blunders op het werk.....

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    We blunderen allemaal wel eens, alleen die van mij vandaag waren TE erg....:$

    Ik werk gedetacheerd in een bedrijf met meer dan 100 mannen, er werken totaal maar 4 vrouwen, waaronder ik. Nu was ik vandaag erg vroeg aanwezig, dus dacht lekker op te schieten. Ik loop door de hal waar een groot waslokaal is, daar moet ik doorheen lopen om mijn spullen te pakken. Nu hoef ik dat niet dagelijks, dus stond er even niet bij stil dat het precies het tijdstip was dat de mannen zich daar wassen en omkleden en ze maken er ook gebruik van de urinoirs....Ik kwam daar aan en zie dat er een paar daar naar binnen gaan en denk: "oh nee, dat kan nu niet, ik wacht wel even", maar 1 van die mannen zei: "ga maar gewoon naar binnen, dat kan best..." Uiteraard met een lachje :rolleyes: Ik wou me niet laten kennen natuurlijk, want als ik me had omgedraaid en weg was gelopen hadden al die mannen daar natuurlijk enorme lol om gehad...

    Dus ik stapte naar binnen,:cool::cool::cool: moest tussen 5 mannen lopen in boxershort, er stond er 1 bij het urinoir en 3 stonden zich te wassen...Man, man, wat geneerde ik me, al deed ik mijn ding en pakte alles wat ik nodig had.

    Voortaan let ik uiteraard beter op de klok :D:roflmao:

    Verrvolgens ben ik bezig, en ik denk: laat ik eens een kop thee gaan halen. Ik sta in de kantine bij de koffieautomaten, hoor ik iemand binnenkomen en ik draai me half om om te groeten, maar let eigenlijk verder niet op wie het was. De man (dat had ik dan nog net gezien) loopt naar zo'n automaat waar je snoep en cola uit kunt halen, en dat ging blijkbaar niet naar zijn zin, want achter mijn rug hoor ik dat ie zo ongeveer de hele automaat in elkaar staat te rammen: "bonk, bonk, bam, bam!!!", dus ik draai me nogal geirriteerd om (want ik vond het best asociaal) en zeg luid en duidelijk: LUKT HET?????.

    Is het de directeur van het bedrijf :oops::oops::oops:

    Zijn antwoord was: Ja, daar komt mijn snickers!!! Ik keek hem zwijgend aan, zegt ie: Tja, had het maar geen automaat moeten worden.....

    Ik kon om dit alles gelukkig wel lachen, maar toch, het waren best fikse blunders.

    Nu wil ik graag die van jullie horen :thumup:
     
    Jo79, Bloem2310, Bubblez en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. louan

    louan Niet meer actief

    Tot nu toe ben ik de blunders op het werk nog net voor! Vaak loopt het systeem vast en moet er iemand komen kijken in mn pc om het goed te krijgen. Ze gebruiken dan ook Google.

    Wat ik niet wist is dat mijn google account gekoppeld is aan mn pc op werk. Dus alles wat ik thuis google zie je in de geschiedenis op het werk ook. En ik google van alles wat met zwanger worden of kan zijn te maken heeft. Inclusief de bloederige zoektermen.:oops:

    Ik ben getint dus je ziet niet zo snel dat ik rood word, gelukkig maar!!! Want telkens als iemand op mn pc moest wezen ging ik heeeel hard bidden dat hij niet de 1ste letter van mn bloederige zoektermen op Google intikte. Wat was ik de kul geweest dan zeg!

    Nu account losgekoppeld maar af en toe zweet ik toch even als iemand weer op mn pc moet zijn.
     
    Me26, puzzelstukje, Pomm en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Bij ons is elke zomervakantie een vrouw aan het werk. Vakantiewerk dus. Toen ik haar weer zag afgelopen juli (na een jaar niet gezien te hebben), zeg ik vrolijk tegen haar "zo, jij bent ook niet veranderd"! Ze keek me een beetje beteuterd aan. Bleek het arme ding 25 kilo te zijn afgevallen..
    Ik zag het niet direct want ze zat achter een buro. Vond het zo lullig!

    Een andere keer kwam ik mijn werkvloer opstormen en zag mijn geliefde collega zitten die op zwangerschapsverlof was geweest. Ik was zo blij haar weer te zien en begroette haar met een omhelsing. Van achter. De persoon die ik omhelsde, schrok zich een hoedje. Het bleek een nieuwe medewerker te zijn, die van achter identiek was aan mijn geliefde collega.
    Ik kon echt wel door de grond zakken van schaamte.
     
    puzzelstukje, MiaMaria, Jo79 en 14 anderen vinden dit leuk.
  4. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik heb bij mijn vorige werk staan klagen dat een bepaalde "vertegenwoordiger" wel wat aan zijn Engels mocht doen want het klonk nergens naar.
    Het was de directeur..
     
