Hoe vaak snoep?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tesske, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik heb eigenlijk nooit snoep/koek in huis en mijn dochter vraagt er thuis ook nooit om.
    Zij eet 's ochtends altijd wat fruit en 's middags wil ze niets of een stuk komkommer of wortel.
    Heel enkel krijgt ze een paar rozijntjes.
    Op maandag en woensdag is ze bij 1 van de oma's en daar krijgt ze wel een snoepje of koekje en ik vind dat eigenlijk wel voldoende voor een 2,5 jarige.

    Maar afgelopen week was mijn neefje ( 6 weken ouder) hier te spelen en hij vroeg om een snoepje.
    Dus ik gaf ze allebei een paar rozijntjes.
    Mijn neefje reageerde daarop een beetje beteuterd met een 'ik wil echt snoep!' waarop ik hem vertelde dat ik niets anders in huis heb.
    Mijn dochter was echter heel erg blij met haar rozijntjes en vertelde heel erg trots tegen haar (nog steeds) beteuterde neefje ' ik krijg altijd alleen snoep als mijn vrienden in mijn huis spelen'.

    Op dat moment vond ik het eigenlijk heel erg zielig dat ze zooo blij kon zijn met een paar rottige rozijntjes en ik vraag me af of ik niet te streng ben als het op snoepen neer komt.

    Dus mijn vraag aan mede mama's is dan ook : hoe vaak snoept je kind?
     
  2. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Nooit. En niet dat het niet mag maar het komt niet in me op.
    En vind het ook onzin om dat op zo'n jonge leeftijd aan te bieden.
    En chips ook niet, we eten dat gewoon niet overdag.
    Kroepoek weleens omdat we dat eten bij de nasi enz.
    Koekjes wel, maar verder fruit en rozijntjes enz.
     
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.983
    5.815
    113
    Ehm.. waarom is het zielig dat ze zo blij is met een paar rozijntjes? Juist super toch? Ik ben van mening dat ze al snel genoeg snoep krijgen op het moment dat ze naar school gaan (traktaties, bij vriendjes spelen etc).

    Hier is hij nog superblij met zijn koekjes: soepstengel, cracker, rijstewafels, ontbijtkoek.
    En hij kreeg (niet van mij dus) laatst zo'n hartjes-snoepje :x. Hij bekeek het, beet er een keer op en gaf het aan mij: is voor grote mensen, mama :D Heel goed, houden zo!
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.151
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier verschilt het nogal. Soms iedere dag een koekje (nijntje ofzo) of een chocolade muntje (die dingen gaan maar niet op ;) ) en dan weer dagen niet.
    Ze wisselt nogal waar ze trek in heeft ;) . Jammer genoeg lust ze geen komkommer, of tomaatjes ofzo. Olijfjes snoept ze wel af en toe lekker van.
     
  5. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    Amy-lynn krijgt smorgens een kinderkoekje en fruit
    smiddags een doosje met kleine tumtumetjes in doosje
    bij rozijntjes kijkt ze ook niet meer blij.
    en ik heb er niet zoveel moeite mee.
    zakje chips alleen met verjaardagen en feest
     
  6. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Soms een kinderkoekje, rozijntjes en heel af en toe een hapje van iets van mama of papa (chocolade, stroopwafel of chips) maar mij zou het niet uitmaken of je het in huis hebt of niet.. ze moeten er gewoon niet om zeuren. Mijn schoonouders hebben van alles in huis en dat weet mijn peuter heel goed maar hij zeurt er niet om.
     
  7. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    en tussen snoepen en snoepen zie ik heel verschil hoor!
    mijn vriendin haar dochter begint smorgens al met koekjes
    en smiddags chipjes plakken grilworst tussendemiddag op brood
    en elke week patatjes.
     
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.151
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat laatste vind ik niet zo schokkend... het eerste inderdaad wel en de combinatie inderdaad..

    En iedere dag 'snoep' zegt nog niets over de soort en hoeveelheid inderdaad.
     
  9. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Koekjes wel zo'n beetje dagelijks. Maar dat kan een gevulde koek zijn, maar vaker een biscuitje. 's avonds bij de thee.

    Snoep krijgt hij amper. Hij vraagt er ook nooit naar, ook al weet hij wel waar de snoeptrommel staat. Hij eet net zo lief een banaan of appel.

    Ik vind het ook niet zielig dat ze blij is met rozijntjes. Die van mij kan ook heel blij zijn met een plakje worst of een bakje druifjes. En soms reageert hij echt heel mak op snoep "o, tja, wel lekker".
     
  10. aukie

    aukie Actief lid

    6 apr 2008
    343
    0
    0
    #10 aukie, 26 feb 2011
    Laatst bewerkt: 26 feb 2011
    hier ook zo goed als niets. Hij heeft recentelijk speculaaskoekjes ontdekt en krijgt er 1 als ie erom vraagt. Dat is meestal 's middags als ie thuiskomt van de creche en het eten is nog niet klaar. Het zal niet bij me opkomen om echte snoepjes te geven, zoals spekkies, zuurtjes etc.
    Hij is erg blij met fruit, blokjes kaas en borrelnootjes, haha, maar die laatste 2 doen we dus ook niet elke dag.

    Trouwens, ik zou het totaal niet zielig vinden als zij blij is met rozijntjes, goed toch juist?

    Edit: lijkt me duidelijk dat dit gaat over grote broer van bijna 3 en niet over de baby van 3 maanden, haha!
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm mijn eerste gedachte was "ze snoept niet!".
    maar eigenlijk is dat niet helemaal waar.

    Wij hebben in ieder geval geen vast snoepmoment maar op het kdv krijgt ze regelmatig traktaties mee naar huis en tja.. die kan ik toch moeilijk altijd helemaal afpakken.
    Dat vind ik een beetje sneu.
    Er zit vaak wel veel snoepgoed in dat ze gewoon niet krijgt overigns.. lollies, zuurtjes.. dat soort grappen gaat me echt te ver.

    Verder krijgt ze 'smiddags altijd een koekje..
    Gewoon in het kader van 2 tussendoortjes per dag eigenlijk.. Vaak van die kinderkoekjes van de hema. (volkoren met yoghurtlaagje, minikoekje met vulling) of een biscuitje danwel liga.

    En sochtends eet ze altijd fruit tussendoor
    Dus gevoelsmatig blijft er weinig snoeptijd over..
    Alleen als ze laat eet wil ze er zelf weleens om vragen maar in praktijk krijgt ze dan vaak gewoon een biscuitje of een cracotte.

    Dus ja.. af en toe wel.. vaak van die mini haribozakjes
    maar soms ook een spekje of iets anders

    maar dat is zeker niet stelselmatig en als iemand vraagt "mag ze een snoepje" zeg ik zelden nee.. maar echt van harte gaat het niet hoor :)
    ik wil alleen niet dat ze zodra ze zelfstandig de deur uit kan zich vol gaat snaaien met al dat snoepgoed wat ze thuis niet krijgt
    Dus met mate moet het kunnen en ga ik het niet glashard verbieden.
    Zelf kopen doe ik alleen met halloween :)
    Nouja.. en rozijntjes en dergelijke dus (ook die van de hema.. van jip & janneke)
     
  12. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    hier meestal 1x per dag iets lekkers maar er zijn ook dagen bij dat ze niets krijgt gewoon omdat er niet meer tijd voor is. altijd wel eerst goed eten en dr fruit ophebben.
    wat ze krijgt varieert van een biscuitje, spekkie, winegum, 2 paaseitjes ofzo, speculaasje maar kan ook gewoon nog een broodkorst zijn of een droge cracker.
     
  13. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Vaak krijgen ze 's middags een (kinder) koekje, soepstengel of rozijntjes ( of iets in die trant) En ongeveer 4 keer per week denk ik één snoepje. Een dropje of een winegum. Niks bijzonders, maar voor hun héél speciaal.
     
  14. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Fruit is hier ook standaard. Elke ochtend rond half tien... Dominique gaat nu naar school en ze krijgt elke dag vers fruit mee voor de ochtend. Ik zet het absoluut door!
     
  15. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hier elke dag wel, maar je hebt snoepen en snoepen.
    Ten eerste is het een hele goede eter, brood, fruit en avondeten.

    Hij krijgt in de middag een snoepje en een snoepje als papa thuis komt, verder elke dag wel een koekje of een doosje rozijntjes en een keer of 2 per week een zakje chips.

    Ik zie er geen kwaad in, het is een actief ventje met een gezonde eetlust.
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mamavanukkie: tja.. als snoep het enige is wat er in gaat is het altijd anders he :)
    hier ook een goede eter dus een keertje kan wel
    maar ook hollands welvaren.. dus niet te vaak :)

    @angel1980: de school waar onze dochter heen gaat is fruit zelfs "verplicht".
    Alle kindjes nemen fruit mee.. en dat gaat op 1 bord en wordt dan gedeeld.
    Verder worden ze ook geacht geen snoepgoed bij de lunch te hebben.

    Al mopperde de buuf laatst dat "kapitein koek" ook werd aangemerkt als "snoepgoed" en dat is misschien wat overdreven :)
     
  17. tulip

    tulip Niet meer actief

    hmm, s ochtends hier alleen fruit. s middags ook nog fruit en dan als ze nog zin heeft en er dus zelf om vraagt mag ze iets uit dr trommeltje kiezen. Daarin zit: ontbijtkoekje, rozijntjes, nijntjekoekjes. Er zijn ook dagen bij dat ze nergens om vraagt s middags.

    tesske, ik vind het niet vreemd dat je dochter tevreden is met rozijntjes. Ik vind het vreemder dat je neefje zo ontevreden kan zijn met iets dat hij krijgt. Daar ligt toch een stukje opvoeding denk. Ook al is hij thuis anders gewend, dan vind ik het niet netjes dat hij dat zo zegt bij jou.
     
  18. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Snoep hebben we voor haar niet in huis.
    Ze krijgt soms een kinderkoekje / biscuitje en is errug blij met rozijntjes. Is helemaal niet zielig toch?
    Chips krijgt ze trouwens ook niet.
    Tegelijkertijd doe ik niet moeilijk als ze op een verjaardag is; dan mag ze gewoon lekker wat snoepen....
     
  19. dreumesmama

    dreumesmama Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.723
    0
    0
    Echt snoep hebben wij ook niet in huis, als ze ergens is en ze krijgt bijv. een doosje Smarties straalt ze van geluk, maar thuis vraagt ze er niet om.
    Ze is nog net zo blij met een soepstengel of rozijntjes.

    Af en toe krijgt ze een chocolaatje, dan drinken we samen gezellig thee aan de eettafel met een chocolaatje. Daar genieten we allebei van.

    Koekjes (dora/ winnie the pooh/ likkoekjes enz.) krijgt ze wel ook op kdv.

    Ze is 3jr en 2 mnd.
     
  20. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    hier ook een lekkere snoepkont, en ik kan daar zo van genieten!
    Maar word er wel moe van dat ze er zo om zeurt af en toe, maar goed, dat is opvoeden he?;)

    Ze eet elke dag goed(brood en warm) en er wordt eerst fruit gegeten voordat er gesnoept wordt.
    Ze krijgt eigenlijk elke dag wel 1 snoepmoment. meestal een bakje rozijntjes en/of gepofte rijst.
    En anders een doosje hema:) ((yoghurt)rozijntjes, aardbeien snoepjes etc)
    Ze krijgt ook wel eens een koeken (snack a jack, kaal biscuitje, pooh koek, net wat ik wil geven).
    In het weekend mag ze vaak zelf chips uitzoeken en dan op zaterdag in haar pyjama krijgt ze een bakje als ze tv kijkt. Echt een weekend-momentje!
    En 1x in de week eet ze "weekend-voeier". Dus pizza/friet. Genieten dat ze dan doet! heerlijk.
    het is ook wel een mager meisje (gewicht 2 lijnen onder d'r lengte) dus kan het hebben. ben benieuwd hoe het gaat als Elize wel een stevig meisje blijkt te zijn.

    Moet ook zeggen dat ik een echte snoepkont ben, vreselijk.
     

Deel Deze Pagina