cyclussen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mieks, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

    mieks Fanatiek lid

    11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hallo

    Ik ben een nieuweling hier op het forum. Mijn vriend en ik hebben besloten om volgende maand te stoppen met de pil omdat we heel graag een kindje willen.
    4 Jaar geleden heb ik met mijn ex ook een kinderwens gehad alleen na een jaar proberen (en vooral veel onregelmatige menstruaties) lukte het niet en kregen we zoveel ruzie tussen ons dat ik terug aan de pil ging en de relatie ook uiteindelijk uit ging. Gelukkig heb ik nu de ware wel gevonden ;)

    Nu vind ik het best eng, omdat het toen niet wilde lukken of het nu wel gaat lukken. Mijn ex heeft inmiddels een kind dus aan hem lag het waarschijnlijk niet ;)

    Omdat ik nog niet zo thuis ben in alle afkortingen hier op het forum maar ook in het hele zwangerschaps gebeuren heb ik dus een vraag; vanaf wanneer begin ik te tellen in mijn cyclus? Is dat vanaf de eerste dag van mijn menstruatie? En tot wanneer tel ik dan door? Tot de eerste dag van de volgende menstruatie?:(
     
  2. Flippo123

    Flippo123 Niet meer actief

    Vanaf de 1e dag van je menstruatie begint je cyclus, dat is dus CD1 (cyclusdag 1).
    Je laatste dag van je cyclus is de 1e dag van je menstruatie.
    Je hebt het dus helemaal goed :)

    Het kan goed zijn omdat je nu net gestopt bent met de pil dat je nog moet "ontpillen" daarbij horen verschillende klachten die lijken op een zwangerschap, ook kan je cyclus in het begin nog erg lang zijn en onregelmatig.

    Het kan bij je ex en jou zijn geweest dat het aan jou lag, aan hem lag (dat hij nu gewoon mazzel heeft) en het kane en combi zijn tussen jullie beide...

    Ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten op een mooi wonder in ieder geval :) Suc6!
     
  3. Bjanc

    Bjanc Fanatiek lid

    8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    klopt,

    misschien heeft toen de tijd de stress om en kind t verwekken er ook wel voor gezorgt dat het niet goed lukte!! Hoor je wel vaker!

    Voor nu, gewoon lekker klussen, je cyclus leren kennen, en genieten van elkaar en samen fantaseren.

    Hier op het forum kun je lekker kletsen en al je onzekerheden bespreekbaar maken! Gewoon doen he!
     
  4. mieks

    mieks Fanatiek lid

    11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reactie :)

    Het is maar goed dat het toen niet gelukt is, gezien het feit dat we nog geen jaar later uit elkaar gingen. Inderdaad zal het misschien aan meer dingen gelegen hebben maar het maakt je nu wel een beetje onzeker.

    Vandaag begin ik met de laatste pilstrip en dan kan ie eindelijk in de vuilnisbak :D kan niet wachten!
     
  5. Theebeeb

    Theebeeb Niet meer actief

    Dames ik heb even een dom vraagje.
    Ik zit even te lezen over het tellen van de cyclussen en ik twijfel of ik wel goed tel.

    De eerste dag van de menstruatie is de eerste cyclusdag.
    De dag " voor" de nieuwe menstruatie is de laatste cyclusdag toch?
    Of telt de eerste dag van je nieuwe menstruatie als laatste dag van je cyclus?

    Ppff snappen jullie het nog?
     
  6. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    MiekS2 @ Meis heel veel succes met zwanger worden.
    De meiden hebben het je al keurig uit gelegt.
    Kan ik alleen maar aan toe voegen , geniet van elkaar en geniet van de dingen om je heen.

    Thee@ De dag dat je ongi word is idd je eerste dag , voor je volgen de ongi reken je daar ook naar.
    Mijn eerste dag was 18 augustus , dus nu vrijdag of ergens in het weekend word ik weer ongi.
     
  7. Loving

    Loving Bekend lid

    24 apr 2008
    904
    0
    16
    Het kan ook dat jullie beiden gewoon vruchtbaar waren, maar het gewoon geen zwangerschap werd. Je zei dat je nogal onregelmatige cyclussen had, dus misschien heb je gewoon verkeerd geklust toen. Gebruikte je toen iets van ovutesten? Of lette je op je afscheiding/cervixslijm?

    Misschien weet je dit al: 14 dagen vóór je menstruatie heb je je eisprong (=vruchtbaarste moment).

    Zo kun je het ook berekenen (maar is pas handig als je cyclussen een beetje op orde zijn):

    Biologische klok - Predictor

    Ik hoop dat je snel een beebje mag verwachten.
     
  8. mieks

    mieks Fanatiek lid

    11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Nee ik ben toen helemaal niet bezig geweest met ovutesten of temperaturen en dergelijk.. Eisprong heb ik bij mijn weten ook nooit kunnen voelen. Ik lees veel verhalen van meiden die ook een flinke tijd na de pil niet ongesteld worden. Als ik het me nog goed herinner (het is al weer 4 jaar terug) werd ik dat wel gelijk, maar leek het wel of de cyclussen steeds langer werden.. op een gegeven moment ook gewoon 2 of 3 maanden niks meer, maar ook geen posi test. :(

    Ik wil nu nog niet gelijk met temp lijstjes gaan werken enzo, eerst maar is zien of mn menstruatie vanzelf op gang gaat komen en hoeveel dagen er tussen gaan zitten. Zien of het vanzelf wil lukken ;). Ik weet er inmiddels wat meer over, en dit forum is ook erg handig (en gezellig :D) om meer weetjes op te doen. Ik lees ook over die Etos zwanger worden pillen... de één raad het aan en de ander vind het niks. Wat ik wel weet is dat ik met folumzuur moet beginnen als ik over 3 weken met de pil stop, maar ik las ook ergens dat je extra vitamine D moet hebben?? Die zit bij zo'n potje foliumzuur er toch niet bij? Wat gebruiken jullie?:)
     
  9. Krullebos

    Krullebos Actief lid

    31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Ik gebruik de Etos pillen. Heb ze van een vriendin gekregen die ze over had. Vind het wel lastig dat je ze 2x per dag móet slikken. Ze helpen voor een regelmatige cyclus, je krijgt extra vitamines en foluimzuur binnen. Foliumzuur móet je volgens mij vanaf 4 weken voor bevruchting slikken. Alvast mee beginnen is handig....
     

Deel Deze Pagina