Borst leeggedronken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door simmog, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wat balen dat het nog niet goed is... Goed dat je meteen contact heb opgenomen met een lactatiekundige. Met hulp kan het echt wel goedkomen hoor. Het kost moeite en tijd (en tranen) maar als het eenmaal goed is krijg je zo'n kick dat je dochter op jou melk groeit dat het het doorzetten waard was (vinden velen met mij)

    Ik zou echt wat vaker gaan voeden om te beginnen en lekker je rust nemen met je meisje. Het kan goed dat de bv nu lekker loopt maar je dochter haar maag is nog niet zo groot, dus vaker drinken kan al een boel oplossen.

    Wat zei het cb erover?
     
  2. Heb net bezoek gehad van de vk omdat de lk nog steeds niet terug gebeld heeft.

    Dit gaan we nu doen.
    Ik ga haar elke 4 uur aanleggen omdat dit voor haar gewicht wel genoeg is. (tenzij ze zich eerder meldt natuurlijk)
    Na het aanleggen ga ik zelf nog 5 minuten per kant afkolven.
    Elke 2 uur daarna ga ik gewoon kolven max 10 minuten
    dus: aanleggen - 5 min nakolven - 2 uur later 10 min kolven - 2 uur later aanleggen - 5 min nakolven enz.
    Dit om ook de melkproduktie op gang te krijgen.
    Na het aanleggen krijgt ze dan 20cc afgekolfde melk aangeboden (als ze daarna nog honger heeft, krijgt ze natuurlijk nog meer, maar in stappen van 20cc omdat ik anders misschien melk moet gaan weggooien).

    Ik voel me nu intussen al een stukje beter.
    Het is natuurlijk ook gewoon onzekerheid en nieuwigheid.
    Plus er is niemand in mijn directe omgeving waaraan ik dit kan vragen. Wij zijn de 1ste in de familiekring met een kleintje.

    Voorlopig ga ik alleen op vrijdag wegen bij het CB omdat ik anders mezelf gek maak.
    Ze is net ook nog gewogen door de verlos en nagekeken en gelukkig heeft ze nog steeds een bolle toet, is niet uitgedroogd en heeft geen ingevallen buikje. Dus zo heel slecht gaat het nog niet, maar toch.

    Toch thanks voor jullie medeleven...doet me wel iets...en vind t ook heel fijn dat jullie luisteren(= lezen) en meedenken :D

    THANKS :) :) :)
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Super dat je nu een plan van aanpak hebt... kan je tenminste iets doen ipv je alleen maar zorgen te zitten maken. Vind het ook wel goed klinken.

    Die melk, hoe ga je die geven? (ja ik blijf zeuren...) Met een flesje wel goed oppassen op tepel/speenverwarring (en dat ze geen luie drinker aan de borst wordt), of je kan een spuitje halen en daar wat mee in de mond doen, steekt wel nogal nauw. De vinger pakken die het meest lijkt op de grote van je tepel, die in haar mond steken met de spuit en vlak langs en alleen voorzichtig wat melkspuiten in haar mond als ze aan je vinger zuigt.. of nog beter een cupje (kan een lk je ook bij helpen)


    Inderdaad vervelend he dat je dan niemand kent die ook bv geeft, had ik ook hoor bij de eerste. De bv moeders zijn nou eenmaal nogal dun gezaaid. Ik heb daarom heel wat uurtjes op het bv-forum gelezen en alles wat ik niet wist daar gevraagd en zo leer je al snel. Maar je mag echt trots op jezelf zijn dat je er zo je best voor doet! Applaus, menig moeder had het al opgegeven maar ik vind je echt een doorzetter!
     
  4. @ zeeuwsmeisje.
    Thanks voor het kompliment :oops:

    De afgekolfde melk wordt gewoon via de fles bijgegeven.
    Ze kreeg al in het ziekenhuis bijvoeding via de fles omdat het cupje niet lukte.
    Tot nu toe heb ik daar geen problemen mee ondervonden.
    Ze is aan de borst gelukkig net zo gretig als met een flesje.
    Dit bijvoeden is hopelijk ook maar van tijdelijke aard, tot dat alles begint te lopen.

    En nu kan vaders ook iets doen..hihihi..hij mag het flesje doen. Vind ie ook nog leuk ook ...ff prive-tijd met z'n dochter(tje).

    Helaas nog steeds niets gehoord van de lk. Maar gelukkig was de vk dichtbij.
    Ondanks mijn dip net toch nog 15cc gekolfd...terwijl ik niks verwacht had.. :D
    We houden vol...mocht het nu niet lukken heb ik alles geprobeerd.

    Wil nog steeds de lk laten komen ivm met het aanleggen. Dit gaat nog niet altijd even soepel helaas. Maar ook dat gaat lukken ;)
     

Deel Deze Pagina