Borstvoeding op kinderdagverblijf

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Mamamijn, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    wie gaat er nog meer onder werktijd naar je kindje toe om borstvoeding te geven op het kinderdagverblijf? Mijn dochter is nu 5 weken en ga over 6 weken weer aan het werk. Mijn werk zit op een steenworp afstand van het dagverblijf dus wil straks live gaan voeden, maar nu vraag ik me af of dit in praktijk wel gaat werken. Dingen wat me lastig lijkt is dat wanneer ze bijvoorbeeld eerder honger heeft als wanneer ik zou komen. (Even ter info, ik werk met afspraken dus kan niet a la minute weg) hoe doen jullie dat?
     
  2. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Zou er wel al een ritme in zitten in het voeden als ze 12 weken is? Ik voed op verzoek
     
  3. Leeuwtje83

    Leeuwtje83 VIP lid

    8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik heb dat bij mijn beide kinderen gedaan - live voeden tijdens mijn lunch, en voor de andere voedingen gekolfde melk meegeven. De opvang was altijd heel behulpzaam hierover: ik kwam dagelijks op dezelfde tijd, dus ze probeerden de voedingen/slaapjes daarop af te stemmen. In het geval dat mijn wuppie een dwarse dag had, en dus sliep tijdens mijn lunchpauze, dan belden ze mij, en kwam ik een uurtje later dan normaal.
     
  4. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Bij mij had het niet gewerkt. Ik kan niet ala minuut weg rennen van mijn werk en wanneer baby honger had was altijd de vraag. Er zat zeker wel een soort van ritme in maar geen vaste tijden. In het begin kreeg hij drie voedingen en drie keer op en neer is ook echt niet handig.
    Toen hij iets groter werd ging hij mij ook echt 'herkennen' en missen dus dan zou het heel onrustig worden als ik steeds kwam en weer vertrok.

    Maar als jij denkt dat het te realiseren is kun je zeker een poging wagen.

    Off topic, hoe gaat het met de spruw?
     
  5. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Ja daar ben ik dus ook bang voor dat we elkaar "mislopen" maar goed kan ook kolven. Ach we zien het wel. De spruw knapt op en is bijna weg nu. Thnx
     
  6. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn dochter ging met 6 maanden naar een GO om de hoek....ik voedde tijdens een werkdag om 12.00 uur en 15.15 uur. Om 10.00 uur kreeg ze gekolfde melk. Ik vond het heerlijk om haar te mogen voeden.
     
  7. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik heb het ook gedaan bij de oudste. De eerste maanden voedde ik drie keer op een werkdag en vanaf 6 a 7 maanden twee keer per dag. Vanaf een jaar nog maar een keer per dag. Als ik vrij was voedde ik op verzoek, maar dat lukte tijdens werkdagen niet ivm afspraken op mijn werk. Eigenlijk ging het best goed op vaste tijden. Voor noodgevallen lag er kleine hoeveelheden afgekolfde melk in de vriezer op het kdv om de ergste dorst te lessen. De begeleiding was echt super behulpzaam en als het nodig was wisten ze het ook nog wel even te rekken door extra met haar te knuffelen. Ik vond het echt heerlijk! Even lekker ontspannen met zijn tweetjes. Bij de tweede moest ik kolven en dat vond ik veel meer gedoe. Drie keer per dag kolven, uitkoken van al je spullen etc. en ik kolfde altijd te weinig :confused:.
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.993
    5.821
    113
    Ik kon het altijd wel redelijk plannen, mijn dochter was 16 weken toen ze naar het kdv ging. Toen zat er een redelijk ritme in. Ik kon dus verwachten dat ze tussen 10 en 11 zou komen bijv.Dan plande ik geen afspraak in. Voordeel was dat mn koffiepauze ook rond die tijd was, zodat mijn baas ook niet verwachtte dat ik op dat moment afspraken had. Idem met lunch en middagkoffie ;).
    En het voordeel was dat ik echt even rustig zat (kreeg ook altijd een kopje thee op het kdv :)) ipv een bakkie achter mn computer wat op mn werk vaak de praktijk was.
    Het was in ieder geval goed te doen.
     

Deel Deze Pagina