Borst weigeren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wendyp, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    IK heb even advies nodig denk ik!

    Ik heb het gevoel dat Sasha de borst weigert namelijk.

    Als ze honger heeft (smakken enz) en ik wil haar aanleggen, is het de laatste tijd echt drama! Ze gaat al huilen als ik haar met dr gezichtje richting borst leg, dan heb ik de tepel in de buurt van haar mondje en dan gaat ze nog harder krijsen. Ze strekt zich dan helemaal uit en gaat dus huilen.

    Als ik opsta met haar op mn arm en ik breng haar in de lucht (zeg maar, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) naar mn borst toe, dan gaat het wel goed en dan drinkt ze wel (lees: ze valt echt aan) Dan ga ik zitten en dan is alles goed. Laat ze een aantal keer los en dan wilt ze hem wel pakken. Tussendoor als ze een boertje moet laten (drinkt nogal gulzig) dan wilt ze hem dus niet meer en moet ik weer dat staan gaan doen. Het is niet zo dat ik te lang wacht met voeden, er zit namelijk overdag zo'n 1.5-2 uur tussen.

    Het is heel raar, maar snachts heeft ze dit dus helemaal niet. Ze lijkt de laatste tijd ook wel een beetje ondankbaar voor alles. Veelhuilen enz. Ik denk niet dat het een sprongetje is, want weet bijna zeker dat ze die vorige week heeft gehad.
     
  2. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Tja, als die andere aanlegmanier werkt dan zou ik zeggen, doe het voorlopig dan op die manier. Warrom een boer laten? Mijn zoontje dronk rond die leeftijd ook gulzig, maar ik heb hem nooit losgekoppeld om te laten boeren. Misschien eens kijken wat er gebeurd als je dat niet doet?

    Voed je misschien niet te vaak waardoor je kindje nog niet echt honger heeft en daarom ook huilt als de borst in beeld komt? Ik begrijp dat je het huilen voor wil zijn, maar smakken hoeft niet altijd te zijn van honger.
     
  3. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Ze laat wel altijd een boer. Een arts heeft een tijdje geleden gezegd dat ze misschien een beetje last had van reflux en daarom moest ik haar een boertje laten doen (en dat doet ze dan ook altijd wel) Ze laat trouwens zelf los, ik laat haar gewoon dr gang gaan.

    Ik weet niet of ik teveel voed. Ze valt zeg maar wel aan, als ze eindelijk aan de borst zit. Maar ze heeft zo'n zuigbehoefte de laatste tijd. Speen wilt ze niet altijd, ze wilt alleen maar op de zijkant van mn duim sabbelen en als dat niet kan, dan is ze zo ontevreden. Heb ook het gevoel dat ze na een tijdje erachter komt, dat er niets uitkomt en dan gaat ze ook huilen.
     
  4. Velobabe

    Velobabe Fanatiek lid

    11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Is ze gefrustreerd als je haar een boertje wilt laten doen?
    Misschien wil ze daarom niet drinken.
    Zo'n fase kan altijd maar je vind de oplossing echt wel, het kan even zoeken zijn maar hou vol ;)
     
  5. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Nee volgens mij niet. Ik haal haar niet los. Ze laat op een gegeven ogenblik los (soms al na 3 minuten), dan wilt ze de borst niet meer zeg maar. En dan laat ik haar een boertje doen.

    Maar :oops: weet iemand het verschil tussen zuigbehoefte en honger? :oops:
     
  6. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Dat is een lastige.... zuigbehoefte en honger vond ik altijd lastig uit elkaar te halen. Ik had het geluk dat Kevin een speentje (wel een bv-vriendelijk speentje van Nuby, met zp'n meebewegend gedeelte) pakte. Had hij echt honger dan lag hij ermee in zijn mond te grommen, dus dan was het duidelijk.

