Borstvoeding na borstvergroting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door saabenjelle, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saabenjelle

    saabenjelle Bekend lid

    27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Hoi,

    Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met het geven van borstvoeding NA een borstvergroting.
    Ging dat gewoon goed of niet en hoe zijn je borsten "uit de strijd" gekomen?
    Ik heb mijn zoon borstvoeding gegeven dmv kolven omdat het aanleggen niet lukte. Na die periode heb ik een borstvergroting gehad. (niet omdat ze na de voeding waren uitgezakt of iets dergelijks, dit wilde ik al heel lang)
    Nu ben ik opnieuw zwanger en hoop toch om weer borstvoeding te kunnen geven. Weet alleen niet helemaal zeker of dat wel gaat.
     
  2. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Meestal is het geen probleem omdat de melkklieren niet zijn doorgesneden. Een vriendin van mij is nu 33 weken en heeft ook een vergroting ondergaan. Ik zal je op de hoogte houden :)
     
  3. saabenjelle

    saabenjelle Bekend lid

    27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Graag Thanx!
     
  4. Brunette

    Brunette Bekend lid

    22 aug 2008
    666
    256
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ik heb op mijn 19e een borstoperatie gehad. Een correctie ivm een aangeboren afwijking, ik heb toen ook implantaten gekregen.

    Ik ben op mijn 27e bevallen van de twee oudsten en 4 maanden borstvoeding gegeven. Omdat zij veel te vroeg geboren zijn, heb ik gekolfd. En heel succesvol, ik had genoeg melk om alle baby's op de afdeling te kunnen voeden. :D Helaas is het aanleggen nooit gelukt, ze hebben het niet onder de knie gekregen. Na 4 maanden werd het full-time kolven voor 2 baby's me te zwaar, toen ben ik gestopt. Ik had toen nog wel een hele vriezer vol moedermelk, dus kon nog even vooruit.

    Op mijn 29e ben ik bevallen van mijn derde kindje, haar heb ik 15 maanden borstvoeding gegeven. Probleemloos. Daar kijk ik met zó veel plezier op terug!

    Ik heb destijds aan de chirurg gevraagd of ik nog borstvoeding zou kunnen blijven geven. Dat was voor mij echt een voorwaarde, anders zou ik de operatie waarschijnlijk hebben uitgesteld tot het moment dat mijn gezin compleet zou zijn. De chirurg heeft mij verzekerd dat het geen belemmering zou vormen, er worden immers geen melkkieren doorgesneden. Ik kan je nu uit ervaring vertellen dat het dus zeker mogelijk is.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan!
     
  5. saabenjelle

    saabenjelle Bekend lid

    27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Ah das een positief bericht Brunette! :D
    En zijn je borsten niet heel veel veranderd na de borstvoeding?
    Misschien wat overdreven, maar ben bang dat ik erna een hersteloperatie nodig zou hebben ofzo...
     
  6. Brunette

    Brunette Bekend lid

    22 aug 2008
    666
    256
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Tja, mijn eigen borstweefsel is wel wat slapper geworden. Vooral kort na het stoppen met borstvoeding, toen keek ik liever niet in de spiegel... Maar na een paar maanden had het zich voor een deel wel weer hersteld gelukkig.

    Het was ook gewoon weer even wennen natuurlijk, ik heb twee jaar lang een grotere cupmaat gehad. Eerst tijdens de 9 maanden zwangerschap en toen nog 15 maanden borstvoeding.

    Nu zijn ze wel wat kleiner en wat minder stevig dan ze waren voordat ik kinderen had, maar voor mij zeker geen reden om er wat aan te laten doen.
     
  7. saabenjelle

    saabenjelle Bekend lid

    27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Ja oke, watslapper is logisch en niet erg ook.
    Dat is het wel waard toch?
    Nou, dat geeft moed :)
     

Deel Deze Pagina