stelde over dit onderwerp zou hij moeten bespreken met een gynaecoloog en naar mij moeten terugkoppelen. Dan ben ik over 10 jaar nog niet zwanger!
    Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en direct naar het ziekenhuis gebeld en een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt. Ik was zwaar zenuwachtig (why?!) en ik dacht dat ik niet zomaar een afspraak zou kunnen maken, maar het ging heel soepel en de mevrouw aan de telefoon was zo aardig. Ik had alleen wel een doorverwijzing van m'n HA nodig, dus die moest ik nog bellen. Hij was in het begin niet echt amused dat ik gelijk naar de gynaecoloog wou, maar na even met hem gesproken te hebben vond hij het een goed idee. Vrijdag de 24ste heb ik de afspraak staan. Ik kan je vertellen; vind het best wel spannend!
    Nu gaf mijn dokter ook aan dat ik geen uitstrijkje hoef te laten maken omdat ze dat in september na mijn MA ook al hebben gedaan en als die uitslag goed was (en dat was het) dan zou er nu ook niets aan de hand kunnen zijn. * opluchting *


    Ben erg benieuwd wat me te wachten staat, maar kan haast niet wachten! Dit is weer een stapje dichter naar het zwanger worden!!


    Hier gaat het bruinverlies gewoon vrolijk door, maar heb me er weer bij neergelegd. Gauw maar ongi worden en beginnen aan m'n nieuwe cyclus met de gynaecoloog achter de hand!

    Het is een heel verhaal geworden zo bij elkaar!!

    Liefs voor jullie!
     
  12. Jefo

    Jefo Lid

    22 jun 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen,

    Beginneling: het is echt om gek van te worden het bruine verlies en het komt op een één of andere manier altijd nog onverwachts en als een klap in mijn gezicht.
    Wat goed dat je het heft in eigen hand hebt genomen. Het is immers je eigen lichaam. Spannend allemaal, het is toch een stap dichterbij...

    Zwitsal, jij gebruikt tarwekiemolie, wat is de werking daarvan? En merk je verschil?

    BabsieG, Wat heftig 6 jaar hopen en teleurstellingen. En wat moeilijk om nu toch dit hoofdstuk af te sluiten. Ik vind nog geen jaar al slopend, laat staan 6jaar. Meid heel veel sterkte. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen/schrijven. Leef met je mee!

    Alle nieuwe: welkom!!! leuk dat jullie meekomen schrijven.

    Emma79, heerlijk een weekje rust en even gewoon genieten. Kon je dat in het 'gewone' dagelijkse leven maar vast houden he.

    Nou bij mijn is de menstruatie echt doorgebroken, met krampen met al. Deze ronde weer niet raak, maar het geeft wel rust, voor even. Denk dat ik toch maar eens met de dokter ga bellen, al is alleen voor mij eigen gevoel. Het onderwerp is er ook constant bij vriendinnen. Erg moeilijk. Toch nu toe hou ik mij maar afzijdig en laat onze wens een beetje in het midden. Maar dat wordt steeds moeilijker, omdat het emotioneel best zwaar is. En krijg steeds meer de neiging om het toch maar te vertellen. Wat is dit moeilijk allemaal zeg. Wel / geen dokter, wel / niet vertellen... En wie vertel je het wel en wie niet??? Maar alle vragen. Soms lijkt het wel op ons voorhoofd geschreven. Ook van mijn man. zo vaak wordt er de laatste tijd gevraagd, wanneer het bij ons tijd is. ze moesten eens weten... Maar wat kunnen die vragen pijn doen...

    groetjes
    Jefo
     
  13. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Nou mijn bruinverlies wordt langzaamaan steeds wat meer en donkerder, dus ik weet wel weer hoe laat t is :(. Heb nu ook een inlegkruisje in.

    Vind het wel prettig om te lezen dat er meer meiden zijn die dit hebben, want ik dacht al dat t abnormaal was ofzo. Maar dat blijkt gelukkig dus mee te vallen.
     
  14. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    @Beginneling: ja ik vond dag 11 ook vroeg, maar ik heb mijn eisprong wel vaker vroeg, maar meestal rond dag 12/13. Het was ook een hele heftige dit keer, dus ik hoop dat het ergens goed voor is. Nog geen gekleurde afscheiding gezien. Het is nog gewoon wit/doorzichtig.

    Goed dat je nu doorgaat naar de gyn! Ik ben benieuwd wat hij zegt over het bruinverlies. Wel balen hoor dat je het zo vroeg al hebt.


