box of wipstoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door laika10, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    hallo allemaal,

    Ik ben me aan het orienteren op de babyspulletjes die ik straks moet aanschaffen en vroeg me af ( mischien dom maar ach),

    een wipstoeltje gebruik je om je baby even in te leggen als je je handen even vrij moet hebben of met eten geven en ze kunnen er een slaapje in doen als ze verstelbaar zijn, maar met een box is het toch hetzelfde, kan de babay ook even liggen en spelen en heb je handen even vrij. Moet je nou een box en een wipstoeltje of kan 1 van beide ook? :(

    Veel ruimte hebben we nl niet en een wipstoeltje neemt veel minder ruimte in dan een box...
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    in een wipstoeltje kunnen ze niet echt spelen... omrollen ed., de box is hier een speelplek. De wipper gebruik ik vooral als stoeltje bijv. als hij iets moet eten maar echt spelen doet hij daar niet in... slapen gebeurt alleen in bed.

    Ik kan dus niet zonder 1 van 2 en zou ze allebei kopen.
     
  3. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik het wipstoeltje alleen om Toon even in te zetten na het douchen, dan douche ik mezelf even af en dan er weer uit. (Uiteraard in een omslagdoek gewikkeld) Ze mogen ook niet lang in een wippertje, dat is niet goed voor het ruggetje.

    De box gebruiken wij ook amper. Hij heeft het rollen ontdekt en dat doet hij toch veel liever op de grond. Uiteraard wel op een speelkleed. (Veel meer ruimte ook) De box is nu meer een opslagplek. (Met honden is dit natuurlijk wat lastiger...)

    M.i. heb je het dus allebei niet echt nodig. Wat je kunt doen is een campingbedje aanschaffen. Heb je gelijk een 'alternatieve' box en een slaapplek voor uit logeren.

    Als je 'pas' met 6 maanden van plan bent hapjes te geven kun je ook een stevig kinderstoeltje met extra kussens (of stoelverkleiner ofzo) gebruiken.
     
  4. pollywol

    pollywol Actief lid

    14 aug 2007
    264
    0
    0
    Wipstoeltje kan ook in de box! Wipper is lekker om bijvoorbeeld direct speeltjes boven je hoofd te hebben. Box is leuk om speelgoed om je heen te hebben. Beide dingen heb ik (bij anderen weliswaar) door elkaar gezien. En inderdaad, de wipper kun je ook nog eens bij je houden. Is een box wat groot voor!
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als je geen ruimte hebt voor een box , dan kan je toch ook alleen een boxkleed nemen die kan je zo opbergen als het uitgespeeld is.
    en je hebt ook kleine boxen te koop.
     
  6. sim

    sim Niet meer actief

    ik zou beide kopen, weet niet waar je vandaan komt maar ik heb nog een box staan hier voor heel weinig ;)

    ik heb beide veelvuldig gebruikt, en de wipstoel vanaf het begin en zelfs nu soms nog gebruikt (gebruik m nu nog als ik m meeneem onder de douche, dan kan ik m daarna even in een handdoek vastleggen in die stoel en zelf afdrogen)
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij willen beide. box staat er al en wipstoeltje komt nog. box kan ik de kleine ook inleggen om lekker te spelen en in 't wipstoeltje kun je ze straks ook makkelijker een fruithapje geven bijvoorbeeld.
     
  8. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Ik denk dat ik dan allebei maar moet kopen. Ik had er inderdaad nog niet aangedacht dat je de wipstoel ook even kan gebruiken als je onder de douche staat. Pfff moet nog een hoop ontdekken en leren. Bednakt!

    Liefs Laika
     
  9. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Als een baby teveel in een wippertje zit, kan hij/zij minder goed zijn nekspieren ontwikkelen...
    Dit geld ook voor de bv doomoo en hangmatjes.

    Gr
     
  10. Lidy

    Lidy Actief lid

    5 feb 2007
    200
    0
    0
    Ik denk dat de box ook vooral handig wordt wanneer de kleine wat groter wordt en overal aan gaat zitten. Wanneer je bv aan het koken bent heb je er geen omkijken na, want ze kunnen lekker veilig spelen in de box en jij kan je ding doen!
     
  11. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben ook beide. De box is om in te spelen. Het wipstoeltje gebruiken we als we weggaan naar iemand die geen box o.i.d. heeft. Hoeft Emiel niet de hele tijd op schoot of op de grond te liggen. Ook gebruik ik de wipstoel als we zelf aan het eten zijn en het is "jengel" tijd. Ik zet Emiel in de wipstoel voor ons aquarium, succes verzekerd. Hij is zo een half uurtje rustig aan het kijken.
     
  12. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier ook box om echt even in te spelen ...........slapen in bed
    wipstoeltje voor bij mensen die geen kids hebben of even afleiding
     
  13. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Zoals anderen al gezegd hebben is de box om in te spelen. Een wipstoel is inderdaad handig om de baby in te leggen om hem/haar eten te geven maar is ook lekker om even in 'uit te buiken' na een flesvoeding. Zoals sommigen al noemde, niet te lang in de wipstoel laten zitten. En NIET in laten slapen.
     
  14. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik gebruik beide intensief.

    Isabella wil ik graag in de wipper eten geven. In de box spelen ( in het begin lekker in slapen bij mama in de woonkamer).

    Ik heb voor haar deze dingen waar ik heel blij mee ben:

    Wipper
    Box
    Kleed
    Bumbo stoel
    Maxi cosi
    Baby gym

    Allemaal super dingen, :p
     
  15. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik had ze ook allebei. een box om te spelen en soms om te slapen en een wipstoeltje om even rustig te liggen, eten en tv te laten kijken.

    ik kon ook niet zonder.
     
  16. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik gebruik de box dagelijks en de wipstoel zelden. Kan heel goed zonder wipstoel.
     
  17. Firella

    Firella Actief lid

    14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ik gebruik beiden erg veel. Wippertje gebruik ik voornamelijk als ze net heeft gedronken, als ik haar dan neerleg komt het eten weer omhoog. Dus doe ik haar na het eten even in de wipper om 'uit te buiken' ;)

    Groetjes Firella
     
  18. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hmmm, de box is echt super hier. Ze kan daar lekker wild in spartelen en allerlei speelgoed bij de hand hebben. Op zich kan dat ook op de grond, maar zeker als ze straks groter is en kan kruipen vind ik het een fijn idee dat ik haar ergens kan 'parkeren' als ik bezig ben ofzo.

    Het wipstoeltje gebruik ik lang zo vaak niet en is meer om haar makkelijk naar een ander gedeelte van het huis te kunnen meenemen. Zo kan ze wel eens mee naar de badkamer als ik moet douchen, en ze zit bijvoorbeeld wel eens naast me in de PC-kamer als ik hier op het forum zit. ;) En het is een andere manier van spelen voor haar, we hebben een wipstoel met speelboog dan hè.
     

Deel Deze Pagina