Bloedverlies na IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MissQ, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Als je stopt met Utro kan je dus een ontrekkingsbloeding krijgen ;). Zelf moest ik na een verse TP (dus echt na punctie) ruim 12 weken doorgaan met de UTro, als ik zwanger was dan.

    Juist omdat je lichaam het progesteron nog niet goed op pijl kan houden, omdat ze de follikelblaasjes hebben gesloopt.

    Tsjah, ik kan wel mijn ervaring gaan opscrhijven, maar daar wordt je niet vrolijk van. Snap dat het slijm niet fijn is meis.... Ik hoop heel erg dat je toch een beetje geniet van je weekend en een beetje hoop houdt!
     
  2. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Zou dat een ontrekkingsbloeding kunnen zijn? Ik bedoel, MET dat slijm en dat rare propje erin? Ze hebben verteld dat de follikels die ze aanprikken zich weer met vocht zouden vullen, zou dat het ook kunnen zijn?? Ik heb ook een verse terug geplaatst gekregen, echter zeiden ze tegen mij dat ik max 15 dagen na punctie de Utro bollen moest gebruiken.
     
  3. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Ja, nederlandse ziekenhuizen reageren vaker zo. Menig mens was dan ook verbaasd, dat ik tot de 12 weken moest doorgaan. Toevallig loop ik wel @ ziekenhuis in Nederland (UMCU).

    Maartje84 kan heel goed uitleggen wat ik bedoel met progesteron, utrogestan, follikels en punctie.

    Tsjah, het kan een ontrekkingsbloeding zijn, maar ook dat is niet goed natuurlijk. Want dan stoot je bms af en daar zit je ukkie in. Het kan ook gewoon je bm mond zijn die uber gevoelig is.

    Ik zou je heeeuuulll graag willen helpen, maar ben geen arts. Maar wil wel naar je luisteren hoor, dus als je ff in een dip zit of niet weet hoe jee rdoorheen moet, pb me dan maar!! Snap je angst, onzekerheid en frustratie enorm!
     
  4. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Je bent lief Babii, dank je! Ik het net toch nog een keer met dat spoed nummer gebeld. Kreeg dezelfde verloskundige aan de lijn als gisteren, hoefde dus niet weer heel mijn verhaal te doen. Ik gaf aan dat het bloedverlies weer is begonnen en dat ik heel graag middels een bloedtest mijn HCG gemeten zou willen hebben. Ze heeft me doorverbonden met een verpleegkundige (denk ik....) en heb met haar overlegt. Ze wil best een echo doen, maar het kan zijn dat er niets te zien is in mijn baarmoeder. Dat kan betekenen dat het of nog te vroeg is, of toch afgezet is, of een bbz is. Hoewel dat laatste gepaard zou moeten gaan met buikpijn. Ik heb uitgelegd dat ik dat propje uit het slijm heb gehaald om te bekijken. Ze vertelde dat een vruchtzakje met deze termijn van de zwangerschap eigenlijk nog niet te zien is (das in ieder geval al een kleine geruststelling). En het mogelijk was dat je in de zwangerschap en zeker onder invloed van de hormonen van de IVF behandeling ander slijm produceerd. Ik heb aangegeven dat ik er erg veel stress van ondervind en ik maandag pas iemand van de IVF poli te pakken kan krijgen. Ik mag om 16:00 uur langs komen. Ze wil dan een echo gaan doen en het propje bekijken. Hopelijk is er iets op te zien.
     
  5. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Heel goed meid! Soms meot je gewoon je gevoel volgen en wat doordrammen bij de artsen!

    Bij mij was er alleen een verdund bms te zien, die inmiddels alweer 3 mm was. Dit hield in dat de MK ging doorzetten, ondanks mijn HCG.

    Wat betreft het vruchtzakje, dat bedoelde ik dus al te vertellen hihi. Mijn artsen verklaarde me ook voor gek, maar ja... Wat was het dan?

    Heel veel succes, laat je even weten hoe of wat?
     
  6. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Tuurlijk laat ik straks weten wat eruit is gekomen, jullie leven zo met me mee!
     
  7. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Heel veel succes meid!

    Ik ga even mijn kind ophalen (in het IVF laboratorium).
     
  8. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    LOL !!! Heel veel succes Babii! Ik duim voor je :D
     
  9. alexandra80

    alexandra80 Fanatiek lid

    19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Wat een ellende missq :(
    Helaas klinkt jouw verhaal mij erg bekend in de oren.
    Heb exact hetzelfde meegemaakt bij mijn vmk vorig jaar.
    En wat ik verloor was exact hetzelfde als jij omschrijft met zon bolletje.
    Ook tegen mij zei de arts dat het te klein was om te zien. Maar ik weet bijna zeker dat dat iets was van het vruchtje voor dat ik het verloor had ik hele erge pijn als in weeen en dat was meteen weg zodra ik dat kwijt was.
    Fijn dat je vanmiddag kpmen mag.
    Mijn verhaal is niet wat je wilt horen denk ik maar toch je vroeg naar een ervaring
    Heel veel sterkte en succes
     
  10. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hoi MissQ, je zal zo wel naar de verpleegkundige gaan, ik hoop dat ze je in ieder geval kunnen vertellen welke kant het op gaat. Hoe dan ook is het beter om het te weten. Ik duim voor je.
     
  11. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen

    Groot kans dat Marnat mij bedoeld.

    Na mijn positieve test begon ik dagen erna ietste bloeden, dit werd met de dag erger en het hield niet weer op, ik moest maandverbanden dragen leek gewoon op menstrueren. Ik de fertiliteitartsen steeds gebeld, bloed laten prikken. Hcg waarden waren goed voor de duur van mijn zwangerschap op dat moment. Ik kon nog geen echo krijgen was toch nog niets te zien. Ze wensten me heel veel sterkte en moest rekening houden met een mk. En ik moest 1 1/2 week wachten op een echo.
    Ook ik had er steeds stolseltjes bij en draadachtig weefsel. Ik was er klaar mee, ik had een mk,
    ik wilde ook helemaal niet meer voor die echo, wilde niet weer naar een lege baarmoeder kijken. Was flink depri.
    Moest wel komen want als ik wel een mk had gehad moesten ze kijken of mijn baarmoeder wel goed schoon was ivm ontstekingen.
    Tijdens de echo keek ik andere kant op, hoefde het niet te zien. Zegt de ivf arts ineens, kijk eens wat een mooi kloppend hartje:$
    Huh!!!!!!! Tranen van geluk.

    Ik vroeg de arts waar dat bloedverlies nu vandaan kwam, was het een menstruatie.
    Wat mijn arts toen vertelde is dat ze dat niet dacht.
    Maar dat ze vaker zien dat meiden in de ivf icsi traject vaker bloedingen hebben als doorgaans zwangere vrouwen.
    De artsen hebben een vermoeden dat dit oa door oa het toedienen van hormonen ed van invloed is.
    Er wordt zo aan je lijf gesleuteld om je voor te bereiden op de zwangerschap.

    Voor het zelfde geld draait het wel uit op een miskraam, maar ik hoop dat jullie frummeltje er nog zit net zoals die van ons.
    Heel veel sterkte, ik weet hoe zwaar het is om te wachten. Hoop voor je dat het goed uitpakt;)
     
  12. Char1983

    Char1983 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat een bijzonder verhaal mariska!
     
  13. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Ben erg benieuwd hoe het is gegaan!!!
     
  14. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    Tja, was echt een vreselijke tijd, die onzekerheid. Eindelijk na 3 jaar een positest in handen en dan draait het uit op een mk waar eigenlijk helemaal geen sprake van was.

    Ik lees in jouw onderschrift dat het bij jullie slecht heeft uitgepakt. Mk's in de mmm zou niet mogen, maar ja.
    Ik hoop dat dit toppertje wel lekker blijft plakken. Succes in de wachtweken;)
     
  15. Char1983

    Char1983 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant

    Bedankt is lief van je!

    p.s ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is!
     
