Borstvoeding tijdens zwangerschap

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Elvira5, 2 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvira5

    Elvira5 Actief lid

    1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Hallo,
    Ik ben benieuwd of hier dames zijn die ervaring hebben met het voeden tijdens een zwangerschap. Mijn zoontje van 7 maanden wil ik graag sowieso tot 1 jaar blijven voeden, maar ik heb gelezen dat sommige kindjes de borst gaan weigeren door de nieuwe zwangerschap. Heeft iemand misschien tips of ervaringen om te delen?
    Alvast bedankt!
     
  2. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    ik heb wel ervaring met voeden tijdens een zwangerschap, maar mijn kindjes waren al wat ouder en dus niet meer afhankelijk van mijn melk.
    Bij veel moeders loopt de borstvoeding onder invloed van hormonen terug. Bij een baby kan dit betekenen dat er bij gevoed moet worden omdat er te weinig melk is. Sommige kindjes stoppen inderdaad tijdens een zwangerschap, door veranderde smaak of doordat er niet veel melk meer is.

    Onderstaande link is een topic van een tijdje geleden met ervaringen.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/borstvoeding-geven-en-in-verwachting-ervaringen.672179/
     
  3. Elvira5

    Elvira5 Actief lid

    1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Bedankt voor je reactie. Dit wist ik inderdaad. Zou ik misschien zelf iets kunnen doen om te voorkomen dat mijn productie achteruit gaat? Bijvoorbeeld vaker aanleggen? Of heeft dit maar weinig effect ivm de hormonen?
    Zou het zo jammer vinden! :$
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Hier tijdens de zwangerschap doorgevoed. Voed nu nog beide, oudste nog 1 keer per dag.
    Zoon was wel ouder, 14 maand toen ik zwanger werd, 23 maand toen dochter geboren werd.

    Merkte wel direct een productievermindering en een tijdje vrijwel geen melk gehad. Wel de hele zwangerschap doorgedronken.

    Je zult dus kunstvoeding of donormelk bij moeten geven. Want met 7 maand heb je nog echt wel melk nodig.
    Meer aanleggen gaat helaas niet helpen. De zwangerschapshormonen remmen de aanmaak van prolactine, het hormoon wat voor de melkproductie zorgt. Je echte productie komt pas weer op gang als de placenta geboren is, al kan er al wel eerder weer wat melk zijn.
     
  5. Elvira5

    Elvira5 Actief lid

    1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Bedankt voor je reactie!
    Vanaf wanneer merkte je dat jouw productie terug liep?
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Voor de test al. In combinatie met m’n achterlijk zere tepels.
    Ik zei tegen m’n man, ik ben zwanger, ik voel het aan m’n borsten. En het klopte.
    Maar ik weet niet precies meer. Tussen week 20 en 30 in ieder geval vrijwel niks.
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Zo rond de 20 weken zwangerschap wilde hij niet meer. Hij was toen 10,5 maand. Bij bv heb ik altijd gehad dat ik n jaar nastreefde, maar zouden ze niet meer willen dan ga ik het niet pushen.
     
    Elvira5 vindt dit leuk.
  8. Elvira5

    Elvira5 Actief lid

    1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Bedankt voor jullie reacties weer! Ik merk nu iig nog niets en heb ook even contact gezocht met een lactatiekundige. Voor nu ga ik gewoon mijn zoontje volgen en wanneer hij er genoeg van heeft dan houdt het op en zolang hij nog lekker drinkt is het ook goed.
     
  9. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Goed dat je een lk achter de hand houd!
    Hier een mega productiedip al voor de positieve test en rond de 5weken was het helemaal opgedroogd. Heeft even moeite gekost maar uiteindelijk hoefde de oudste niet meer te drinken en was aaien voldoende. Maargoed hij was 2.5 dus kon ook wel zonder.
     

Deel Deze Pagina