Borstvoeding afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lesliefje, 31 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Beste,

    Ik begin binnenkort met een nieuwe baan, maar geef mijn dochter van 6 maanden de borst op verzoek.
    Nu wil ik graag afbouwen, maar de voedingen voor en na mijn werk behouden.
    Van de schema's word ik niet veel wijzer, of kun je die gebuiken en zelf invullen?
    Ik lees overal dat je niet 2 voedingen na elkaar kan overslaan. Dus ga ik misschien mijn pauze gebruiken om toch te kolven, het gaat voorlopig om 3 dagen die ik g werken.
    Ik voel me er eigenlijk niet prettig bij, want mijn productie loopt echt nog goed, maar wil niet mijn nieuwe baan op het spel zetten omdat ik borstvoeding geef. Kunt u mij tips geven?
    Alvast bedankt!
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kunt inderdaad afbouwen tot de momenten dat je thuis kunt zijn. De overige dagen kun je haar ook best wel aanleggen tussen de middag inderdaad. Op het werk kolven tussen de middag zou ik een goede optie vinden, zo houd je het langer in stand en je hoeft ook geen uur bezig te zijn ;)

    Ik zou ook kijken hoe laat je terug kunt zijn en of je dan in de voedingen thuis iets kunt schuiven: misschien een extra voeding bij thuiskomst of zo de eerste paar weken, zodat je het mooi in evenwicht houdt.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina