Brandend maagzuur... niets helpt

Discussie in 'Gezondheid' gestart door StasyMae, 17 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StasyMae

    StasyMae Lid

    16 jun 2017
    21
    11
    3
    Hallo allemaal!

    Sinds een paar dagen ben ik nu met verlof (nu 36+4), en guess what?
    Net zo lang heb ik echt last van brandend maagzuur.
    En niets, maar dan ook niets helpt fatsoenlijk.

    Ik had er al eerder last van gehad en heb toen rennies gebruikt.
    Gebruik ik nu ook maar die helpen niet langer dan een half uur tot een uur.
    Ik kan er 's nachts gewoon niet van slapen zo erg is het.
    Vla, warme melk etc etc... je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het al geprobeerd.
    (Ik hoor ook overal dat je rechtop moet gaan zitten of je hoofd hoger leggen dan je lichaam, maar dat werkt dus ook voor geen meter. Ik ben heel blij dat ik nog maar een paar weekjes moet)
    Het enige wat dan wel werkt is me vol gooien met water, maar ook daar zitten weer nadelen aan want ieder uur moet ik dan weer naar het toilet wat mijn nachtrust ook niet ten goede komt :S

    Iemand die hier de gouden tip heeft?
    Woensdag heb ik weer een afspraak bij de VK dus dan vraag ik het daar ook eens even, maar daar heb ik nu nog niets aan natuurlijk.
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Je HA bellen en vragen om een receptje voor Omeprazol. Mag je gewoon gebruiken als je zwanger bent.
     
  3. Elsbeth82

    Elsbeth82 Actief lid

    1 dec 2013
    116
    3
    18
    NULL
    NULL
    Omeprazol halen via de kruidvat!
     
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Antagel wil ook wel eens helpen. Te koop bij de apotheek.
     
  5. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.126
    1.926
    113
    Ik heb omeprazol en antagel gebruikt, ze werken beide goed!
     
  6. May6513

    May6513 Actief lid

    15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Zelf gelukkig nooit last van gehad, maar mn dochter wel. Al jaaaaaaren slecht eten, en regelmatig spugen, met als hoogtepunt 9 weken elke dag spugen. Toen per toeval gedacht aan maagzuur. Omeprazol gekregen en sindsdien gaat eten stukken beter en wordt er niet meer gespuugd.
    Dus JA! Ik vind omeprazol echt een top-middel!
     
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Antagel was bij mijn vorige zwangesrchap het enige dat hielp. Te koop vrij zonder recept bij de apotheek.
    omeprazol ken ik niet en ook niet geprobeerd toen.
     
  8. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik lees even mee, heb hier ook veel last van :(. Ben net zo ver als jou, gelukkig nog maar een paar weekjes te gaan!
     
  9. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Omeprazol! Doen hoor!
     
  10. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Mijn vorige zwangerschap stond ik hele weken in de fik. Tot ik de tip omeprazol kreeg. Wat een verlichting en opluchting. Weg was mijn maagzuur. Dus snel via de ha omeprazol regelen jij!
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik kreeg helse koliekpijnen en kon amper meer lopen of zitten tijdens zo'n aanval: één wondermiddel: omeprazol. Ik kreeg 2x20 mg voorgeschreven en wou dat ik dit weken eerder had genomen. Bij mij uitte maagzuur zich dus in helse pijnen!
     
  12. Miesje83

    Miesje83 Actief lid

    11 okt 2011
    260
    112
    43
    Antagel was mijn beste vriendje naarmate de zwangerschap vorderde! En echt iets aan doen want het is zo'n rot gevoel! Sterkte!
     
  13. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Omeprazol 20 mg kun je ook zonder recept krijgen, bijvoorbeeld bij het Kruidvat. Antagel ook zonder recept bij de apotheek. Doen hoor, want je hoeft echt niet zo te lijden!
     
  14. grl1980

    grl1980 Actief lid

    3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Ik gebruik ook Antagel. Eerst 10ml, 4 keer per dag, maar mag van de huisarts 20ml per keer gebruiken. Ik gebruik het vooral s'avonds/snachts. Net nog een nieuwe fles gehaald, anders kom ik de kerst niet door, haha. Ik ben 34 weken.
     
  15. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Huisarts bellen inderdaad, omeprazol vragen. Antagel kan je alvast kopen bij apotheek, geeft meteen wat verlichting maar werkt niet heel lang. Kan je icm omeprazol gebruiken.
     
  16. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Omeprazol,echt proberen.Als ik een tabletje neem heb ik langer dan een dag geen last meer.Echt een aanrader!!
     

Deel Deze Pagina