bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sazzy, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sazzy

    Sazzy Lid

    22 mrt 2008
    29
    0
    0
    Ik ben nu 13 weken zwanger en ik heb vanacht (weer) een bloeding gehad. Alleen dit keer kwamen er :oops: een soort van stolsels mee. Ik heb geen echte buikkrampen gehad, wel wat buikpijn maar niet ondragelijk. Betekent dit dat ik een miskraam krijg?
    Moet ik hiervoor mijn verloskundige op het 'voor dringende vragen nummer' bellen?
    Ik word hier zo onzeker van!

    Alvast bedankt.
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sazzy,

    heb je je termijnecho al gehad? Het ligt een beetje aan de hoeveelheid bloedverlies. Als het nu weer is opgehouden zou ik gewoon even naar de praktijk bellen. Als die niet bereikbaar is vandaag kun je het afwachten tot maandag en dan even bellen voor info, maar als je nog vaker bloed verliest of meer buikkrampen krijgt zou ik wel even het spoednummer bellen, al is het maar voor je geruststelling.
    Ik kan je natuurlijk nie met zekerheid zeggen dat alles goed zit helaas. Als je termijnecho goed is geweest is dat een goed teken, na die termijn gaan er minder zwangerschappen alsnog mis. Maar als je bloed blijft verliezen is daar wellicht een andere oorzaak voor te vinden dan bv alleen een geknapt vaatje in je baarmoedermond.
    Wacht het anders nog maar even af en bel het spoednummer als je nog een keer bloed verliest of toenemende buikkrampen krijgt. En anders bel je sowieso maandag om even het hartje te komen luisteren voor je geruststelling.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Sazzy

    Sazzy Lid

    22 mrt 2008
    29
    0
    0
    Hoi Brigitte,
    bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb toch maar even gebeld en kon meteen komen voor een echo. Het zit nu allemaal nog goed, maar de verloskundige had het over een bloeding die bij de placenta vandaan komt en daardoor meer risico met zich meebrengt. :(
    Op het moment zelf was ik zo blij dat alles goed zat dat ik er eigenlijk niet bij stil heb gestaan. Waardoor is er meer risico als de bloeding bij de placenta vandaan komt?

    Groetjes Sazzy
     
  4. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sazzy,

    goed dat je gebeld hebt en fijn dat je meteen een echo kon krijgen. Een bloeding achter de placenta komt wel vaker voor en meestal wordt dit heamatoom opgenomen door het lichaam na een tijdje. Je kunt er de komende tijd dus nog wel wat bloedverlies van hebben. Voor nu niet echt problemen hoor, maar je hebt een iets verhoogde kans dat als het heamatoom groter wordt de placenta minder goed functioneert. Je krijgt hier wel meer bloedverlies van, dus dan kun je het zelf een beetje in de gaten houden.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina