Bloedverlies na IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MissQ, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    14 mei heb ik een punctie gehad, 17 mei de terug plaatsing. 29 mei een hele lichte thuistest, die steeds iets donkerder wordt. 31 mei een positieve test gehad in het ziekenhuis. Daar vertelde ze dat er kans is op bloedverlies en dat ik me hierover geen zorgen hoef te maken. 1 juni in de middag een klein beetje donker rood bloed verloren. Helaas toen niet gebeld met het ziekenhuis want ik weet niet meer waardoor de bloeding veroorzaakt kan worden (ze heeft het wel gezegd, maar ben het helemaal kwijt). Gisterenavond geen bloedverlies meer tot nu. Ik verlies een beetje helder rood bloed met een enkel stolseltje erbij. Kan dit ook bij de "normale" bloeding horen of moet ik echt rekening gaan houden dat het mis aan het gaan is? Vanmorgen mijn thuistest was veel donkerder dan die van dinsdag. Is het mogelijk dat je HCG nog stijgs ondanks dat je een miskraam aan het krijgen bent? Of moet ik proberen ondanks dit nog positief te blijven.

    Sorrie voor mijn vele vragen. Ik kan op zijn vroegst mijn verpleegkundige maandag weer bereiken...

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
     
  2. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Volgens mij kun je ook bloed verliezen omdat de baarmoedermond tijdens een zwangerschap extra doorbloed is.

    Helaas wil een positieve zwangerschapstest niet zeggen dat je geen miskraam krijgt, maar zolang je nog geen buikpijn en krampen hebt is dat een goed teken. Je verliest ook maar een beetje bloed zeg je, dus dat is positief. De stolseltjes zijn minder.

    Kun je niet met de huisarts/ziekenhuis bellen? Er is toch altijd wel een nummer voor noodgevallen? En ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Misschien dat zij je nog verder advies kunnen geven.
     
  3. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Het klopt wat Aislyn schrijft over de baarmoedermond.,

    Echter had ik ook een donker wordende test, licht bloedverlies wat uiteindelijk heftiger werd en helaas een MK.,

    Het hoeft niks te betekenen, en ik ben geen dokter, maar mijn ervaring is helaas niet goed :(.
     
  4. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Helaas denk ik dat het over is. Ik ben net een hele sliert donker rood slijm verloren waarin een klein dingetje zat van een andere substantie, een soort vliesje. Hieruit kwam een geel doorzichtig bolletje. Zou dit mijn embriootje kunnen zijn? Ik heb al gegoogled maar kon het niet vinden. Vandaag zou ik 4 weken en 5 dagen zwanger zijn.
     
  5. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Mijn arts zegt: een embryo van dat formaat kan je nog niet met het blote oog zien, dat is zo klein.

    Maar zelf ben ik ook van mening dat ik het had gezien, nadat ik persweeën op de wc had. Ja, echt waar! Met 5 weken persweeën op de wc, heftige rugkrampen, vreselijk! Heb echt gejankt van de pijn toen (heb altijd vele pijn bij een menstratie hoor, maar dit was verschrikkelijk).

    Dus ja, m.i. kan het best, volgens mijn artsen kan het weer niet....

    Wat onzettend *** meissie, wou dat het anders was geweest :(. Heel veel sterkte
     
  6. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Bij de terugplaatsing zijn ze 0,1 mm. Ik heb geen idee hoe snel een emmie groeit de eerste week....

    Wat jij schrijft over de pijn heb ik totaal niet. Zelfs niet het idee dat ik ongi ben geworden, snap er niets van.
     
  7. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Bij mij ging het ook totaal vreemd, want de eerste week had ik soms wat bruin, helderrood bloedverlies. De test was toen nog vrij licht, maar wel positief.

    Uiteindelijk zette mijn menstruatie door, fiks met 5 dagen bloed, maar helaas bleef mijn zwangerschapstest dikker en dikker wordt qua kleur.

    Uiteindelijk weer naar het zkh, bloedprikken en mijn HCG was 22, terwijl ik een knaltest had! 2 dagen later begonnen die hevige krampen, mijn lichaam was al bezig om een miskraam op te wekken (gelukkig, anders had het opgewekt moeten worden).

    En het kan best dat hij 0.1 mm is, maar dat is echt uberklein, niet met het blote oog te zien. Ze zien de eerste 5 weken ook niets meer als verdikt bms, ze zien nog geen kindje of wat dan ook zitten.

    Ben het met je eens hoor, heb het zelf ook gezien, weet het zeker! Werd voor gek verklaard @ forum, maar had iets hards in mijn handen en een lange sliert, exact wat jij verklaard!

    Ik hoop alsnog dat het goed zit, maar zoals jij het nu hebt, zo begon het bij mij ook. Neemt niet weg dat het bij jou natuurlijk niet zo hoeft te beginnen en je gewoon nog zwanger bent :).... Dat hoop ik heellllll erg voor je!!
     
  8. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik zou het zo rot voor je vinden als het inderdaad je emmie is. Maar zo'n hele sliert slijm verliezen klinkt inderdaad niet goed. Sterkte in ieder geval.
     
  9. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    En vaak is het zo dat je HCG nog stijgende is, maar het embryo al gestopt is met groeien... In mijn geval was dat zo, maar er zat nog een eigenwijs celletje dat HCG afgaf, waardoor mijn testen donkerder en donkerder werden, heel frapant.
     
  10. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Op aanraden van manlief heb ik toch het spoednummer van het ziekenhuis gebeld en de verloskundige uitgelegd wat er aan de hand is. Ze heeft intern overlegt en het kan nog alle kanten op zei ze. Het is helaas nog te vroeg om met een echo iets te kunnen zien. Als ik erg bloedverlies krijg of erge buikpijn moet ik terug bellen. Het stomme is, dat ik nog steeds geen buikpijn of ongi gevoel heb....... Ik bloed nu ook haast niet meer, kleur van het bloed is roze aan het worden.
     
  11. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Alle hoop is dus nog niet verloren. Ik zal voor je duimen, hopelijk blijft het hierbij en gaat het de rest van je zwangerschap goed!!
     
  12. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Dank je wel meid. Het is alleen erg moeilijk om de hoop er nog in te houden nu..
     
  13. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik heb geen idee wat het is meis maar duim me een ongeluk dat het blijft zitten.
    Ik ken iemand die verloor ook bloed en moet nu bijna bevallen !
    Hou moet meis.

    Ik hoop dat ik je gauw goed kan feliciteren! doe het nog even niet.
    Dikke knuf van mij.
     
  14. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Dank je wel Marnat! Lief dat je hier een berichtje zet.

    Ik duim voor jou ook dat het snel raak mag zijn lieverd :)
     
  15. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Mijn vriendinnetje heeft 9 maanden lang haar "menstruatie" elke maand gehad. Heel vreemd, geen buikpijn, maar wel bloeden.

    Inmiddels is haar zoontje bijna 4 jaar! Ken ook iemand van het forum hier, die zo nu en dan wat bloed, meerdere zelfs.

    Ik had zelf de eerste dagen ook geen buikpijn, maar ben het met het zkh eens! Ik duim keihard voor je door!!! Hoop zo dat het goed zit :D.
     
  16. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik vind die slijmdraad zo raar....
     
  17. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Ja, dat snap ik meis.... Maarje kan niet meer doen als afwachten :(. Je kan wel vragen of ze bloedprikken, om te kijken of je HCG stijgt of daalt...
    Maar ja, wil je jezelf die stress aandoen?
     
  18. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik zit nu ook in de stress, dus ik weet niet of het zo;n verschil uitmaakt. Ik kan trouwens maandag pas iemand te pakken krijgen in het ziekenhuis. Heb net gebeld, maar krijg een bandje dat ze afwezig zijn. We zullen gewoon weer geduld moeten hebben.
     
  19. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    He jakkes, dat is dan wel weer balen meid! Welk ziekenhuis zit je?

    Snap echt wel dat je nu ook in stress zit! Had dat zelf ook, toen mijn testen donkerder werden ging ik weer hoop koesteren, aar mijn gevoel zei genoeg.

    Probeer rustig te blijven meis.... Je gebruikt geen Utrogestan o.i.d.?
     
  20. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik heb Utro gebruikt tot en met afgelopen zondagochtend. In het ziekenhuis hadden ze ons afgelopen dinsdag gezegd dat bloedverlies mogelijk is. We zijn alleen vergeten waarom dat kon. Maar dat slijm zit me gewoon niet lekker. Als het alleen bloed was kon ik me er nog wel bij neerleggen. Ik zit in Den Bosch in het ziekenhuis.

    Maar waarom de vraag over de Utro?
     

Deel Deze Pagina