    @Jefo: dit is inderdaad mijn eerste ronde met Tarwekiemolie (kruidvat). Ik slik er 2 per dag, maar officieel moet je er 3 slikken, maar dat vind ik wel veel. Het schijnt dat dit helpt bij de innestelling. Ik hoor wel van meiden die aan IVF doen dat zij dit slikken om de innestelling te bevorderen. Daarnaast heb ik veel last van pukkeltjes op mijn armen en ik merk dat dit al een stuk minder is. Dus het is in iedergeval ergens goed voor.


    @Mermaid: balen dat het bruinverlies erger wordt:(


    Hier nog geen bruinverlies, maar ik zit pas op dag 17 van mijn cyclus, over 8 dagen is mijn nod volgens de ticker dus misschien dat het nog gaat komen. We hopen natuurlijk van niet;)
     
  15. Sandra1987

    Sandra1987 Bekend lid

    28 nov 2008
    588
    0
    16
    Hoi beginneling,

    Ik moest 2 weken gelden 3 keer naar de gyn geweest om te kijken hoe groot mn ei was en had toen ook een samenlevingstest... een week later bloedprikken, dit was allemaal goed...dus nu moet ik morgen bellen hoelaat ik er vrijdag moet zijn voor de kijkoperatie..ik krijg gelijk de uitslag te horen als ik uit mn narcose ben ontwaakt.
    Toen ik zwanger raakte van mn dochter waren we er niet mee bezig...slikte gewoon de pil...was ook gewoon 3 maanden lang ongesteld. Had heel veel last van mn maag en de dokter dacht dat ik een maagzweer had en gaf mn medicijnen en het ging niet over dus moest ik bloedprikken en ja hoor nog steeds een maagzweer dus de het werd verhoogd de medicijnen.. totdat ik een keer niet ongesteld werd dus ik een zwangerschapstest gedaan en die gaf negatief aan dus ik dacht gelukkig dat is het niet... bleef nog veel last hebben van mn maag, ben toen naar een andere dokter geweest en die ging mn buik voelen en die zei ik denk dat je zwanger bent,daar een test gedaan en ja hoor positief... moest gelijk naar de verloskundige en daar bleek dat ik al 21 weken zwanger was..... nu ben ik dan al 13 maanden bezig met een 2e en gelijk naar het stoppen van de pil begon ik rood/bruin bloed te verliezen... zodra de eisprong is geweest 3 dagen lang rood bloedverlies en dan een week later bruinverlies totdat ik ongi ben....baal ervan want dan weet ik ook dat ik niet zwanger ben..

    Hoelang ben jij al bezig??

    Groetjes Sandra
     
  16. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    oh oh zojuist na de grote boodschap helder bloedverlies. Het was wat lichter roze omdat het gemengd was met vocht. Toch ben ik nog een beetje positief omdat ik normaal echt bruinverlies heb en dit is echt bloed. Dus het kan zijn dat dit van een geknapt adertje is ofzo....
     
  17. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    @Beginneling, Emma en Jefo, tnx voor jullie lieve berichtjes. Beginneling, heel veel sterkte en succes bij de gyn. Echt goed van je dat je de stap hebt genomen!

    Ik zal voorlopig niet meer meeschrijven hier. Wil me namelijk op iets anders richten als op mn cyclus (als dat lukt ;)).

    Verder wens ik iedereen hier sterkte met de perikelen. Ik hoop dat jullie allemaal heel gauw zwanger worden!
     
  18. Jefo

    Jefo Lid

    22 jun 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mermaid, balen dat het erger wordt, het bloedverlies.

    @zwitsal, voor jou erg spannend, ik duim voor je!

    @sandra, En hoe laat moet je er vrijdag zijn voor de kijkoperatie? Is dat een dag opname? Spannend

    @BabsieG, heel begrijpelijk dat je afstand wil nemen. Heel veel sterkte en ik hoop dat je alles een plekje kan geven...

    @all, ik ga denk ik toch maar de huisarts bellen. één afspraak en een gesprek kan natuurlijk nooit kwaad. En ach, van daaruit zien we het wel weer.
     
  19. Sandra1987

    Sandra1987 Bekend lid

    28 nov 2008
    588
    0
    16
    Hoi Jefo,

    IK moet om half 1 in het ziekenhuis zijn en het duurt ongeveer een half uur tot 3 kwatier... Als het goed is mag ik 's avonds weer naar huis en ik krijg dan ook de uitslag te horen:)

    Groetjes Sandra
     
  20. Beginneling

    Beginneling Actief lid

    25 apr 2008
    480
    0
    0
    Even een snel berichtje van mij. Veel succes Sandra!! Hoop dat je er niet veel last van hebt en dat je een geruststellende uitslag krijgt!
     

Deel Deze Pagina