kolf-stats

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pixie, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixie

    pixie VIP lid

    30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik kolf 80cc in 30minuten met handkolf avent isis (hulp van neusspray)
    voorlopig 1x p.dag
    hoeveel kolven jullie per kolfbeurt? hoe vaak? hoe lang doen jullie erover en wat gebruiken jullie?
     
  2. Noor83

    Noor83 Actief lid

    12 jun 2008
    186
    0
    0
    Kolven lukt hier niet goed, ik moet nog een beetje oefenen denk ik.
    Ik heb een paar keer gekolfd en toen had ik maar 10cc of zo. En ik heb een keer gekolfd toen mijn zoontje aan de andere borst dronk en toen had ik 40cc. Dus aan 1 kant, ik heb verder niets meer met de andere kant gedaan.
    Als ik nu een flesje wil, moet ik een paar keer kolven.
     
  3. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik kolf op mijn werk dus dat is anders omdat dat een voeding echt vervangt ;)

    Ik kolf met de Ameda 's morgens zo'n 80 CC en 's middags 100CC, het is ietsje teruggelopen paar maanden geleden was het 250 CC in totaal
     
  4. L83

    L83 Bekend lid

    17 dec 2007
    627
    0
    0
    Ik kolf ook op het werk, opbrengst is wisselend, paar weken terug erge dip, links maar 10 of 20 cc (s'ochtends) rechts 60 cc :(.
    Nu totaal tussen de 100 en 160 cc per keer :).
    Ik kolf met avent isis iq, enkele elektrische pomp, heb (vooral links) wel hulp nodig van neusspray.
     
  5. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik kolfde in het begin met de medela pump in style (dubbele kolf, elektrisch) 200 tot 300 cc per voeding. Na een paar maanden liep dat ook iets terug (soms maar 150 cc per kolfsessie), maar heb altijd voldoende gehad. Dit was wel als ik werkte en daar zat ik dan toch iets minder ontspannen.

    Nu heb ik voor de volgende de nieuwste van medela (de freestyle) want van de andere was de accu kapot en had ik van iemand overgenomen. Weet nog niet hoe deze mij gaat bevallen dus.
     
  6. Lana81

    Lana81 Bekend lid

    28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hoi,

    ik kolf nu tussen 2 voedingen door, en dan heel wisselende hoeveelheden. Ligt er echt aan hoeveel hij de vorige voeding gedronken heeft denk ik. de ene keer haal ik er 40 cc uit, de andere keer 100. Uit 1 borst. Meestal ben ik wel een half uur bezig. Maar hou het eigenlijk niet zo goed bij. Ik kolf ook niet elke dag.
    Ik gebruik de Avent Isis enkele elektrische kolf. deze kun je ook als gewone handkolf gebruiken, vind ik wel handig.
    Voor het geval je het nog niet wist: Sowieso is het tijdstip dat je kolft ook belangrijk, je kunt het beste in de ochtend kolfen omdat je productie dan het hoogst is.
    Over een ruime week moet ik weer werken, dus dan ga ik op het werk kolfen en vervangt het een complete voeding, ben benieuwd hoeveel ik er dan uit haal!
     
  7. Jille

    Jille Bekend lid

    26 aug 2007
    669
    0
    0
    Ik kolf met medela handkolf (die kleine). In ongeveer 10 minuten ongeveer 130 tot 150 cc uit 1 borst (heb behoorlijk veel). Andere borst is dan altijd wat minder (ongeveer 80cc). Moet wel zeggen dat ik elke voeding kolf omdat mijn kleine alles in de fles krijgt aangeboden.
     

Deel Deze Pagina