borstvoding en nutrilon combineren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door noena, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

    4days Niet meer actief

    Maar bedenk wel dat de laatste voeding savonds juist de belangrijkste is, hierdoor wordt de productie nog eens goed gestimuleerd om snachts weer een voorraad op te bouwen.
     
  2. MamavanMischa

    MamavanMischa Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik neem aan dat haar kindje 's nachts nog een voeding krijgt en die nachtvoedingen werken super voor de productie. Ik heb zelfs een poos 's nachts gekolfd terwijl Mischa al doorsliep, omdat ik daarmee "makkelijk" en snel mijn productie op kon krikken. Als 's avonds de laatste is voor een aantal uur is het een ander verhaal. Maar ik lees dat dit kindje nog minimaal om de 3 uur komt, dus dan lijkt 's avonds een keer een flesje geven me niet zo'n big deal. Als je oververmoeid raakt is dat pas funest voor je productie.
     
  3. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    enne...als mama niet blij is is de baby ook niet blij.
    Ik zeg bv is super maar het moet je niet uitputten.
     
  4. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jitte krijgt hier ook regelmatig een beetje kv erbij... Wel alleen bij de voeding van 19.00 en dan maximaal 90cc en dat is pas 1x voorgekomen. Als ze al bij krijgt is het vaak maar een 30/40cc. Soms gaat het een paar dagen goed en heeft ze niks extra's nodig en dan komen er weer een paar dagen dat ze aan de borst niet genoeg heeft. En als ze nou gewoon zou drinken, of in elk geval pogingen doet... Neee, druif valt in slaap aan de borst om vervolgens een ruk van 3 uur te maken als ze op schoot blijft liggen. Zo gauw ik haar in bed leg is ze weer wakker... Ik heb dan liever dat ze gewoon goed slaapt in haar bedje zodat ik ook nog wat tijd voor mezelf heb. Overdag schiet dat er regelmatig bij in omdat er nog 1 rond loopt....

    En eerlijk is eerlijk, ze slaapt er heerlijk op. Soms ben ikzelf gewoon helemaal uitgeput van een middag druk drinken, en dan trek ik het gewoon niet als ze 's avonds ook nog gaat clusteren. Wel houd ik het bewust bij maar 1 voeding, anders loopt het idd hard terug.

    En ik ben ook van mening dat mijn kindje beter af is met een moeder die lekker in haar vel zit dan met een moeder die haar tong op haar tenen heeft hangen van uitgeputheid. (is dat een woord? :D )

    Buiten al dat geleuter... Het heeft bij Jitte ook een paar weken geduurd voor er langer dan anderhalf/2 uur tussen de voedingen zat. Echt, het word beter! Over een paar weken heb je momenten dat je je kindje zo ongeveer wakker zit te kijken omdat je bang bent dat ze te weinig komt... :D Het is ook nooit goed... ;)
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Bluesky: je bedoelt uitputting denk ik? ;) Hihi :)
     
  6. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hehehe... :D Ja, idd uitputting... Ik dacht aler klopt iets niet aan dat woord... :D
     
  7. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Mijn moeder heeft mij, vanaf dat ik 8 weken was, iedere avond een flesje kunstvoeding gegeven. Dit omdat mijn moeder weer moest werken en mijn vader 's avonds op ons paste. Mijn moeder heeft mij tot 11 maanden borstvoeding gegeven en nooit problemen qua productie gehad. Het kan dus wel..
     

Deel Deze Pagina