borstvoeding te weinig?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kimmv2, 8 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    854
    353
    63
    Hallo Heidi

    Mijn zoontje is nu 5 weken oud en sinds een dag of 2 begint hij heel enthousiast te zuigen bij aanleggen maar na 2 a 3 keer zuigen begint hij een soort van nee te schudden tegen de tepel en te huilen terwijl hij zn lijfje beweegt.

    Eerst deed hij dit alleen bij de linkerkant en als ik hem dan rechts aanlegde dronk hij daar wel verder maar nu doet hij het bij allebei.

    Ik begin me nu wel zorgen te maken of er wel genoeg voeding is of dat het mischien een regeldag is of dat er te weinig uit komt door littekenweefsel (borstverkleining 2011 maar tot nu toe volledig bv en rechts met kolven ook 60 cc maar links maar max 20cc) hoe lossen we dit op?

    En een tweede puntje is, de eerste 2 weken dronk hij aan elke borst 15 minuten en was dan verzadigd, nu drinkt hij hooguit 10 minuten aan 1 kant en valt dan in slaap, maar als je hem dan weglegt is hij natuurlijk binnen 10 minuten weer wakker van de honger.
    Maar op deze manier duren voedingen ook vaak een uur tot anderhalf uur, hoe zorg ik dat hij weer wat minder lang er over doet?
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Hoe is het nu? Waren het inderdaad regeldagen of ben je nog aan het rommelen met tijd en drinken?

    Vaak is onrust aan de borst een uiting van onrust elders in het lijf. Dat kan zijn niet goed liggen, niet goed gesteund bijvoorbeeld, maar ook dat de melkstroom juist snel of wat traag op gang komt. Je kunt dan proberen borstcompressie te geven of te wisselen van kant.

    Kindjes die in slaap vallen kun je bij de les proberen te houden door het moment van wegzakken voor te zijn. Even praten, aai over de bol, overeind en eventueel wisselen van kant. Zo kun je je voedingstijd effectiever inzetten!
    Succes
     

Deel Deze Pagina