Bloedverlies na keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Baby2onderweg, 3 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    5 weken geleden ben ik bevallen met een keizersnede. Mijn herstel ging heel vlot en ik bloedde weinig. Na 3 weken leek het zo goed als gestopt. Automatisch ging ik meer doen, ik bloedde niet meer, voelde me goed.. Heb ook nog een zoontje rondlopen van 2 jaar en daar had ik mijn handen ook flink vol aan. Meneer is groot en weegt 17 kilo, maar heb hem in bepaalde situaties wel moeten tillen afgelopen week. Al doe ik dat echt nog zo min mogelijk.

    Nu is het zo dat het lijkt alsof ik ongesteld ben geworden. Ik ben vanaf gisteren weer (flink) aan het bloeden en zag net ook (niet hele grote) stolsels. Ik heb geen buikpijn, wel af en toe een zeurderig gevoel in mijn buik wat ik ook altijd had als ik ongesteld was. Maar ik geef borstvoeding en 5 weken na die tijd lijkt een ongesteldheid me haast onmogelijk.

    Zijn er mensen die iets soort gelijks hebben mee gemaakt? Het lijkt mij dat als er echt iets mis is ik wel buikpijn zou hebben of hoeft dit niet altijd?
     
  2. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Ik was de vorige keer 4 week na de bevalling alweer ongesteld en direct weer regelmatig. Heb 8,5 maand borstvoeding gegeven. Dus het kan prima.
     
    Baby2onderweg vindt dit leuk.
  3. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.245
    113
    Bij de eerste was ik ook 5 weken na de bevalling gewoon weer ongesteld ondanks volledige borstvoeding op verzoek, ook ‘s nachts. Heb een jaar borstvoeding gegeven, maar toch vanaf die 5 weken weer elke maand ongesteld.
    Bij de 2e weer borstvoeding op verzoek, maar pas na 9 maanden weer ongesteld en ook meteen weer regelmatig.
     
    Baby2onderweg vindt dit leuk.
  4. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Oh, dank dames! Dit stelt me heel erg gerust :) In de loop van de dag ben ik wel meer stolsels verloren maar dat kan natuurlijk ook samen gaan met de eerste menstruatie. Na de bevalling van mijn zoontje gaf ik 3 maanden borstvoeding maar duurde het zeker een half jaar tot de eerste ongesteldheid. Ik heb ergens volgende week mijn nacontrole van de keizersnede dus mocht ik er geen pijn bij krijgen kijk ik het wel even aan tot die tijd.
     
  5. Mikun

    Mikun Bekend lid

    25 aug 2015
    691
    382
    63
    Ik ben ook 5 weken geleden bevallen via keizersnede. Ook bij mij stopte het bloedverlies na 3 weken en is de laatste paar dagen weer begonnen, maar het is heel weinig. Had vanochtend wel een zeurige buik. Ben ook benieuwd wat het kan zijn. Ongesteld met zo weinig bloed lijkt mij niet.
     
  6. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Ik was na mn keizersnedes ook na 2 weken na het stoppen van het bloedverlies weer ongesteld. Was beide keren rond 7/8 weken.
     

Deel Deze Pagina