    Kevin kon ik in pricipe ook elke 1,5 a 2 uur zitten voeden als ik wilde. Die viel ook altijd aan, maar dan ook kort. Toen kwam ik er achter dat ik moe- en hongerhuiltjes soms een beetje verwarde. Nadat ik hem wat vaker weglegde in zijn eigen kamer (en niet meer in de wieg in de box) ging hij beter slapen en liet weer zo'n 3 uur tussen zijn voedingen. Nog steeds gulzig, maar langer. Misschien een tip....
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik legde Eva ook altijd aan als ik dacht te zien dat ze honger had. Dat was hier dus niet echt de goede manier. Pas aanleggen als ze begon te mopperen (meestal beginnen ze echt niet opeens te huilen), werkte veel beter. Ze ging er echt een stuk rustiger door drinken. Helaas was ze toen al 4 maanden en had ik dus 4 onrustige drinkmaanden achter de rug gehad. Maar goed, ik weet niet of het eerder al had geholpen.

    Het verschil tussen zuigbehoefte en honger, ik vond het lastig. Ik deed maar wat, die lastige tijd gaat ook weer voorbij en dan ben je het zo vergeten. Lekker makkelijk gezegd he? ;)
    Nu vraag ik aan Eva of ze wil drinken bij mama, wat altijd gevolgd wordt door een grote lach :D.
     
  8. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Snoopy, hier hetzelfde.... dat hebben we weer geleerd voor een volgende niet?
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Inderdaad! En zo kunnen wij anderen weer helpen! ;)
    Ik heb het trouwens het het 'borstvoeding en trots' topic, ik had daar destijds gevraagd hoe je kon zien dat je kindje honger had en er waren een paar dames die voedden als ze begonnen met jengelen/huilen. Dat was wel een openbaring voor me, ik voedde altijd als Eva wakker werd (en ze sliep kort) of als ze smakte en op haar handjes sabbelde. Maar dat doet ze nu nog steeds constant ;).
     
  10. Tisse kan ook huilen als ik hem aanleg. Ik heb altijd het idee dat er dan teveel melk ineens komt. Misschien is dat bij jou ook en is het op één of andere manier minder als je staat?
     
  11. Velobabe

    Velobabe Fanatiek lid

    11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Als je kleintje wil zuigen en niet echt wil drinken kun je zien wat de reactie is als je je pink geeft :idea:
     
  12. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Misschien zijn het toch nog regeldagen.
    Misschien een lichte vorm van spruw...
    Misschien...., even je vraag stellen aan de lk hier op het forum?
     
  13. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    @velobabe... nou dat is het nou juist... ze pakt bijna niets... Een speen 9 van de 10 keer spuugt ze hem uit, en mn pink, trekt ze eerst een vies gezicht en gaat kokhalzen. Alleen de zijkant van mn vinger wilt ze.

    Ik heb gister na dit topic, geprobeerd om het uit te stellen naar 3 uur. Toen gister avond was het 1.5 uur 1 keertje en sinds dien gaat het weer ok.

    @jingels....Spruw heeft ze niet, ben afgelopen maandag nog bij het cb geweest en daar checken ze dr altijd. Is er eigenlijk een verschil tussen regeldagen en een sprongetje? Ze had namelijk vorige week dat ze echt onwijs vaak aan de borst wilde (en lang) en nu is het echt jengelen.
     
  14. Velobabe

    Velobabe Fanatiek lid

    11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ok, dus je vinger wil ze ook niet echt :(

    En de speen ook niet (Keano heeft nooit een speen gehad dus daar weet ik niks van).

    Het zal vanzelf wel weer beter gaan. Waardeloos antwoord waar je niet op zit te wachten...misschien iets anders een leuke bijtring geven ofzo?
     
  15. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik vermoed dat het echt regeldagen zijn.
    Spruw kan ook onzichtbaar zijn,maar goed als het cb er naar gekeken heeft.....
     

Deel Deze Pagina