Boxkleed dik genoeg?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door KimsKie79, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimsKie79

    KimsKie79 Actief lid

    12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Dag dames,

    Afgelopen zaterdag heb ik op de 9 maandenbeurs een mooi boxkleed van Cottonbaby wit/lila geruit op de kop getikt voor een heel leuk prijsje!

    [​IMG]

    Toen ik hem bij thuiskomst in de box legde, merkte mijn vriend op dat het kleed eigenlijk helemaal niet zo dik is, en dat het best hard aanvoelt als je er een baby op legt. Ik ben in staat om er nog een apart matrasje bij te nemen, zodat het wat zachter aanvoelt voor ons meisje straks.

    Hoe zijn jullie ervaringen met boxkleden?

    Alvast bedankt voor jullie reacties...
     
  2. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb er twee over elkaar, 1 dikkere en 1 dunnere die ik leuker vind eroverheen. Bij mijn eerste zoontje had ik 1 bozkleed, vond ik ook wat aan de dunne kant en hier had ik een dunnere deken dubbel gevouwen onder liggen. Zag je niks van en was lekker zacht en warmer dan alleen 1 boxkleed.
    Kan niet goed inschatten hoe dik die van jullie is, weet wel dat een vriendinnetje van mij een nieuw kleed had gekocht en die vond ik er super lekker dik uitzien, dus er zijn er ook genoeg bij die voldoen zonder iets eronder.
     
  3. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Van het merk Cools hebben ze precies dezelfde boxkleden en daar hebben ze ook boxzeiltjes van die kun je eronder leggen. Die zijn ongeveer even dik als het boxkleed.

    Wat ze in belgie vaak doen is een box matras erin leggen en dan boxkleed erover. In Nederland doen ze het bijna niet meer, maar in belgie laten ze baby's er vaak in slapen. Ze worden nog wel gewoon verkocht in nederland.
     
  4. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Wij hebben onder het zachte boxkleed nog zo'n boxkleed met een rubber/plastic buitenkant. Ook omdat ik het anders wel een beetje hard vond.
     
  5. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ja die bedoelde ik. Kun je als je kindje groter is ook nog gebruiken om op te spelen, lekker makkelijk om schoon te houden.
     
  6. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij hadden eerste een hele dikke (helaas aan best duur) en nu heb ik er twee, een voor onze zoon van anderhalf er alleen in zit (met legerprintje) en als onze meid erin gaat dan leg ik er een overheen (dezelfde kleur alleen zonder legeprintje hihi)
     
  7. mamalijntje

    mamalijntje VIP lid

    Wij hebben er nu twee inliggen. Maar er zijn ook matrasjes die je in de box kan leggen onder het boxkleed
     
  8. mamatwan

    mamatwan Actief lid

    18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    ik heb er ook twee in liggen, 1 iets duurdere en 1 hele goedkope uit de aanbieding van de kruidvat. is trouwens niet alleen voor het ligcomfort maar stel nou hij spuugt in de box dan kan ik het vieze kleed gelijk in de was doen en kan pukkie toch in de box blijven liggen. slim van mama he :D
     
  9. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mama's zijn oohh zo slim! :)
     
  10. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij hebben meerdere boxkleden. In het begin was dat handig om te wassen door het spugen, nu is het erg handig om twee op elkaar te leggen omdat ze meer gaat draaien en anders zo hard terecht komt, als ze zich weer eens erg lomp terugdraait op haar rug.
    En ook handig om op de grond te leggen onder het speelkleed zodat ze niet op de koude vloer ligt.
     
  11. KimsKie79

    KimsKie79 Actief lid

    12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Okee dames, thanks voor jullie tips!

    Ik ga eens kijken naar die boxzeiltjes, dat vond ik wel een goeie!
     
  12. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben soort matrassen laten maken voor in de box. Maar je kan bijv ook op de markt een stuk schuim kopen en een mooie hoes eromheen maken/laten maken, das altijd lekker zacht. Alleen een boxkleed vind ik erg hard namelijk.
     
  13. KimsKie79

    KimsKie79 Actief lid

    12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Precies, dat was mijn idee ook. Hier op de markt staan vaak van die lui bij wie je schuimrubberen stukken op maat kunt kopen. Ik denk dat ik dat maar doe. Misschien is dat in verhouding wel goedkoper dan nog een boxkleed erbij te kopen...
     
  14. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd, en daarop gewoon je boxkleed leggen. Geen idee wat die dingen op de markt kosten hoor ;)! Weet alleen dat wij er teveel voor betaald hebben! Haha! Ik wist wat ik wilde hebben, maar niet waar ik het kon krijgen, hebben dus speciaal matrassen op maat laten maken :oops:!
     
  15. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja maar het moet ook niet TE zacht want ze moeten wel kunnen draaien en op hun elleboogjes kunnen zitten op den duur, bij te zacht is dat erg moeilijk...
     
  16. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Klopt! Maar dat schuim op de markt is toch helemaal niet zacht? Ja wel als ik er met mn ruim 50 kilo op ga staan, maar die ukkepukken van 3-4-5-6-7 kilo die zakken er niet in denk ik hoor! Even voelen dus op de markt naar een beetje een stevig stuk ;)!

    Hier de matrassen zijn idd wel stevig, nu ze erin staan zakt het wat in, maar verder niet. Rollen is hier dus ook prima gegaan.
     
  17. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja je moet even voelen idd, dat voel je vanzelf..

    ja onze uk rolde al met 5 weken en die zette altijd met zijn voetje af ging met 1 boxkleed WEL goed maar met twee ook niet altijd..
     

Deel Deze Pagina