  16. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Mariska, wat een mooi verhaal, dat geeft me weer een beetje moed!

    Even snel een berichtje van mij (ik heb mijn opa en oma op de BBQ, dus heb niet lang de tijd!).

    Ze hebben een echo gemaakt en mijn baarmoederslijmvlies zat op 8 mm en ze zag (als we van het aller positiefste uitgingen) een piepklein donker plekje, wat heel misschien het vruchtzakje kon zijn. Afgaande op het bloedverlies kon het nog allebei de kanten opgaan, afgaande op het baarmoederslijm zag het er nog goed uit. Ik heb geen bloedtest laten doen, ben een heel klein beetje gerustgesteld. Hetgeen ik verloren ben, was in ieder geval veel te groot voor een vruchtzakje, wat het wel was kon ze niet met zekerheid zeggen. Maandag bel ik mijn eigen verpleegkundige en leg ik haar het verhaal voor. Bedankt voor jullie steun meiden!
     
  17. Char1983

    Char1983 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Owww lieverd ik hoop zo dat het niets was en je kleintje er gewoon nog zit!!!

    Gelukkig ben je een beetje rustig gesteld! Op naar maandag!

    *duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*
     
  18. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Heel goed!!! Bij mij was mijn bms al terug naar 3 mm, dus ben zeer positief meid!

    Heb je er toevallig 2 laten terugplaatsen? Want ken ook iemand die zwanger was van een twin, 1 ging fout en ze had bloedverlies. Ze dacht dat het over was en nu heeft ze een jochie erbij!!

    Ik ben blijjjjjjj voor je :D!!
     
  19. MissQ

    MissQ Fanatiek lid

    3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Er is er eentje terug geplaatst. Weet jij misschien hoe dik het baarmoederslijm is op het moment van terug plaatsing? Ik dacht dat het toen 12 mm was ofzo. Snap er niets van dat het nu dan "maar" 8 mm is....

    Vanmorgen een test gedaan, maar die is minder positief dan die van 2 juni. Die van 2 juni is wel ingedroogd, maar zie het verschil :(
     
  20. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Het baarmoederslijmvlies verschilt per vrouw, per cyclus en per terugplaatsing.

    Daar weet ik helaas alles van, want ik ben juist degene die altijd een flinterdun baarmoederslijmvlies heeft gehad. Er zijn tijden geweest dat hij bij mij niet meer als 1 á 2 mm werd.

    Inmiddels werd hij 5 mm, en nu na de miskraam is hij 7 mm geworden. Na de Pregnyl (HCG) wordt hij nog iets dikker, 1 mm ongeveer, dus bij mij zal ie nu op 8 mm zitten. Ze houden het liefst 7 mm of dikker aan bij een TP, maar vanaf 5 mm kan je al zwanger worden ermee :).

    Als je bms ten tijden van de TP 12 mm was en nu 8 mm, dan betekend het dat ie aan het afnemen is, wat in feite logisch is door het bloedverlies. Bloedverlies is vaak je bms. Dit kan komen door een vmk is mij verteld, maar dat hoeft natuurlijk niet he ;) (ik hoop van niet) alleen was dat bij mij dus wel het geval.

    Bij mij was hij vorige maand 7 mm bij TP en 3 mm toen we erachter kwamen dat het niet goed zat.

    Ik zie inderdaad dat je test echt lichter wordt, dat betekend dat je HCG afneemt, maar het kan natuurlijk ook zijn doordat je veel drinkt, een prille zwangerschap hebt e.d. (hcg kan dan wat wisselen, mijn arts vertrouwd alleen de bloedtest, want die kan de beste duidelijkheid geven :D).

    Ben geen arts en zou je graag willen helpen.... Probeer wat vertrouwen te hebben, want nu maak je jezelf gek met testen (wat ik overigens ook zou doen hoor).

    Dikke knuffel!
     

Deel Deze Pagina