Bordje pap

Discussie in 'Voeding' gestart door Lilou17, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Mijn dochter van 23 weken krijgt sinds een paar weken een paar hapjes fruit s ochtends rond 10 uur. Alleen de fles daarna gaat er met moeite in. Ik heb haar al minder fruit gegeven omdat het toch nog oefenhapjes zijn. Toch wil ze de fles niet leeg drinken. Ik wacht ook een uur zodat het fruit wat kan zakken. Volgens mij vind ze het te leuk om van een lepeltje te eten. Nu zit ik er aan te denken om van de 2e fles een bordje pap te maken. De meesten doen dit in de ochtend maar ik vind de 1e fles nog te gezellig om te vervangen door een bordje pap. Of kan ik dit wel beter met de eerste fles doen? Ik wil straks eens gaan proberen om een halve fles gewone melk te geven en van de andere helft een bordje pap te maken.

    Graag hoor ik jullie mening of hoe jullie dit doen/deden.
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb een tijd lang om 12.00 een bordje pap gegeven en toen hij echt goed brood ging eten heb ik om 12.00 brood gegeven en de pap naar de ochtend verplaatst.
    Het maakt op dit moment nog niet uit wanneer je wat geeft.
    Zou pas na de 6 maanden iets meer structuur in de hapjes brengen en bepaalde dingen op vaste momenten geven.
     
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Hoe oud is ze?
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  4. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ik probeer wel zo veel mogelijk structuur te geven in het eten. Ze heeft het echt nodig. Ik dacht ook als ik haar nu kan laten wennen aan een bordje pap in plaats van een papfles dan is het makkelijker om het bordje pap naar de ochtend te verplaatsen. Omdat ze het dan kent. Ineens een bord pap 's ochtends lijkt me zo'n grote overgang. En ik wil natuurlijk graag dat ze nog genoeg melk binnen krijgt. Soms laat ze de helft staan na het fruithapje.
     
  5. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ze is 5,5 maanden nu. Nog iets te jong om de melk af te bouwen vind ik zelf. Het cb ga ik ook niet vragen want ze maken mij alleen maar onzeker met hun adviezen.
     
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik zou er nog even mee wachten. Alleen een flesje melk is met deze leeftijd voldoende als ontbijt. Ik ben rond de 8 of 9 maanden na de borstvoeding 's ochtends een ontbijtje gaan aanbieden.
     
  7. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Die krijgt ze ook nog hoor. Ik vind het zelf te gezellig om hem te gaan vervangen. Ze kan altijd zo gezellig kletsen als ze nog even bij me ligt na de fles. En ze is ook nog te jong daarvoor. Het gaat mij meer om de tweede fles. Die drinkt ze niet meer op door het fruithapje. Zelfs als ze maar een paar hapjes heeft gehad. Soms laat ze een halve fles staan maar ik wil wel graag dat ze alle voedingsstoffen uit de melk nog binnen krijgt. Ze is gek op bambix vanille dus ik dacht als ik een gedeelte van de fles vervang door een papje krijgt ze misschien iets meer van de melk binnen die ze nog zo hard nodig heeft. De bambix krijgt ze nu elke ochtend en avond in de fles. We doen er 1 eetlepel in alleen voor de smaak.

    Sinds ze forte voeding krijgt hebben wij het idee dat ze de melk gewoon niet lekker vind. En nu met fruit en groente wordt het alleen maar erger. Alsof de smaak haar zo tegen staat. En eten van een lepel vind ze geweldig! Groente vind ze nog niet zo lekker maar omdat het van een lepel komt neemt ze toch maar een paar hapjes :p
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat deed ik ook hoor...mijn zoontje deed het het best op een soort schema.
    Alleen met de oefenhapjes nam ik het biet zo nauw...hij heeft weleens groente in de ochtend gekregen en fruit in de avond...maar net wanneer er ruimte voor was. Het ging toch alleen maar om het proeven.

    Hoeveel flesjes krijgt ze nu nog?

    Persoonlijk ben ik geen fan van de Bambix smaken papjes ivm suikers.
    Een baby kun je heel makkelijk laten wennen nog aan ‘pure’ smaken ipv zoete smaakjes.
     
