welke fles eruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danili, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    Meiden..even een vraagje...

    Ons zoontje is nu 8 maanden. Hi krijgt nu nog 4 flessen.
    6:30---200cc
    11:00--200cc
    15:00--200cc
    19:30--235cc

    nu eet hij hierbij ook nog fruithap, groentehap en sinds een paar weken begonnen met broodjes.
    Alleen eet hij daar nog niet superveel van.
    De CB arts heeft gezegd dat als hij brood gaat eten, er een fles uit mag. Maar ik vraag me dus af welke, want die van 11 uur en die van 3 uur heeft hij gewoon iedere keer nog op, en hij zit er ook nog om te jengelen.
    Roosvicee of diksap is hij niet zo weg van als vervanging.
    Moet pas weer 3sept terug naar CB.

    wat zouden jullie doen, en als ik een fles er toch uithaal, welk moet ik dan kiezen, wat hebben jullie gedaan?

    Thanks voor de reacties alvast!
     
  2. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    De eerste fles heb ik vervangen door een bord pap rond 7 uur. (maar Glenn word tegenwoordig pas rond 7:15 wakker, dus pas 7:30 pap)

    Dan rond 10:00 een fruithap.

    Ik heb toen de 11:00 fles verplaatst naar 12:00. Eerst broodje eten, dán fles. Je zal zien dat niet alles op gaat, maar dat hoeft ook niet. Langzaamaan kan je gaan werken om dit te verplaatsen richting 12:30.

    Dan doe je om 15:00 ongeveer een tussendoortje geven ipv fles. Met wat drinken daarbij.

    Rond 18:00 geef je de warme maaltijd met een toetje.

    En dan rond 19:30 fles en naar bed.

    Vanaf 9 maanden mág je de laatste voeding ook laten vallen. Maar ik zou eerst kijken hoe dit gaat.
    Succes.
     
  3. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Kim mag ook een fles minder en de ene dag lukt dat wel en de andere dag niet. Ze drinkt nl ook bijna geen dikspa thee of iets anders. Maar bij ons is het schema nu:
    7.00 papfles 180 cc
    10.00 liga met sap (minimaal)
    11.30 brood/ fles 150 cc
    14.30 fruit
    16.00 sap (minimaal) met 1/2 soepstengel
    17.30 groente
    19.00 fles 180 cc

    Als ze slecht heeft gedronken en weinig fruit heeft gehad, geef ik ook om 1600 een klein flesje melk van 90 cc ivm sap en soepstengel.
    groetjes Bianca
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Ik zou gewoon voor de fles van 11 uur een boterham gaan geven en dan kijken wat hij nog van de fles maakt.

    Bij Kylian werd er ons gezegd dat de middagfles langzaam vervangen werd door een boterham met een beker melk.

    Groetjes Anita
     
  5. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb het zo gedaan:
    6.30 fles pap 200cc
    9.30 fruithap + sap
    11.30 brood + fles melk
    14.30 soepstengel o.i.d met sap
    16.00 fles melk
    18.30 avondeten + toetje
    En hierna naar bed.

    Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt hoe laat jullie zelf avondeten en of hij tegelijk met jullie eet dan.
    Ik heb bewust de laatste fles er toen afgelaten omdat ze vaak niet meer wakker bleef en deze dus miste.
     
  6. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    ik merk wel dat ferron vaak wat laat staan van de laatste fles, ik denk dat we die wel kunnen minderen, wel in de hoop dat hij dan niet s'nachts wakker wordt.

    Als ik jullie schemaatjes zo lees, krijgen de kids dan genoeg binnen als je de flessen eraf haalt?
    Daar ben ik wel s bang voor, dat als ik een fles minder doe, hij te weinig binnen krijgt, aangezien hij nog niet heel veel brood eet.

    Ik denk dat die fles melk van 11 a 12 uur wel blijft, ivm behoefte aan melk (ook op latere leeftijd,gewone melk bij brood eten).
    En dan die fles van 3 uur eruit en daarvoor toch een diksap/roosvicee-fles en een tussendoortje (liga, koekje, soepstengel etc)

    Bedankt in ieder geval tot zover...
     
  7. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Het Cb vertelde mij dat kindjes van 8 maanden tussen de 300 en 500 cc melk mogen hebben (zonder toetje) dus dat is inderdaad niet echt veel
    groetjes bianca
     

Deel Deze Pagina