Boek voor later

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door toch3, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Hebben jullie een boek waar je van alles in schrijft voor later?
    Ik wil dat graag gaan doen voor mijn kinderen. Stel dat ik plotseling overlijd...
    Ik zag net wel "mam vertel eens" maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek als ik zo het inkijkexemplaar zie. Ik wil er ook graag dingen over de zwangerschap en bevalling in kwijt, de zorgen en hoogtepunten...
    Nu ik het zo opschrijf liefst iets met vragen per leeftijd en ruimte voor brieven. Iets wat je door de jaren heen invult en niet iets wat met 1 avond klaar is...
     
  2. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Toevallig ben ik net begonnen aan een “plakboek” voor Bo. Met foto’s, kaartjes, geschreven stukjes, eerste vliegticket, echo foto’s etc. Gewoon een groot simpel boek gekocht bij de flying tiger. Leuk voor later, een overzicht van ons leven waar we woonden, wat we voor leuke dingen deden, wat ons bezig hield dat soort dingen. Mocht mij iets overkomen dan ben ik blij dat er zoveel tastbare herinneringen zijn.

    Maar ik heb dus gewoon een blanco boek gekocht zodat ik het zelf creatief kan invullen. Niet met een vast format ofzo.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  3. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik heb deze gekocht: https://www.ohmygoody.nl/story-of-your-life-bewaarboek en ik vind hem prachtig!

    Op de website staat:
    Een groot zwart-wit invulboek voor 0 tot 12 jaar. Creëer een boek vol herinneringen voor je kindje. Schrijf in dit extra grote bewaarboek het unieke verhaal van jouw kindje, vanaf het moment dat je erachter kwam dat je in verwachting was tot en met het 12e levensjaar. Het invulboek helpt je alle ontwikkelingen van je kindje bij te houden en elk detail te herinneren. Leuk om jaar na jaar bij te houden en een prachtig cadeau om te geven als je kind ouder is. Je kunt het boek bovendien personaliseren met de naam van je kindje om hem nóg persoonlijker te maken (bij het bestellen van een naamsticker kan de levertijd 2-3 dagen langer zijn).

    In het invulboek staan leuke invulvragen en is o.a. ruimte voor vele fotomomenten, mijlpalen, uitspraken, vakanties, brieven en tekeningen. Daarnaast biedt het boek voldoende ruimte om je eigen verhaal te schrijven. Het invulboek is lekker groot (30 x 30 cm) en met meer dan 220 pagina’s wel 3 cm dik! Een mooi boek voor als je zelf zwanger bent, maar ook prachtig om te geven als babyshower of kraamcadeau.
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Dat klinkt alsof het is wat ik bedoel!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  5. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
  7. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik heb voor allebei een blanco schriftje met harde kaft gekocht en ben daarin gaan schrijven vanaf de eerste goede echo rond 10 weken. Het schriftje van mijn dochter (bijna 6) is nu net vol. super leuk om allemaal terug te lezen. Ik schreef om de paar weken/maanden in. Eerst over de zwangerschap en de bevalling en daarna over haar ontwikkelingen, uitspraken en belevenissen. Ik zou alles anders vergeten zijn. Mijn dochter vindt het ook heel leuk als ik eruit voorlees.
     
  8. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Tot en met de puberteit is het boek.
     
    toch3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina