Borstvoeding of Flesvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mirna, 20 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat ga je geven?

  1. Borstvoeding

  2. Flesvoeding

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik was eigenlijk wel benieuwd naar wat iedereen nu voor ideeen heeft. Zouden jullie ook toe willen lichten waarom je hiervoor kiest?
    Ik ben er zelf nog niet uit namelijk.
    Bedankt! ;)
     
  2. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik heb voor fles gekozen omdat ik niet zulke goede ervaring heb met borst geven waarom heb het 4weken gedaan met naomi heb 4weken lang veel pijn gehaad en naomi werdt niet zat van de bv en wel van de fles dus vandaar dat ik straks ook weer de fles gageven
     
  3. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Hoi Mirna,

    Ik heb met beide geen ervaring, maar heb gekozen voor borstvoeding. Tenminste, zolang het leuk is. Van een vriendin hoorde ik dat het behoorlijke pijn kan doen. Zo ver wil ik niet gaan. Ik zit er zlfs over te denken om een workshop te gaan volgen. Tja, je bent dan iets beter voorbereid. Je hoort er goede verhalen over...
    Maar als het niet gaat stap ik zo over op de fles, daar ga ik niet moeilijk over doen.
    Succes met jouw beslissing.

    Groeten,
    Lotte
     
  4. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    ik kies bewust voor een flesje , want ik heb een vorm van reuma , en ik weet niet hoe het met mijn gaat na de bevaling ( en dan kunnen papa en opa en oma ) ook leuk een flesje geven .

    Bij me dochter ( ashley ) heb ik ook een flesje gegeven en dat is me heel erg goed bevallen .

    groetjes yvonne
     
  5. Patricia

    Patricia Lid

    13 apr 2005
    36
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    alkmaar
    ik ben nog niet zwanger maar kan je wel wat vertellen over borstvoeding.
    Sommigen kiezen bewust voor het flesje, in de voeding die je geeft zitten alle voedingsstoffen die het kindje nodig heeft. Echter mist alleen de antistoffen die je via de borstvoeding geeft. Ook is een optie als je bijv geen melk aanmaakt om te kiezen voor donormelk. Voor degene die er informatie over willen kan je de lactatieverpleegkundige in je buurt vragen om een consult. Zij weten echt letterlijk alles over borsten en borstvoeding. Dus wie weet... Ik hoop dat dit je heeft geholpen. Groeten Patricia
     
  6. Patricia

    Patricia Lid

    13 apr 2005
    36
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    alkmaar
    Ja ik wist er ook zelf niet van tot ik er achter kwam dat mijn collega ook naast verpleegkundige ook lactatieverpleegkundige is. Zij heeft zelf een jaar of 5 ( jaa inderdaad 5 jaar) elke dag borstvoeding geven.. Maar het is dus mogelijk..

    Groeten Patricia
     
  7. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Ik heb ook gekozen voor bv heb ik bij rick en kim ook gedaan alleen bij rick liep het niet lekker en ben ik na 4 weken gestopt en met kim heb ik het 3a4 maanden kunnnen doen en ga het nu zeker weer proberen

    Je hebt het altijd bij de hand en is op de juiste temperatuur en heel goed voor de kleine
     
  8. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ikzelf ben nog niet zwanger, maar ben van plan, om toch ook te proberen om borstvoeding te geven.
     
  9. Anne

    Anne Nieuw lid

    21 feb 2005
    3
    0
    0
    systeembeheerder
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    Ik heb bij allebei mijn zoons gekozen voor borstvoeding. Hoofdzakelijk omdat het de beste voeding is die je je kind kunt geven. Het is niet de gemakkelijkste manier, vind ik, maar ik wilde het in ieder geval proberen omdat je overal leest dat het de beste voeding is voor je baby. Uiteindelijk heb ik mijn oudste zoon na twee maanden borstvoeding ook bijgevoed met kunstvoeding, omdat hij altijd honger had en ik daar erg nerveus van werd. Bij mijn jongste zoon heb ik acht maanden volledig bv gegeven.

    Het is af en toe best moeilijk geweest overigens. Bij mijn oudste dan tenminste, bij mijn jongste niet. Je wordt toch meer ervaren, he? ;) Als je van plan bent borstvoeding te gaan geven dan is het aan te raden een borstvoedingscursus te gaan volgen. Die worden op veel plaatsen in Nederland gegeven door vrijwilligers van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk http://www.vbn.borstvoeding.nl/ en door de La Leche League http://www.lll.borstvoeding.nl/ . Je betaalt een paar euro voor twee of drie avonden voorlichting en dan krijg je heel veel informatie (mondeling en in de vorm van folders etc) en je krijgt meestal een video te zien. Met zo'n cursus ben je beter voorbereid. Vooral goed aanleggen is namelijk heel erg belangrijk. De baby moet de hele tepel en de tepelhof in zijn mondje nemen als hij drinkt. Gaat dat niet goed, dan kun je last krijgen van tepelkloven etc. en dat is niet fijn. Maar met de juiste kennis is dat heel gemakkelijk te voorkomen.

    De voordelen op een rijtje: zie http://www.vbn.borstvoeding.nl/voordeel.html

    Mijn advies: geef borstvoeding op zijn minst een kans, als je twijfelt tussen flesvoeding en borstvoeding. Het blijft de beste voeding voor je kind, hoe goed flesvoeding ook mag zijn. Kijk ook eens op http://www.borstvoedingverdienttijd.nl voor meer informatie.

    Groet,

    Anne, mv Merijn (14-06-02) en Pepijn (09-04-04)
     
  10. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    hoi hoi

    Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven als het gaat,proberen kan nooit kwaad en als het niet gaat dan flesvoeding.Ik wil het later combineren ook ivm mijn werk
     
  11. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    ik heb bewust gekozen voor flesvoeding.
    Met anass (mijn zoon) heb ik een week of 2 borstvoeding gegeven en dat ging niet goed.
    Ik moest toen overgaan op flesvoeding.

    groetjes marjon
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Borstvoeding, ik ga het gewoon proberen, lukt het niet dan niet maar ik geef het wel een kans.

    Moet ik wel eerst zwanger worden hihi
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik had ook gekozen voor borst voeding
    Alleen na zeven weken had ik niks meer, mijn dochtertje bleef maar komen er was geen houden aan.
    Toen moest ik maar overstappen op de fles.
    Ze groeide wel goed op borst voeding.
    En ook al was het maar zeven weken ze heeft toch mooi wat antistoffen meegekregen en dat is alleen maar goed
    toch

    groetjes Jolanda
     
  14. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik heb nog geen idee omdat ik er geen ervaring mee heb en ik nog niet helemaal zeker weet of ik zwanger ben. Maar ik heb gekozen voor borstvoeding.
     
  15. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Als het bij ons zover is, kies ik voor flesvoeding.
    Toen Nikky geboren werd, had ze niet de kracht om zelf te drinken (was te klein)
    Ik heb toen gekolft, maar had niet genoeg melk.
    Dit komt doordat ik ooit een borstverkleinende operatie heb gehad.

    Na 6 weken kreeg ik een borstontsteking en heb ik het opgegeven.
    Heb Nikky toen Omneo gegeven ivm haar darmpjes.

    Dus ik heb weinig keus... het wordt de fles.
     
  16. ik heb gekozen voor borstvoeding. Ik geef nu al 14 maanden met veel plezier de borst aan mijn zoon.
    Ik heb ervoor gekozen omdat borstvoeding het natuurlijkste en beste is voor je kindje.
    Er bestaan veel fabels over bv en dat is jammer anders zouden veel meer vrouwen het volhouden. Ook zouden vrouwen zich meer kunnen verdiepen in het fenomeen borstvoeding.
    Hoevaak ik niet heb gehoord dat de voeding niet voldoende voedingsstoffen bevatte (is een fabel) of dat het na een poosje waterig werd (is normaal) en tot slot...ik kolfde maar dat was te weing (kolven moet je leren en baby's krijgen er veel meer uit dan een kolf)

    En geloof me ik heb heus wel wat moeten doorstaan....spruw,een megablaar op mijn tepel en een hypoallergeen dieet (12 maanden lang) en 3 nachtvoedingen tot dat hij 9 maanden was en daarna nog 1 totdat hij 11 maanden was.
    In mijn ogen is het dat allemaal waard. O en zus....(natasja) ik help je wel hoor het lukt vast!!!

    groetjes Tamara

    ps....kijk eens op het forum van www.borstvoeding.nl daar weten ze een heleboel.
     
  17. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kijk dat is nog eens luxe he!! mijn eigen borstvoedings expert!!

    groetjes
    natasja
     
  18. Susan

    Susan Lid

    18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Ik heb bij onze dochter gekozen voor borstvoeding ze is nu bijna 21 maanden en ik geef nog steeds borstvoeding. Tot 1 augustus heb ik haar 's morgens en 's avonds gevoed en nu alleen nog maar 's morgens. Ik vind het heel moeilijk om er mee te stoppen en ik weet ook nog niet wanneer ik er mee ga stippen. In het begin was het echt geen pretje ik had last van tepelkloven, heb een borstontsteking gehad, maar ik heb toch doorgezet. Als alles goed mag gaan wil ik de tweede ook borstvoeding gaan geven.

    Groetjes van Susan
     
  19. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Jeetje Susan, dat is inderdaad vrij lang, maar knap van je dat je het doorgezet hebt!!! Ook wel eens fijn om te horen dat het na een mindere start toch hartstikke goed kan gaan, geeft de burger weer moed ;) !
     
  20. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Lijkt me heel bijzonder om borstvoeding te geven, schept toch een aparte band denk ik!!
     

Deel Deze Pagina