  5. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Niet recent, maar ik was bezig met een project wat maar niet lekker liep. Ik kon m'n vinger maar niet op het probleem leggen. Op een gegeven moment was ik met heel iets anders bezig, loop naar de kantine om koffie te halen en terwijl ik door de gang loop valt het kwartje ineens. Maar in plaats van het te alleen te denken knal ik het er hardop uit waardoor mijn collega en baas me in het voorbij gaan feitelijk tegen mezelf hoorde praten.
     
  6. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Ik heb vorige week de hele dag met mijn onderbroek binnenstebuiten aangelopen, kwam ik achter toen ik aan het eind van de dag mijn werktenue (ziekenhuis) wisselde voor mijn gewone kleding.

    Bij thuiskomst het volgende gesprek met man:

    Ik: "ik ben zo blij dat ik vandaag zelf niet op de spoedeisende hulp beland ben, want dan hadden ze kunnen lachen".

    Hij: "dat had ik vanochtend al gezien"

    Ik: "en dat zeg je dan niet even"?

    Hij: "neuh, ik dacht het zal de bedoeling wel zijn"

    Ik: " Ja, dat is waar. Want ik draag altijd mijn onderbroeken 2x" :cool:
     
    Nietverwacht, Vitas, puzzelstukje en 21 anderen vinden dit leuk.
  7. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Mijn moeder had een werkhuisje aangenomen en ze moest de sleutel op een bepaalde plek neerleggen.

    Ipv van de juiste sleutels had ze in dr eigen sleutels neergelegd. Eerst nog boodschappen ed gehaald staat ze voor dr eigen deur.. oeps verkeerde sleutels.

    Ach, ik heb wel eens een keer de brievenbus sleutel van een opdrachtgever meegenomen. Maar ze maken toch nooit de brievenbus open.
    Dat doe ik elke week.
     
  8. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Ik werkte op een beschermde woonvorm waar 30 mannen woonden. In de algemene huiskamer ga ik druk in mijn tas op zoek naar mijn sleutel. Ik pak deze eruit en ik zie dat er een prachtige tampon aan bungelt, met touwtje en al! Kon op dat moment wel even door de grond zakken...o_O
     
    Louise11110, In your eyes en louan vinden dit leuk.
  9. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Tussen onze bureaus en de toiletten zit maar een dun muurtje. En dan precies op het werk last krijgen van spoedpoep met heel veel lucht met bijbehorende knetter en spatter geluiden.:oops:
    Vervolgens een collega die vraagt of ik mn ziel daar achtergelaten heb. :roflmao:

    Ik heb er hard om gelachen en inmiddels is het hele poeptaboe hier aan de kant en nemen we elkaar lekker in de zeik. :)
     
  10. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Niet zozeer werk, maar ik vul af en toe enquêtes in voor punten, waar ik weer waardebonnen voor krijg, mag ook in dit topic toch? ;)

    Vorige week was de stelling "ieder huishouden zou verplicht de helft van het weekbudget moeten doneren aan sint-maarten".
    Ik heb heel verontwaardigd ingevuld dat ik het bespottelijk vond om de helft van het weekbudget uit te geven aan snoep voor een feest wat we in onze regio niet eens vieren.
    Pas na het verzenden realiseerde ik me dat er heel misschien toch wel een andere sint-maarten werd bedoeld :roflmao:
     
    Hopsatee, Bones, 1981Mama en 41 anderen vinden dit leuk.
  11. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Deze vind ik toch wel hilarisch!:roflmao:
     
    puzzelstukje, In your eyes en butterblue vinden dit leuk.
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    In your eyes, Sneeuwvlokjes en Sue87 vinden dit leuk.
  13. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Hahaha nou ik trok ook m'n wenkbrauwen op bij je stelling! Begreep 'm pas toen ik je hele bericht twee keer had gelezen:roflmao:
     
    heidiane en In your eyes vinden dit leuk.
  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    ik neem de receptie over (verzorgingshuis), kijk in het overdrachtboekje en daar staat niets bijzonders in.

    De bewoners hebben die middag een gezamenlijke maaltijd in de grote zaal en dus wordt er druk gelopen want. op een paar zieken na, komen alle bewoners naar beneden.

    Dan komt de dominee voor mij balie staan en vraagt naar een bewoner, waarop ik antwoord dat die hoogstwaarschijnlijk in de zaal zal zitten voor de maaltijd.

    Zegt de dominee ; nou dat lijkt me sterk want ze belden me net dat ik moest komen omdat hij overleden is.

    Was heel handig geweest als mijn collega's mij daar ook even van op de hoogte gesteld hadden.
     
    Roos123, Hopsatee, puzzelstukje en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Op m'n vorig werk een telefoon in een bak gedaan tijdens het picken. Vergeten en uiteindelijk kwam die terecht in een ziekenhuis :cool:

    Ooit eens een deur recht tegen 'de manager' gegooid. Njah zij kwam via de uitgang naar binnen dus beetje eigen fout.
    Maar ik werd toch heel zenuwachtig elke keer ik haar zag na die blunder.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik vind het heel spannend dat mijn zoontje sinds kort naar de peuterschool gaat. En bij spanning blunder ik aan de lopende band.

    Als eerste stak de juf haar hand uit naar mijn zoon. Dacht ik dat ik mij vergeten was voor te stellen en stelde ik mij voor de tweede keer voor. Ik wijs mijzelf er hardop op dat ik dom bezig was in plaats van in gedachte... Daarna stap ik op de fiets met onze kleinste. Mijn broek was gaan zakken maar ik wilde niet uitgebreid gaan hijsen voor de school en ik heb een lange jas. Trekt hij hopla mijn jas en shirt zo omhoog....
     
  17. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Dit was jaaaaaren geleden bij mijn bijbaantje in een supermarkt. Ik stond met een collega achter de infobalie. Toen ging de telefoon én er kwam tegelijkertijd een klant aan de balie. Ik wilde in eerste instantie de telefoon opnemen, maar mijn collega ook. Omdat zij dichterbij was, nam zij hem op, met "Hallo met Emma". Ik moest even schakelen, en zei toen tegen de klant aan de balie ipv kan ik u helpen: "Hallo met Jackie" . Mijn collega kwam niet meer bij. Zegt die klant aan de balie ook nog heel droog: "Hallo met Bart "
     
    Vitas, Hopsatee, 1981Mama en 36 anderen vinden dit leuk.
  18. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Op het werk kwam een nieuw kindje wennen. De intake had een andere collega gedaan. Ze werd gebracht door een mevrouw die haar in de draagdoek had en een oudere mevrouw was erbij. Ik had het dossier nog doorgelezen maar daar staan alleen de eerste letter van de naam en achternaam bij en geen man of vrouw. Dus ik stel me voor en vraag aan de oudere mevrouw en u bent de oma?
    Ze keek me aan en zij nee ik ben de andere mama.....

    Oh my god...ik kon wel door de grond zakken. Heb me wel 10.000 keer verontschuldigd. Ze zei dat ze het vaker hoorde en het gewend was maar ik vond het echt geen goede actie van mezelf. Heb daarna natuurlijk ook in t overleg gegooid dat we met een intake opschrijven als de gezinssituatie anders is dan man/vrouw voor de andere collega's.
     
    Hopsatee, puzzelstukje, Peppabig en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. butterblue

    butterblue Bekend lid

    7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Een collega van mijn man had een collectant voor Sint Maarten aan de deur staan, of hij een bijdrage wilde doen. Collega zei doodleuk: wel eerst een liedje zingen. Collectant was not amused :roflmao::)

    Oh en @Sue87
    Lig echt hardop te lachen om je verhaal hier!
     
    maansneeuw, MiaMaria, Lavita en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Geweldig dit. Ik was in een sombere bui, maar nu zit ik voor het eerst vandaag te lachen hier.

    Mijn ergste werkblunder was de volgende. Ik ben heel slecht in het onthouden van gezichten. Komt er een klant binnen die ik 1 of 2 x per jaar in het echt zie en waar ik in een bepaalde periode erg veel en lang telefonisch contact mee had. En ik had geen idee dat hij het was, ik herkende hem gewoon niet. Ik schaamde me echt vreselijk. Ook uitgelegd dat ik hier vaker last van heb en hij was verder niet boos, maar ik vond het wel heel erg.
    Dit gebeurt me wel vaker. Tegenwoordig doet gelukkig iemand anders de deur open en dan zie ik de klant van een grotere afstand aan komen lopen, zodat ik iets langer de tijd heb om te bedenken wie dat zou kunnen zijn. En soms word ik gesouffleerd door een collega, haha.
     
    Sue87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina