Borstvoeding open en bloot?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lailap, 27 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lailap

    lailap Lid

    14 apr 2017
    66
    17
    8
    Vandaag zat ik op de trein recht tegenover een jonge moeder die borstvoeding gaf. Op zich niks mis mee. Maar waar anderen vaak moeite doen om alles wat onder een dekentje te verbergen, liet deze moeder niets aan de verbeelding over. Bij het aanleggen was haar borst gewoon volledig te zien, en niet eventjes ook want de baby wilde niet goed aanhappen.

    Het was prachtig om beiden bezig te zien maar ik had achteraf toch een wat raar gevoel. Wat vinden jullie? Waar ligt de grens? Alles open en bloot, of liever bedekt?
     
  2. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Open en bloot of bedekt, ik kan me er hoe dan ook niet aan storen. Moeten ze lekker zelf weten.
     
    Roos12, MamaVanVier1985, Hommeltje en 16 anderen vinden dit leuk.
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik zal eerlijk zeggen dat ik discreet voeden nooit onder de knie heb gekregen terwijl ik beide kinderen erg lang heb gevoed (zoon 20 maanden en dochter krijgt nog een beetje en is net 2). Nu kon ik het in het openbaar voeden eigenlijk altijd wel vermijden, maar bij vrienden of familie zat ik dan wel met ontblote borst.
    Dus ik heb er niet zoveel moeite mee, hoewel ikzelf dus zoveel mogelijk rekening heb gehouden met geschatte voedingstijden, met een lange treinrit lukt dat natuurlijk niet ;). Ik zou trouwens wel hebben geprobeerd discreet te voeden, maar of het me zou zijn gelukt is een andere vraag....
     
  4. Sybil

    Sybil Actief lid

    10 mrt 2017
    200
    156
    43
    Borstvoeding is onwijs natuurlijk en niet seksueel. Ik heb er geen bezwaar tegen.

    Maar aan de andere kant, poepen is ook heel natuurlijk en niet seksueel. En toch heb ik niet de behoefte dat anderen te zien doen. Hoe comfortabel zij zich daar zelf ook bij zouden voelen.

    Als zij er geen probleem mee heeft haar borst er uit te halen in het openbaar om haar kindje te voeden, prima, fijn voor haar. Maar: zoveel mensen, zoveel wensen. De kans is ook best groot dat er anderen zijn die het helemaal niet prettig vinden om een blote borst te zien. Om wat voor reden dan ook.
     
    Citroentje93, Zweden, spruitjes en 13 anderen vinden dit leuk.
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    #5 Zoe123, 27 jul 2017
    Laatst bewerkt: 27 jul 2017
    Een dekentje? Waarom zou je onder een deken moeten gaan zitten, zeker als het zomer is?
    Bedenk eens hoe dat voelt. Een kindje dat de fles krijgt ligt toch ook niet onder een deken...

    Dus...een jonge moeder. Waarschijnlijk met een klein kindje.
    Dan is aanhappen soms nog best moeilijk. Moet er nog geoefend worden.
    Een doek of iets dergelijks helpt dan helemaal niet.
    Dus...je hebt even haar blote borst gezien. Terwijl ze pogingen deed haar kindje te voeden.
    Niet om aandacht te trekken. Gewoon omdat haar kindje honger had.

    Overigens kan je prima laagjes kleding gebruiken, dan schuif je een hempje omhoog
    en dan een vestje er voor. Zo deed ik het altijd, amper borst te zien, wellicht alleen bij het aanleggen.
    Maar wie weet, is deze moeder nog aan het ontdekken hoe
    borstvoeding geven in het openbaar zo relaxed mogelijk is. In de trein kan je ook niet een rustig plekje
    zoeken als het druk is.
    Kortom, kind heeft honger, tijd voor een slok. Niets raars aan.
     
    MaMa, dds, Ctje1987 en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ha, stond deze discussie weer op de agenda? :D

    Ik heb het zelf altijd zo goed mogelijk proberen te verbergen, met een doek (maar die mepte hij meestal van me af) of met laagjes kleding. Hij liet vaak los dus er zal best wel eens wat te zien geweest zijn. In het winkelcentrum zijn er meerdere ruimtes met verschoonplekken, magnetrons en ook aangename ruimtes om in rust te kunnen voeden, dus daar heb ik heel vaak gezeten. Waar de grens ligt, geen idee eigenlijk. Er iets van zeggen zal ik nooit, bij iemand waarbij haar borst uit haar jurk hangt in het volle zicht zal ik wellicht even vreemd opkijken.
     
    Sue87 en Zoe123 vinden dit leuk.
  7. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Ik heb geen problemen met openbaar voeden. Open en bloot voeden vind ik soms wat ongemakkelijk, maar ik besef mij dat dit mijn probleem is en niet die van de moeder en baby ;)
     
    Fortunae, Mopa36, Gruffalo en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    #8 Zoe123, 27 jul 2017
    Laatst bewerkt: 27 jul 2017
    Ach ach ach
    Daar is ie al weer.
    Wat een bijzondere vergelijking.
    Het gaat hier om een kindje, een baby, die honger heeft. Een basisbehoefte.
    De fles dus ook maar niet in het openbaar dan?

    Poepen kan je ook op de wc doen. Hoe kom je in vredesnaam bij die vergelijking.

    Dan ook maar meteen topless zonnen verbieden. Oh en mannen met dikke buiken met ontbloot bovenlijf. Bah, dat vind ik helemaal niet prettig.Ik heb niet de behoefte om dat te zien.
    En mensen met teenslippers met eelt op hun hielen...

    Oh wacht. Ik kan ook gewoon de andere kant op kijken!
     
    Hommeltje, dds, Ctje1987 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Bij mijn ouders heb ik altijd open en bloot gezeten. Nooit op een streepje bloot meer of minder gekeken. Buitenshuis was het altijd een gesukkel om het wat bedekt te kunnen doen. Ik had altijd een knoert van een tsr waardoor het echt vaak een gevecht was tussen zelf niet nat worden of zedig borstvoeding geven. Neen, leuk was dat niet...
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hahaha, wordt borstvoeding nu echt vergeleken met poepen? :D

    Ik heb altijd openbaar gevoed, maar wel discreet want ik had baby's die snel waren afgeleid en met een hydrofiel een beetje langs hun hoofdje en mijn borst dronken ze beter. Maar als een moeder haar borst ontbloot en haar kind laat drinken, kan ik alleen maar terugdenken aan mijn bv-periodes en geniet ik. Ik voel me daar totaal niet ongemakkelijk bij.
     
  11. Sybil

    Sybil Actief lid

    10 mrt 2017
    200
    156
    43
    Hela, volgens mij zei ik duidelijk dat ik er geen bezwaar tegen had toch? ;)

    Omdat ts kennelijk een discussie wil en ik het nuttig vind me in anderen te verplaatsen staat er 'maar aan de andere kant' en 'de kans is best groot'. Het zijn inderdaad veelgehoorde argumenten en ik kan me er best wat bij voorstellen. Net zoals ik me voor kan stellen dat als de nood aan de man is, je even anders niet kunt. En dat er een verschil is tussen voeden in de trein, bij visite of in je eigen huis.

    Ofwel: witte vlag, ik ben Zwitserland, goed? :cool:
     
    Louise11110, Chocolat en Zoe123 vinden dit leuk.
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Eigenlijk ook een vraag aan jou...Kan je uitleggen waarom je er een raar gevoel bij had?
    Ik ben daar echt serieus benieuwd naar.
    In de westerse maatschappij kan je geen social media of weet ik veel wat openen, en de (bijna) naakt foto's van diverse dames (kim Kardashian Etc) vliegen je om de oren. Met als doel: geld en publiciteit.
    Daar kijkt niemand van op. Maar een voedende moeder, dat geeft een raar gevoel.
    Waarom?
     
    Mopa36, Chocoladekoekje, Ctje1987 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Waarom plaats je dit topic in de lounge? En waarom plaats je het eigenlijk überhaupt? De laatste tijd zie ik steeds topics van jou die duidelijk reactie/discussie uitlokken (wanneer ben je bi? wat doet je man wel niet down under na een bevalling? pijn bij de seks etc) waar je vervolgens zelf helemaal niet meer reageert. Wat wil je bereiken met deze topics?

    OT iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt als het op borstvoeding aan komt in mijn ogen. Ik heb er dus geen mening/oordeel over.
     
    Ctje1987, Chocolat, Lafayette en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Oké, I get you:thumup:
     
    Sybil vindt dit leuk.
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    #15 Zonnebloem92, 27 jul 2017
    Laatst bewerkt: 27 jul 2017
    Ik zou me er als moeder zijnde erg ongemakkelijk bij voelen om in het openbaar te voeden (een van de redenen waarom ik nooit bv gegeven) en ook als buitenstaander vind ik het ongemakkelijk om te zien.
    Ik heb ook geen problemen met openbaar voeden, maar vind het niet prettig om alles open en bloot te zien en zou liever hebben dat iemand zich bedekt.
     
    dreumesje, mol81 en meiklokje vinden dit leuk.
  16. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik zou er geen problemen mee hebben. Tis niet mijn tiet die iedereen kan aanschouwen.
    Ik zou er zelf ook niet eens een blik op werpen al zou ze recht voor me zitten. Helemaal haar eigen keus.
    Dat mannen daar misschien wat ongemakkelijk van worden, kan ik me dan wel weer voorstellen.
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  17. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee sorry, daar voel ik me echt ongemakkelijk bij. Even een hydrofiele luier ervoor, ga in een hoekje zitten, voed voor je reis, neem een flesje mee... Heb geen problemen met borstvoeding an zich (ben zeker pro borstvoeding) maar zo open en bloot hoeft niet. Ik hoef bepaalde lichaamsdelen van een ander niet te zien.
    Heb zelf nooit gevoed in bijzijn van anderen (op man en kraamzorg na), vind niet dat de rest van de wereld voor mij en mijn kind moet wijken. In andere landen waar borstvoeding veel normaler is (en familieleden zelfs elkaars kinderen voeden indien nodig) doen ze dit ook niet open en bloot.
     
    Loesje86, mol81 en Sado vinden dit leuk.
  18. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dat zou van mij nou verboden mogen worden. :D (Op straat e.d. dan he, niet bij het zwemmen. :p)
    Zonder dikke buik ook trouwens.
     
  19. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.376
    1.561
    113
    Eens! Ik denk dat dit gewoon een troll / nepaccount is en waarschijnlijk van een man. Heb daar ook al eens melding van gemaakt. Ik zeg, don't feed the troll!
     
    cowgirl80, manaolana, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.046
    113
    Vrouw
    Nederland
    Sixpack mag wel? ;)
     

Deel Deze Pagina