  9. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Nee ik maak er ook geen drama van als het een keer anders loopt. Als ze haar flesjes maar op tijd krijgt. Ik probeer de hapjes wel altijd rond dezelfde tijd te doen om het voor mezelf ook makkelijker te maken straks. Dan zit het ritme er alvast in. Maar als ze een keer lang slaapt ga ik haar niet wakker maken en probeer ik het voor de volgende fles te doen.

    Ze krijgt nu 5 flessen van 180+6. Ook pas sinds een paar weken. Ze heeft heel lang op 6 flessen van 150+5 gezeten. Ze was echt een hongerlapje. Zelfs de forte voeding hielp niet. 3 uur tussen de flessen was meer uitzondering dan gewoonte. Haar laatste fles is een droomvoeding in haar bedje. Ik weet dat er veel mensen zijn die hier geen voorstander van zijn maar als ik haar wakker moet maken drinkt ze heel slecht en duurt het zo weer 2 of 3 uur voordat ze gaat slapen. Haar laten liggen hebben we ook geprobeerd maar dan wordt ze rond 3 uur wakker en begint voor haar de dag. No way dat ze dan weer gaat slapen. En ik functioneer dan de rest van de dag ook niet zoals het hoort. Ze is al een hele slechte slaper dus zelf even bijtanken zit er dan ook niet meer in. Die droomvoeding doen we pas sinds vorige week. We hebben zo'n beetje alle andere al geprobeerd omdat ik het zelf niet wou :o:

    Ik heb vaker gehoord dat mensen geen fan zijn van bambix. Wij hebben het puur gedaan omdat ze de forte voeding echt heel vies vind. Daarom doen wij er 1 eetlepel in en geen 3 zoals op de verpakking staat. Ik wil er ook voorzichtig mee zijn maar zo drinkt ze tenminste.
     
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Aahh rond die periode laten de meeste baby’s een flesje vallen.
    Vandaar dat ik het vroeg...ze zit nu op 5 flesjes en je hebt dus inderdaad kans dat, nu met de bijvoeding, er een flesje af gaat.
    Blijf het flesje maar gewoon aanbieden en laat haar maar drinken wat ze wil. Drinkt ze helemaal niet dan is dat ook prima hoor!
    Wij zaten ook op 4 flesjes rond die periode en een maand later al op 3.5.

    Ohja en lekker die droomvoeding blijven geven als het werkt hoor :)
     
  11. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Dus het is niet erg als die fles minder wordt? Want als dat zo is dan geef ik haar weer wat meer fruit. Ze vindt het zo lekker. Vooral banaan is haar favoriet.
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Nee dat is niet erg, maar pas wel op dat ze niet in een rap tempo gaat afbouwen nu.
    Voorlopig zit je met 4 flesjes even goed en probeer dat dan vast te houden.
    Dwz even iets minderen met hapjes als je merkt dat ze nog een flesje dreigt te laten vallen.
    Je kunt nu ook mooi starten met het oefenen met slokjes water uit verschillende bekertjes op de plek waar je het flesje normaal geeft.
     
  13. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Nee daar ga ik op letten! De melk blijft natuurlijk een belangrijke voedingsbron. Ik blijf het flesje wel aanbieden en dan zie ik wel hoeveel ze er van drinkt. En als ze hem helemaal laat staan dan geef ik haar wat water voor de vocht. Met heel warm weer kreeg ze al 10cc lauw water tussendoor. Ik kan zelf ook niet 4 uur zonder drinken als het heel warm is. Ookal was het alleen al tegen een droge mond.

    Maar ik kan gewoon flessen van 180+6 aanhouden? Meer krijgt ze ook echt niet op.
     
  14. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ja absoluut! 180/6 is meer dan genoeg hoor :)
     
  15. Lilou17

    Lilou17 Actief lid

    15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Oké dan ga ik me niet meer zo druk maken om die fles. Heel erg bedankt voor je antwoorden! Het heeft me weer gerust gesteld
     
    Adrianna vindt dit leuk.
  16. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Graag gedaan hoor :)
     
    Lilou17 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina